bjoorniiee skrev:
haha, och man undrar varför vissa människor har fått körkort.. behövs inte så mycket IQ för att svara på dom där.
OBS! Off-topic
En sak som man bör ha i åtanke är oxå hur mogen man är som person.
En sak som egentligen skulle behöva bedömmas från fall till fall, tyvärr går ju inte detta.
T.ex, Vi har en kille i klassen som blivit av med sitt körkort för att ha kört 160 på 50 väg, JA ni såg rätt 110km för fort PÅ NÅTT SÅ DUMT SOM EN 50 VÄG FULL MED UTFARTER!
Självklart stod farbror blå och tog fast honom.
Bra gjort tycker jag, några månader senare (efter rättegång) Kom han glad som en sol och sa "Ähh jag fick bara 3 månader uppskjutet och 10 000kr böter" Om jag inte missminner mig...
Nu har han körkort igen som han denna gång tagit via skolan, Och håller han hastighetsbegränsningarna tror ni? LÅNGT ifrån... Han pinar på i sina glada 180-200km/h Varje morgon o eftermiddag, Borde en sån människa få ha körkort egentligen?... Det e lite konstigt...
Nej så detdär med personlig mognad, Det borde dom ta med i teori frågorna, Eller tillägga något test där dom kanske kan testa hur långt man kommit i sin mognad?
Och visst Undantag finns ju, Som personer med "bokstavskombinationer" eller liknande, Och självklart ska alla ha samma rätt till körkort.
Åter till topic!
Jag fick en fråga när jag skulle ta B-behörighet om hur mycket en 3 axlad lastbil får väga totalt på en Bk1 Väg. Den måste ha hamnat lite fel om ni frågar mig?!? En B-förare behöver fanimig inte veta det, Han/hon får ändå inte köra den