2990
Sök

Åka till köparen?

6 851 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Hexenhammer skrev:
Är det en Muhammed? I så fall hade jag nog tvekat direkt... fast det är väl bara sån jag är. Men men.

Får du pengar för soppan på ditt konto innan så är det ju bättre, som någon sa. Då känns det mer seriöst.

Nej det är en Daniel. Ja, jag ska be att han sätter in pengar dag, kommer dem in så åker jag upp.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 januari 2009
skulle då aldrig åkt så långt för och sälja en bil ... är de intresserade kommer dom

Körv
3 535 Inlägg
7 januari 2009
volvo_dude skrev:
skulle då aldrig åkt så långt för och sälja en bil ... är de intresserade kommer dom

Har du tänkt på att det är köparens marknad?

Får du ett bra erbjudande kanske du åker rätt långt du med.. Döm inte ut någon bara för att han gör ett smartare val.
Senast redigerat av decib3L (7 januari 2009)

Truckdriving Man

5 650 Inlägg
7 januari 2009
decib3L skrev:
volvo_dude skrev:

Får du ett bra erbjudande kanske du åker rätt långt du med..

nope för mig kvittar de om de tar 2 dagar efter 1 annons är uppe lr 3 år princip sak jag skulle inte åka 1 meter iaf

Körv
3 535 Inlägg
7 januari 2009
volvo_dude skrev:
decib3L skrev:
volvo_dude skrev:

nope för mig kvittar de om de tar 2 dagar efter 1 annons är uppe lr 3 år princip sak jag skulle inte åka 1 meter iaf

Snälla nån vad fjantig. Så du skulle aldrig tänka dig att åka säg.. tio mil för att byta bil med någon?

Om någon är villig att betala precis vilket pris du kan tänka dig på din bil så kan du alltså inte tänka dig att åka en bit?

Vet du vad du är? LAT

Truckdriving Man

5 650 Inlägg
7 januari 2009
decib3L skrev:
volvo_dude skrev:
decib3L skrev:

Snälla nån vad fjantig. Så du skulle aldrig tänka dig att åka säg.. tio mil för att byta bil med någon?

Om någon är villig att betala precis vilket pris du kan tänka dig på din bil så kan du alltså inte tänka dig att åka en bit?

Vet du vad du är? LAT

skulle man tex sälja 940in jag har och ända som tex vill ha den bor i gbg "40 mil härfirån är de inte lönt och åka 40 mil med en så gammal bil som drar tex över 2 liter milen
de är en sak som man ska köpa nått 40 mil ifrån än att själva nått 40 mil ifrån en äkta princip sak

Körv
3 535 Inlägg
7 januari 2009
volvo_dude skrev:
decib3L skrev:
volvo_dude skrev:

Vet du vad du är? LAT

skulle man tex sälja 940in jag har och ända som tex vill ha den bor i gbg "40 mil härfirån är de inte lönt och åka 40 mil med en så gammal bil som drar tex över 2 liter milen
de är en sak som man ska köpa nått 40 mil ifrån än att själva nått 40 mil ifrån en äkta princip sak

Men fattar du inte vad jag menar?

TS kanske fått ett kanonerbjudande (varav han frågor oss på forumet) och undrar om han skall ta det.
Du vet, i dessa tider är det jävligt svårt att få en bil såld vettu.. Så innan du svarar nu kanske du skall ta en stund och tänka igenom den här tråden igen.

Truckdriving Man

1 878 Inlägg
7 januari 2009
nepp, hade inte åkt. mötas på halva vägen går jag med på. men åka hela vägen. aldrig.

5 650 Inlägg
7 januari 2009
decib3L skrev:
volvo_dude skrev:
decib3L skrev:

Vet du vad du är? LAT

TS kanske fått ett kanonerbjudande (varav han frågor oss på forumet) och undrar om han skall ta det.
Du vet, i dessa tider är det jävligt svårt att få en bil såld vettu.. Så innan du svarar nu kanske du skall ta en stund och tänka igenom den här tråden igen.

om de är så dåliga tider på och säjla prylar varför itne behålla dem till de bättre tiderna då???? menar gömma en bil i 1 garage kostar inget "om man äger garaget dvs"

Körv
3 535 Inlägg
7 januari 2009
volvo_dude skrev:
decib3L skrev:
volvo_dude skrev:

om de är så dåliga tider på och säjla prylar varför itne behålla dem till de bättre tiderna då???? menar gömma en bil i 1 garage kostar inget "om man äger garaget dvs"

Folk kanske behöver pengar? Just nu är det dåligt med jobb, fattigaste månaden på året, osv.. Folk har utgifter helt enkelt? Och TS kanske vill köpa något nytt? Jag personligen har svårt att tro att bilpriserna kommer gå uppåt. Snarare mer neråt.

Till exempel min 740 GL.. Den är knappt värt ett skit idag. Om ett halvår lär den vara värd skatten kanske..

(Helt original fullt fungerande 740)

Truckdriving Man

Fisketokig
2 997 Inlägg
7 januari 2009
Skulle vara trevligt om du kom fram och personen börjar pruta ner priset mot vad ni kommit överens om.

35mil hemifrån kan det inte kännas så kul att bli blåst på en heldag och slitage på bil alternativt få någon tusenlapp mindre för bilen.

En annan skulle då ta det som exempel och dra en historia om att man vart med om sånt förr och därför begära att hela summan i förväg så affären är i hamn.

Sen bara ta en resa dit och lämna över bilen och skriva papper.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

6 851 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
volvo_dude skrev:
decib3L skrev:
volvo_dude skrev:

Ok..men låsa in bilen i ett år och hoppas på att tiderna blir bättre är ju ganska korkat oxå..om inte mera korkat. Bilens värde kommer att sjunka mer än de 1000:- soppan kommer kosta mej att åka upp och ner,Vist att ekonomin är dålig nu i världen, men kommer den vara bättre om ett år? kommer bilarna vara värda mer om ett år än idag med tanke på att bensinen tar slut mer och mer..
Jag förstår din princip sak..men anser att den kan vara en smula korkad..idag måste man sälja både sig själv och bilen för att få den såld..så är det i dagens samhälle.

Men för att återgå till det jag skrev: Patade med killen nu och soppa pengar skulle han sätta in idag på mitt konto..det va inga direkta problem. Fick adressen till hanns jobb oxå (kan vara påhittad dock). Men adressen stämmer, även runtliggande företag. Så kommer pengarna in under eftermddagen så dar jag imon och hoppas på att han köper bilen wink

Mvh

230 Inlägg
7 januari 2009
Jag skulle ALDRIG få tanken att åka till köparen!, det ligger i hans intresse att ta sig tid till att åka till dig.
be han lägga handpenning på den så har du den kvar tills han kommer, eller så säger du bara att han kan höra av sig när han har tid över, så kan han komma till dig (om bilen inte är såld förstås).

2 982 Inlägg
7 januari 2009
Hexenhammer skrev:
Är det en Muhammed? I så fall hade jag nog tvekat direkt... fast det är väl bara sån jag är. Men men.

Får du pengar för soppan på ditt konto innan så är det ju bättre, som någon sa. Då känns det mer seriöst.

jag förstår hur du menar, men jag har blviit blåst av även en karlsson på detta vis.
givetvis så prutar 99% utav mohammeds, men karlssons pressar priset, speciellt om säljaren åkt 30mil till mig för att sälja sin bil till mig.

jag hade nogprutat jag med om liraren är med på att åka 30 mil till mig, det handlar om taktik, och inte "jag är upptagen bla bla bla".....
- det prutas ofta vid bilförsäljning

man köper ju inte grisen i säcken, speciellt inte med den rådande ekonomin som nu flöder.
Senast redigerat av Residence (7 januari 2009)

2 982 Inlägg
7 januari 2009
decib3L skrev:
volvo_dude skrev:
decib3L skrev:

Vet du vad du är? LAT

byta bil är en sak,,... sälja bil är en annan!

6 851 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Residence skrev:
Hexenhammer skrev:

jag förstår hur du menar, men jag har blviit blåst av även en karlsson på detta vis.
givetvis så prutar 99% utav mohammeds, men karlssons pressar priset, speciellt om säljaren åkt 30mil till mig för att sälja sin bil till mig.

jag hade nogprutat jag med om liraren är med på att åka 30 mil till mig, det handlar om taktik, och inte "jag är upptagen bla bla bla".....
- det prutas ofta vid bilförsäljning

man köper ju inte grisen i säcken, speciellt inte med den rådande ekonomin som nu flöder.

Att han ska pruta drar jag mej absolut INTE för. Har jag väl fått pengarna för soppan så skiter jag i om han försöker få ner den många 1000..Jag har bestämt mej för vad jag kan gå ner till max..under detta går jag absolut inte. Då tackar jag för mej och åker hem..svårare är det inte.
Men det är samma sak som om någon kommer till mej och tittar på bilen..han kommer antagligen inte pruta mindre för det.

1 Inlägg
7 januari 2009
Fick jag bensinpengar på mitt konto så skulle jag åka och visa bilen. Om su verkligen vill sälja bilen så tycker jag att du ska åka. Lycka till med försäljningen.

Egenföretagare
999 Inlägg
7 januari 2009
Du har snarare en liten fördel om han börjar storpruta nu. Han har ju redan betalt dig lite pengar, dom är ju helt förlorade om du åker hem med bilen igen.

1 570 Inlägg
7 januari 2009
Köparen åker. Säljaren stannar hemma och väntar.

carzy
461 Inlägg
7 januari 2009
Jag skulle åka big_smile
En gratis utflykt!^

Det jobbiga är ju att ta sig hem.. men finns ju tåg osv.

Lycka till

Team BSG

Sök