alexbenhard skrev:
mrbuggy skrev:
frightnight skrev:
Tja..jag drog på när det var halt ute, på 3ans växel och varvstopp vart det med..sen hördes ett ljud som gorde så det högg till i mitt hjärta
jag stannade direkt och gick ut och kollade under motorhuven, då såg jag att massa olja rann ut på marken, verkligen mycket var det..på den sidan där grenröret sitter.
Nu går den bara på 3 eller 2 cylindrar, har inte kollat så noga..och det är vatten i oljan, en kompis sa att ja skulle kolla undergrenröret för det är nog ett hål i blocket där sa han..men då undrar jag kan det vara det ? för bilen startar ju direkt men går inte på alla cylindrar, men det skvätter olja när motorn är på och man står och tittar på den sidan grenröret sitter på, men kan fan inte se vart oljan skvätterifrån..vad är fel ? det kan väl inte vara så lätt fel att BARA topppackningen har gått ?
Vevstake genom Blocket ...!
Gissningsmekaniker?
Det är inte alls säkert att det är det som är felet.
Det var det din kompis också syftade på...
Har en vevstake gått så hör du att något mekaniskt inte är som det ska!!
Behöver inte alls höras något om vevstaken är av. Tänk på att han körde på varvstoppen och då hinner det hända mycket i motorn. Hade en ford sierra som jag körde sönder en stake på och jag kan säga att det rann olja och vart ett hål på ca 4-5 cm i blocket plus att en bult till lageröverfallet peka ut på andra sidan. Det bara small till sen gick bilen på tre inte ett missljud eller nå. Men staken hade gått i jag tror det var 9 bitar jag hittade.
Senast redigerat av Lurken_85 (7 januari 2009)
Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"