3126
Sök

Hur stor är efterfrågan på volvos äldre R modeller

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 januari 2009
babyblue242 skrev:
Bla bla bla släpp nu taget om dessa gamla sketbilar..........
Du har förmåga att höja dessa bilar till himmelen ju,i grund och botten är det ändå bara volvoar wink

KimvsWorld bad ju att få veta skillnaden mellan en 340R (som jag misstänker står för R-sport) och de nyare Refined-modellerna.
Jag förstår inte riktigt hur du lyckas få in "Du har förmåga att höja dessa bilar till h i m m e l n ju, i grund och botten är det ändå vara volvoar" i det sammanhanget.

Om du nu ändå ska vara sån, så säg till när Saab kommer upp med något likvärdigt... eller nej visst ja, de är ju konkursfärdiga. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 587 Inlägg
10 januari 2009
TurbOla skrev:
babyblue242 skrev:
Bla bla bla släpp nu taget om dessa gamla sketbilar..........
Du har förmåga att höja dessa bilar till himmelen ju,i grund och botten är det ändå bara volvoar wink

KimvsWorld bad ju att få veta skillnaden mellan en 340R (som jag misstänker står för R-sport) och de nyare Refined-modellerna.
Jag förstår inte riktigt hur du lyckas få in "Du har förmåga att höja dessa bilar till h i m m e l n ju, i grund och botten är det ändå vara volvoar" i det sammanhanget.

Om du nu ändå ska vara sån, så säg till när Saab kommer upp med något likvärdigt... eller nej visst ja, de är ju konkursfärdiga. wink

HAHAHA !!! "Konkursfärdiga" big_smile !! Den va bra men, såvitt ja vet så går de inte så bra för Volvo heller..
Men Volvo har alltid varit bättre än Saab va ja hört.. Enligt tidningar osv.. tongue

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
10 januari 2009
Jag har haft Saffrans v70 och gamla 850is så jag vet vad det är för bilar wink

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
10 januari 2009
Ha ha.. där ser man.. Itne så många som vet nått om "R-Sport" tongue

Har för mej att man kunde få R-Sport paket till diverse volvomodeller på 60 - början av 90 talet..
Annars så skulle du ju knappast funnits R-Sportrattar till bland annat 100, 200, 300 och 700 serirna smile
Sen om man kollar på typ Tradera så brukar rattarna bland annat snurra iväg för runt 1500 spänn.. men det har ju inte direkt med saken o göra smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 587 Inlägg
10 januari 2009
babyblue242 skrev:

Och du påstår dom suger ? eller big_smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 januari 2009
babyblue242 skrev:

Och jag har åkt tillräckligt mycket gamla 9-5 2,0t, nya 9-3 1,8t och 9000, så det räcker och blir över. tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
10 januari 2009
TurbOla skrev:
babyblue242 skrev:

Och jag har åkt tillräckligt mycket gamla 9-5 2,0t, nya 9-3 1,8t och 9000, så det räcker och blir över. tongue

Då har du inte åkt mkt Saab tongue
Aja slut med pajkastning...Volvo är bäst enligt en del Saab enligt andra, ja gillar båda big_smile
Skulle ju inte säga nej till en Lazerblå S70R big_smilebig_smile

Till Topic: Ngn som har ngn siffra på hur tillverkade de finns/gjordes?

OEM <3

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
10 januari 2009
dax o hålla sej till ämnet kanske?

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 587 Inlägg
10 januari 2009
Bjork skrev:
TurbOla skrev:
babyblue242 skrev:

Aja slut med pajkastning...Volvo är bäst enligt en del Saab enligt andra, ja gillar båda big_smile

Samma här, en S70R laserblå, finns en kille som har en sån här på garaget, han har både kombi och sedanen big_smile !! Vad ja vet så byggdes inga laserblå sedaner.. Är inte helt säker.. Men till sånt finns ju duktiga lackerare !!

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 januari 2009
HyperSonica skrev:

När folk slutar hoppa på mig. sad tongue

Jag skulle rekommendera att höra efter på Volvo 340/360 klubben, där kan ni ju för övrigt läsa om en Volvo 360 med BMW12a + 2kompressorer + 2 turbos. big_smile

1 587 Inlägg
10 januari 2009
TurbOla skrev:
HyperSonica skrev:

Jag skulle rekommendera att höra efter på Volvo 340/360 klubben, där kan ni ju för övrigt läsa om en Volvo 360 med BMW12a + 2kompressorer + 2 turbos. big_smile

WTF !! SKicka länken till den bilen ! big_smile
Angående att folk hoppar på dig är väl avandsjuka kanske.. Min bil har haft endast positiva kommentarer förutom en.. Och gissa!! De var en Saab ägare som påstod att hans 900 var mkt bättre än alla R bilar cool haha

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
10 januari 2009
Volvo__Mannen skrev:
Finns ju 363 CS också, har inte så mycket info om dom. Såg en sån tillsalu i en Motorbörsen från början 90-talet har för mej priset var 240 lakan

http://www1.garaget.org/gallery/archive/21005/540432_7ddza3.jpg

11 exemplar tillvärkade... därav priset tongue

http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_340 (Näästan längst ner)

Fabrikat: Volvo
Tillverkning: 1977
Efterträdare: Volvo 340 2,0 DL/GL sport, Volvo 360
Klass: Mindre mellanklass
Karosseri: 3-d halvkombi
Plattform: Frontmotor, växellåda bak, bakhjulsdrift
Motor: 2,7-liters 6-cylindrig V-formad PRV-motor.
Effekt: 135 hk
Växellåda: 5 växlad manuell
Hjulbas: 240 cm
Längd: 432 cm
Bredd: 166 cm
Höjd: 144 cm
Vikt: Ca. 1000 kg.
Besläktade: Volvo 300-serien
Senast redigerat av HyperSonica (10 januari 2009)

Sump Runk Rätt O Slätt!

OEM <3
6 957 Inlägg
10 januari 2009
Severin skrev:
Bjork skrev:
TurbOla skrev:

Samma här, en S70R laserblå, finns en kille som har en sån här på garaget, han har både kombi och sedanen big_smile !! Vad ja vet så byggdes inga laserblå sedaner.. Är inte helt säker.. Men till sånt finns ju duktiga lackerare !!

Jaså? de visste ja inte, ja kan ta en silver, saffransgul, mörkblå de kvittar...skulle de komma
ut en lågmilad R skulle ja faktiskt tänka mig att ta ett lån (har ju inte direkt såna summor liggandes tongue)
å köpa den !

OEM <3

1 587 Inlägg
10 januari 2009
Bjork skrev:
Severin skrev:
Bjork skrev:

Jaså? de visste ja inte, ja kan ta en silver, saffransgul, mörkblå de kvittar...skulle de komma
ut en lågmilad R skulle ja faktiskt tänka mig att ta ett lån (har ju inte direkt såna summor liggandes tongue)
å köpa den !

Ja, dom finns på blocket men står i lite högt pris, dom som är lägre pris har gått mer mil åxå tongue
Men tveka inte om du finner ett bra klipp, fina bilar säger ja big_smile Mkt trevligare inredning än 850 big_smile

26 Inlägg
10 januari 2009
Varför måste en R ha 5 cylindrig turbo motor, alcantara inredning och r-front? bara för att dom har det från 95 och uppåt. Volvo kan mycket väl ha lagt "grunden" till Refinement modellerna på R-Sport. Som alla vet så finns det R-Sport inredning och diverse till 2/7/900 Serien. Dom nyare heter ju inte ens r, där heter det ju R-Design. Anser fortfarande att en v50 med R-design paket har rätt att kallas för R. Har dom då gjoirt en 340 Som heter R-Sport så anser iaf jag att den är värd att kallas 340 R. för det är ju vad det är. Utveckling heter det!!!
Senast redigerat av Hampe85 (10 januari 2009)

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
10 januari 2009
Severin skrev:
Bjork skrev:
Severin skrev:

å köpa den !

Ja, dom finns på blocket men står i lite högt pris, dom som är lägre pris har gått mer mil åxå tongue
Men tveka inte om du finner ett bra klipp, fina bilar säger ja big_smile Mkt trevligare inredning än 850 big_smile

Ämnet sevve....

Sump Runk Rätt O Slätt!

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 januari 2009
Severin skrev:
TurbOla skrev:
HyperSonica skrev:

Angående att folk hoppar på dig är väl avandsjuka kanske.. Min bil har haft endast positiva kommentarer förutom en.. Och gissa!! De var en Saab ägare som påstod att hans 900 var mkt bättre än alla R bilar cool haha

Här är länken till den bilen. http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2331.0

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
10 januari 2009
Hampe85 skrev:
Varför måste en R ha 5 cylindrig turbo motor, alcantara inredning och r-front? bara för att dom har det från 95 och uppåt. Volvo kan mycket väl ha lagt "grunden" till Refinement modellerna på R-Sport. Som alla vet så finns det R-Sport inredning och diverse till 2/7/900 Serien. Har dom då gjoirt en 340 Som heter R-Sport så anser iaf jag att den är värd att kallas 340 R. för det är ju vad dey är. Utveckling heter det!!!

WORD!

Sump Runk Rätt O Slätt!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
10 januari 2009
TurbOla skrev:
Severin skrev:
TurbOla skrev:

Här är länken till den bilen. http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2331.0

En hitler snurra i en fin gammal klassiker... USCH! tongue

Sump Runk Rätt O Slätt!

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 januari 2009
Bjork skrev:
å köpa den !

Nu går jag lite offtopic kanske, men det är en svart V70R -00 som gått 11 000 mil på blocket... wink

Sök