3269
Sök

Hur stor är efterfrågan på volvos äldre R modeller

1 587 Inlägg
10 januari 2009
TurbOla skrev:
Severin skrev:
TurbOla skrev:

När folk slutar hoppa på mig. sad tongue

Jag skulle rekommendera att höra efter på Volvo 340/360 klubben, där kan ni ju för övrigt läsa om en Volvo 360 med BMW12a + 2kompressorer + 2 turbos. big_smile

WTF !! SKicka länken till den bilen ! big_smile
Angående att folk hoppar på dig är väl avandsjuka kanske.. Min bil har haft endast positiva kommentarer förutom en.. Och gissa!! De var en Saab ägare som påstod att hans 900 var mkt bättre än alla R bilar cool haha

Här är länken till den bilen. http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2331.0

Tackar för länken smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 januari 2009
Hampe85 skrev:
Varför måste en R ha 5 cylindrig turbo motor, alcantara inredning och r-front? bara för att dom har det från 95 och uppåt. Volvo kan mycket väl ha lagt "grunden" till Refinement modellerna på R-Sport. Som alla vet så finns det R-Sport inredning och diverse till 2/7/900 Serien. Dom nyare heter ju inte ens r, där heter det ju R-Design. Anser fortfarande att en v50 med R-design paket har rätt att kallas för R. Har dom då gjoirt en 340 Som heter R-Sport så anser iaf jag att den är värd att kallas 340 R. för det är ju vad det är. Utveckling heter det!!!

Den heter väl 340R, men det är nog en förkortning av R-Sport.
Som jag kan tänka mig, så betyder R-Sport just lite sportiga grejer, från rallybilarna som Volvo körde med på den tiden, 240s och sånt.

Refined är ju en helt annan grej.

NordicR skrev:
Volvo´s R-modeller är de snabbaste och exklusivaste modellerna som Volvo tillverkat. Tanken bakom hela konceptet är att man ska få den maximala körupplevelsen som går att få. Bilarna är oftast fullutrustade och försedda med speciella säten och fälgar.

Designen skiljer sig från de övriga modellerna, men bara med väldigt diskreta drag. En del som alltid skiljer sig åt är frontspoilern. Kan du se skillnaden mellan e vanlig modell och en R?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

950 Inlägg
10 januari 2009
HyperSonica skrev:
Volvo__Mannen skrev:
Finns ju 363 CS också, har inte så mycket info om dom. Såg en sån tillsalu i en Motorbörsen från början 90-talet har för mej priset var 240 lakan

http://www1.garaget.org/gallery/archive/21005/540432_7ddza3.jpg

11 exemplar tillvärkade... därav priset tongue

http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_340 (Näästan längst ner)

Fabrikat: Volvo
Tillverkning: 1977
Efterträdare: Volvo 340 2,0 DL/GL sport, Volvo 360
Klass: Mindre mellanklass
Karosseri: 3-d halvkombi
Plattform: Frontmotor, växellåda bak, bakhjulsdrift
Motor: 2,7-liters 6-cylindrig V-formad PRV-motor.
Effekt: 135 hk
Växellåda: 5 växlad manuell
Hjulbas: 240 cm
Längd: 432 cm
Bredd: 166 cm
Höjd: 144 cm
Vikt: Ca. 1000 kg.
Besläktade: Volvo 300-serien

Detta är en rolig tråd.
Och vad står CS för? Som Porschenörd gissar jag på ClubSport ;-)
Och R-Sport kan man ju även förkorta till RS, som får en vilken som helst Porscheentusiat till att vakna till, hihi!
Jag hade aldrig hört talas om CS eller R-Sport varianterna.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
10 januari 2009
alltså... ajg fattar inte... Bara för att det är ett litet jävla R på bilen så blir de hysteri...
ska de va nått o skryta med eller vadå? personligen tycker jag bara de är så uttjatat så de finns inte...Köp en TIC modell istället för en jävla R.. kan ge två anledningar till varför...
1. Fan så mycke mer lättmekat..
2. 3 bokstäver är fan så mö coolare o exklusivt än ett litet R på baggen.. tongue

Sump Runk Rätt O Slätt!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
10 januari 2009
Dansken- skrev:
HyperSonica skrev:
Volvo__Mannen skrev:
Finns ju 363 CS också, har inte så mycket info om dom. Såg en sån tillsalu i en Motorbörsen från början 90-talet har för mej priset var 240 lakan

http://www1.garaget.org/gallery/archive/21005/540432_7ddza3.jpg

11 exemplar tillvärkade... därav priset tongue

http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_340 (Näästan längst ner)

Fabrikat: Volvo
Tillverkning: 1977
Efterträdare: Volvo 340 2,0 DL/GL sport, Volvo 360
Klass: Mindre mellanklass
Karosseri: 3-d halvkombi
Plattform: Frontmotor, växellåda bak, bakhjulsdrift
Motor: 2,7-liters 6-cylindrig V-formad PRV-motor.
Effekt: 135 hk
Växellåda: 5 växlad manuell
Hjulbas: 240 cm
Längd: 432 cm
Bredd: 166 cm
Höjd: 144 cm
Vikt: Ca. 1000 kg.
Besläktade: Volvo 300-serien

Detta är en rolig tråd.
Och R-Sport kan man ju även förkorta till RS, som får en vilken som helst Porscheentusiat till att vakna till, hihi!

Competition Services smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Körv
3 535 Inlägg
10 januari 2009
R står för 'Refinement'

R-Sport är från den gamla goda tiden och var utrustningspaket som fanns till 200/300/700 serien.. Det är alltså rätt lika, men ändå helt olika saker.

Så att säga att den heter 360R är alltså inte "olagligt".

Sen får ni ju gärna lämna all off-topic i någon annan tråd..

Truckdriving Man

OEM <3
6 957 Inlägg
10 januari 2009
TurbOla skrev:
Bjork skrev:
Jaså? de visste ja inte, ja kan ta en silver, saffransgul, mörkblå de kvittar...skulle de komma
ut en lågmilad R skulle ja faktiskt tänka mig att ta ett lån (har ju inte direkt såna summor liggandes tongue)
å köpa den !

Nu går jag lite offtopic kanske, men det är en svart V70R -00 som gått 11 000 mil på blocket... wink

Ja snackar typ 5-6000 mil nu tongue

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2331.0

Den har ja letat efter lääänge tongue
Bilsport beskrev den som nya "Flåklypa racing" tonguetongue
Senast redigerat av Bjork (10 januari 2009)

OEM <3

1 587 Inlägg
10 januari 2009
HyperSonica skrev:
alltså... ajg fattar inte... Bara för att det är ett litet jävla R på bilen så blir de hysteri...
ska de va nått o skryta med eller vadå? personligen tycker jag bara de är så uttjatat så de finns inte...Köp en TIC modell istället för en jävla R.. kan ge två anledningar till varför...
2. 3 bokstäver är fan så mö coolare o exklusivt än ett litet R på baggen.. tongue

Det där lilla R:et utgör stor skillnad, om inte bara chassit så smile Inredning, lådan, etc etc...

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 januari 2009
HyperSonica skrev:

Du får ju tycka vad du vill, men 850 T-5R (T-Gul) sålde slut så snabbt och så fort (2500ex) att Volvo fick göra svarta i lika stor upplaga, gröna i ännu större upplaga, 850R var visserligen inte begränsad, men sålde stort i både Sverige, Tyskland och Italien...

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
10 januari 2009
Severin skrev:
HyperSonica skrev:

Det där lilla R:et utgör stor skillnad, om inte bara chassit så smile Inredning, lådan, etc etc...

ja.. men det är fortfarande en jävla Bokstav... Och ja sevve.. din lilla bil är rolig o köra.. och den är bekväm.. enda negativa är att man inte kan växla som man vill tongue

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 587 Inlägg
10 januari 2009
Bjork skrev:
TurbOla skrev:
Bjork skrev:
Jaså? de visste ja inte, ja kan ta en silver, saffransgul, mörkblå de kvittar...skulle de komma
ut en lågmilad R skulle ja faktiskt tänka mig att ta ett lån (har ju inte direkt såna summor liggandes tongue)
å köpa den !

Nu går jag lite offtopic kanske, men det är en svart V70R -00 som gått 11 000 mil på blocket... wink

haha 5000 mil, de hittar du ingen big_smile !! Dom bilarna är för goa för att köras så lite med smile Varför tror du de flesta gått 20.000+ ?? big_smile
Men leta efter en som gått under 15.000 mil, de brukar vara fiiina exemplar !

1 587 Inlägg
10 januari 2009
HyperSonica skrev:
Severin skrev:
HyperSonica skrev:

ja.. men det är fortfarande en jävla Bokstav... Och ja sevve.. din lilla bil är rolig o köra.. och den är bekväm.. enda negativa är att man inte kan växla som man vill tongue

Ja vet sad Automat kan vara tråkigt.. Ramnaslätt.. Sen säger ja inte mer, men man får ju sjukt bra starter med dom, och de jävligt gött o åka runt i stan me den !! tongue

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 januari 2009
Bjork skrev:
TurbOla skrev:
Bjork skrev:
å köpa den !

Var en T-Gul ute på Blocket som gått 4000 mil tror jag, begärt pris över 150 000, men den blev såld.
Var i höstas...

En i NordicR-klubben köpte en Saffran S70R som gått drygt 7500mil och stått inne i garage för något halvår sen. tongue Den kostade också duktigt med kulor.

OEM <3
6 957 Inlägg
10 januari 2009
Severin skrev:
Bjork skrev:
TurbOla skrev:

haha 5000 mil, de hittar du ingen big_smile !! Dom bilarna är för goa för att köras så lite med smile Varför tror du de flesta gått 20.000+ ?? big_smile

De e de ja menar att de går ju inte hitta ngn tyvärr, önskar att man vore i samma ålder man e idag fast för 8-9 år sen big_smile

OEM <3

1 587 Inlägg
10 januari 2009
Bjork skrev:
Severin skrev:
Bjork skrev:

De e de ja menar att de går ju inte hitta ngn tyvärr, önskar att man vore i samma ålder man e idag fast för 8-9 år sen big_smile

Ja förstår dig, men men.. Leta vidare bara.. Men dom Saab 93 Aero SS eller vafan dom heter.. Dom är ju skitsnygga, dessutom går dom jävligt fint, varför inte köpa en sån smile ?

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 januari 2009
Severin skrev:
HyperSonica skrev:

Speciellt nyare NR-modellerna, då är ju hela fjädringen adaptiv, och både speciell manuell växellåda och automatlåda, speciell motor, inredning, ratt, hela kitet.

Men nu har vi gått ifrån ämnet som är
340 R-Sport. tongue
Senast redigerat av TurbOla (10 januari 2009)

26 Inlägg
10 januari 2009
Bara för att min 850 ser ut som en R så står det absolut inte R på den, kallar den inte för R heller. Men iom att 340R-sporten sticker ut så mycket inte minst med motor så tycker jag absolut inte det är olagligt att kalla den för en R. Är vad jag anser iaf.

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 januari 2009
Hampe85 skrev:
Bara för att min 850 ser ut som en R så står det absolut inte R på den, kallar den inte för R heller. Men iom att 340R-sporten sticker ut så mycket inte minst med motor så tycker jag absolut inte det är olagligt att kalla den för en R. Är vad jag anser iaf.

Men hahahaha, lol R-et på en 340 betyder samma sak som på 200/700-serien som nämnts innan, dvs R-Sport, men det är ju inte alla som kopplat det, trots att den saken diskuterats innan. tongue

R-märket på 850/S/V70, S60R/V70NR har en helt annan betydelse, även om både 340n och 850 och uppåt har ett R-märke. lol

Dessutom tror jag att R-sportmärket har en annan utformning än Refined-märkena. wink

Fattig student
1 282 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Det roliga med denna bilen är att den är bestyckad med dubbla 45:or vassare kam och topp..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Mästare
2 947 Inlägg
10 januari 2009
HyperSonica skrev:
TurbOla skrev:
Här är länken till den bilen. http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2331.0

En hitler snurra i en fin gammal klassiker... USCH! tongue

hitler snurra?

HyperSonica skrev:
Dansken- skrev:
Detta är en rolig tråd.

Competition Services smile

Ääh, Tyst med dig!

Och RS för Renn Sport vilket betyder Racing Sport så det så cool roll

Tiger1978 skrev:
Det roliga med denna bilen är att den är bestyckad med dubbla 45:or vassare kam och topp..

Eftermonterat? hmm
Senast redigerat av KimVsWorld (10 januari 2009)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Sök