2801
Sök

Tråden för inte fullt så seriösa fysikfrågor..

906 Inlägg
11 januari 2009
JapMax skrev:
En till fråga i fis-temat, hur högt fistryck måste man ha för att de ska fungera som en naturlig jetpak?

Det värsta med det är ju att du måste fisa hela tiden om den skall hållas uppe, om du nu inte ger iväg en jävla fis och flyger ut i rymden=)

=)

Förjaevle Brao
555 Inlägg
11 januari 2009
Om man åker i en bil med ljusets hastighet , vad händer om man slår på strålkastarna????  big_smile    Måste ju bli jävligt knepigt....

12 086 Inlägg
11 januari 2009
740Fors skrev:
JapMax skrev:
En till fråga i fis-temat, hur högt fistryck måste man ha för att de ska fungera som en naturlig jetpak?

Det värsta med det är ju att du måste fisa hela tiden om den skall hållas uppe, om du nu inte ger iväg en jävla fis och flyger ut i rymden=)

Bruna bönor och vitkol är kuren smile

blacken
12 januari 2009
Trådstartare
JapMax skrev:

Dels så är det en fråga om/vart man får tag i bönor som har den inneboende gas utvecklings kapaciteten samt möjligheten att kunna träna upp slutmuskeln ( sk: slutmuskelfaktor) så att ett adekvat och jämt gasflöde kan uppnås för att kunna få terminalhastighet.. big_smile

Byggare Behm
562 Inlägg
12 januari 2009
Performance_ skrev:
Om man åker i en bil med ljusets hastighet , vad händer om man slår på strålkastarna????  big_smile    Måste ju bli jävligt knepigt....

Mhmm, lär väl bli så att du kommer längst fram i ljuskenet hela tiden ?
Om du fetar på stora Lightforce som lyser 1 hel kilometer så kanske du
hamnar mitt i ljusskenet.. ? big_smile
Snillen spekulerar..

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

blacken
12 januari 2009
Trådstartare
Om jag skulle lyckas med det omöjliga och kunna uppnå en sådan hög hastighet så att jag lyckas att slå mig själv i ryggen om jag sprang i en cirkel. Frågan är skulle jag då få ont i ryggen??..
Senast redigerat av blacken (12 januari 2009)

Byggare Behm
562 Inlägg
12 januari 2009
Hehe typ som att springa runt en lyckstolpe och sätta på sig själv i arslet...

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

Piratpartiet
339 Inlägg
12 januari 2009
Performance_ skrev:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ljusets_hastighet

Som det står där, det skulle se likadant ut som om du stod still med bilen och slog på strålkastarna.

12 086 Inlägg
12 januari 2009
Alphasonic skrev:
Performance_ skrev:

Som det står där, det skulle se likadant ut som om du stod still med bilen och slog på strålkastarna.

Om man åker i ljusets hastighet så borde ljuset stanna i strålkastaren, den borde alltså inte lysa upp vägen.

180 Inlägg
12 januari 2009
_Jonex_ skrev:
Performance_ skrev:

Snillen spekulerar..

Nja, ja tror mer på att strålkastarnas ljus får hastigheten = ljusetshastighet x 2
För om du skulle åka ikapp strålkastarna skulle de verkligen lysa bakom dig då? och för att ens åka ikapp ljus behöver du ju en högre hastighet och då kommer du ju att åka förbi ljuset tillslut om du inte bromsar till ljusetshastighet igen. Klurigt hmm

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd

12 086 Inlägg
12 januari 2009
_Jonex_ skrev:

Du kan aldrig sätta på dig själv i arslet tongue Därimot kan du jucka på bilden av dig själv när du springer wink

180 Inlägg
12 januari 2009
JapMax skrev:
_Jonex_ skrev:

Du kan aldrig sätta på dig själv i arslet tongue Därimot kan du jucka på bilden av dig själv när du springer wink

Är man tillräckligt självgod kanske man t.o.m tillfredställer sig själv

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd

12 086 Inlägg
12 januari 2009
Viktorsson skrev:
JapMax skrev:
_Jonex_ skrev:

Ja, hade man kunnat sätta på sig själv i arslet hade jag nog gjort de i värsta fall lol

180 Inlägg
12 januari 2009
JapMax skrev:
Viktorsson skrev:
JapMax skrev:

Ja, hade man kunnat sätta på sig själv i arslet hade jag nog gjort de i värsta fall lol

No offence men är inte de som att spruta sig själv i ansiktet o de kan man ju redan så varför inte? big_smile Frågan är om man inte är homosexuell då? tongue
Senast redigerat av Viktorsson (12 januari 2009)

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd

blacken
12 januari 2009
Trådstartare
Viktorsson skrev:
JapMax skrev:
Viktorsson skrev:

No offence men är inte de som att spruta sig själv i ansiktet o de kan man ju redan så varför inte? big_smile Frågan är om man inte är homosexuell då? tongue

Nej det indikerar bara att man är villig att satsa på sig själv..big_smile

583 Inlägg
12 januari 2009
blacken skrev:
Viktorsson skrev:
JapMax skrev:

Nej det indikerar bara att man är villig att satsa på sig själv..big_smile

hahahaha... min idol, blacken! tongue Snacka om att göra hela min dag med 13 ord!! big_smile

Till topic då! hmm... vetenskaplig fråga. Är det möjligt att springa lika fort som ljuset eller skulle alla partiklar i kroppen lösas upp och du skulle försvinna?

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

170 Inlägg
12 januari 2009
Tror nog att det skulle bli ganska hög friktion i den hastigheten!!

1 814 Inlägg
12 januari 2009
Viktorsson skrev:
_Jonex_ skrev:
Performance_ skrev:

Snillen spekulerar..

Nja, ja tror mer på att strålkastarnas ljus får hastigheten = ljusetshastighet x 2
För om du skulle åka ikapp strålkastarna skulle de verkligen lysa bakom dig då? och för att ens åka ikapp ljus behöver du ju en högre hastighet och då kommer du ju att åka förbi ljuset tillslut om du inte bromsar till ljusetshastighet igen. Klurigt hmm

Enligt relativitetsteorin går det  väl inte att färdas fortare än ljusets hastighet? neutral

Piratpartiet
339 Inlägg
12 januari 2009
JapMax skrev:
Alphasonic skrev:
Performance_ skrev:

Om man åker i ljusets hastighet så borde ljuset stanna i strålkastaren, den borde alltså inte lysa upp vägen.

Viktorsson skrev:

Vanliga fysiska lagar gäller inte nära ljusets hastighet. Ljusets hastighet är alltid konstant, oavsett betraktarens hastighet. Det somdäremot inte är konstant är tid och rum. Bilen du kör i kommer att bli väldigt kort, sträckan du kör kommer att krympa och tiden går långsammare. Det går tillexempel snabbare att färdas 4 ljusår bort och sen tillbaks än 8 år om du kommer upp i runt 0.5c (ca 150 000 km/s). Detta på grund av att sträckan blir kortare och tiden går långsammare.

blacken
12 januari 2009
Trådstartare
Alphasonic skrev:
JapMax skrev:
Alphasonic skrev:

Viktorsson skrev:

Vanliga fysiska lagar gäller inte nära ljusets hastighet. Ljusets hastighet är alltid konstant, oavsett betraktarens hastighet. Det somdäremot inte är konstant är tid och rum. Bilen du kör i kommer att bli väldigt kort, sträckan du kör kommer att krympa och tiden går långsammare. Det går tillexempel snabbare att färdas 4 ljusår bort och sen tillbaks än 8 år om du kommer upp i runt 0.5c (ca 150 000 km/s). Detta på grund av att sträckan blir kortare och tiden går långsammare.

Då så måste det vara billigare att bygga en motorväg som man ska få köra i ljuset hastighet på, i och med att sträckan blir kortare så går det åt mindre asfalt..

Sök