En till fråga i fis-temat, hur högt fistryck måste man ha för att de ska fungera som en naturlig jetpak?
Dels så är det en fråga om/vart man får tag i bönor som har den inneboende gas utvecklings kapaciteten samt möjligheten att kunna träna upp slutmuskeln ( sk: slutmuskelfaktor) så att ett adekvat och jämt gasflöde kan uppnås för att kunna få terminalhastighet..
Om man åker i en bil med ljusets hastighet , vad händer om man slår på strålkastarna???? Måste ju bli jävligt knepigt....
Mhmm, lär väl bli så att du kommer längst fram i ljuskenet hela tiden ? Om du fetar på stora Lightforce som lyser 1 hel kilometer så kanske du hamnar mitt i ljusskenet.. ? Snillen spekulerar..
Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
Om jag skulle lyckas med det omöjliga och kunna uppnå en sådan hög hastighet så att jag lyckas att slå mig själv i ryggen om jag sprang i en cirkel. Frågan är skulle jag då få ont i ryggen??..
Om man åker i en bil med ljusets hastighet , vad händer om man slår på strålkastarna???? Måste ju bli jävligt knepigt....
Mhmm, lär väl bli så att du kommer längst fram i ljuskenet hela tiden ? Om du fetar på stora Lightforce som lyser 1 hel kilometer så kanske du hamnar mitt i ljusskenet.. ? Snillen spekulerar..
Nja, ja tror mer på att strålkastarnas ljus får hastigheten = ljusetshastighet x 2 För om du skulle åka ikapp strålkastarna skulle de verkligen lysa bakom dig då? och för att ens åka ikapp ljus behöver du ju en högre hastighet och då kommer du ju att åka förbi ljuset tillslut om du inte bromsar till ljusetshastighet igen. Klurigt
Ja, hade man kunnat sätta på sig själv i arslet hade jag nog gjort de i värsta fall
No offence men är inte de som att spruta sig själv i ansiktet o de kan man ju redan så varför inte? Frågan är om man inte är homosexuell då?
Nej det indikerar bara att man är villig att satsa på sig själv..
hahahaha... min idol, blacken! Snacka om att göra hela min dag med 13 ord!!
Till topic då! hmm... vetenskaplig fråga. Är det möjligt att springa lika fort som ljuset eller skulle alla partiklar i kroppen lösas upp och du skulle försvinna?
"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Nja, ja tror mer på att strålkastarnas ljus får hastigheten = ljusetshastighet x 2 För om du skulle åka ikapp strålkastarna skulle de verkligen lysa bakom dig då? och för att ens åka ikapp ljus behöver du ju en högre hastighet och då kommer du ju att åka förbi ljuset tillslut om du inte bromsar till ljusetshastighet igen. Klurigt
Enligt relativitetsteorin går det väl inte att färdas fortare än ljusets hastighet?
Som det står där, det skulle se likadant ut som om du stod still med bilen och slog på strålkastarna.
Om man åker i ljusets hastighet så borde ljuset stanna i strålkastaren, den borde alltså inte lysa upp vägen.
Viktorsson skrev:
Vanliga fysiska lagar gäller inte nära ljusets hastighet. Ljusets hastighet är alltid konstant, oavsett betraktarens hastighet. Det somdäremot inte är konstant är tid och rum. Bilen du kör i kommer att bli väldigt kort, sträckan du kör kommer att krympa och tiden går långsammare. Det går tillexempel snabbare att färdas 4 ljusår bort och sen tillbaks än 8 år om du kommer upp i runt 0.5c (ca 150 000 km/s). Detta på grund av att sträckan blir kortare och tiden går långsammare.
Som det står där, det skulle se likadant ut som om du stod still med bilen och slog på strålkastarna.
Om man åker i ljusets hastighet så borde ljuset stanna i strålkastaren, den borde alltså inte lysa upp vägen.
Viktorsson skrev:
Vanliga fysiska lagar gäller inte nära ljusets hastighet. Ljusets hastighet är alltid konstant, oavsett betraktarens hastighet. Det somdäremot inte är konstant är tid och rum. Bilen du kör i kommer att bli väldigt kort, sträckan du kör kommer att krympa och tiden går långsammare. Det går tillexempel snabbare att färdas 4 ljusår bort och sen tillbaks än 8 år om du kommer upp i runt 0.5c (ca 150 000 km/s). Detta på grund av att sträckan blir kortare och tiden går långsammare.
Då så måste det vara billigare att bygga en motorväg som man ska få köra i ljuset hastighet på, i och med att sträckan blir kortare så går det åt mindre asfalt..