4069
Sök

Generator slutar ladda och larm problem..

3 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Har en Audi S6 4.2 1996 som slutar ladda när man kommer över 4000 varv/min, laddrelät är bytt och inte blev det bättre är det bara att investera i en ny generator??.. bilen har gått 18650 mil det kanske är dags??

Har oxå funderingar över larmet när man trycker på knappen på nyckeln "tutar" det till och c-låset går ner och en röd lampa som sitter i dimljusknappen blinkar på. Men om man sitter i bilen och larmar så går det starta bilen o inget larm går igång vare sej om man öppnar dörren eller sätter i nyckeln o startar så ska det väl inte kunna att gå och göra?? Någon som har nån idé om detta??

Följ strömmen..
233 Inlägg
13 januari 2009
En generator från 1996 har en livslängd på 20-25000 mil så du böjar närma dig. Den börjar bli lite sliten. Jag skulle åka till någon firma som kan kolla upp den åt dig innan du byter.

3 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Plockade ur generatorn och fick den uppmätt i bänk o det visade sej att den sluta ladda omkring 3700 varv/min, en ny generator skulle gå på styvt 7000kr men det visade sej att det gick och renovera upp den för 2400kr så nu funkar det kanon.     

Begriper mej inte på startnyckeln då ja sätter i fyra ny batterier i den så håller dom ungefär en 1.5 månad sen är dom slut, kan ju inte hålla på att köpa nya batterier jämt då blir man ju ruinerad..

Okejbratja
255 Inlägg
2 februari 2009
Byt till reservnyckeln? och de där med larmet har du prövat de förut? kan ju va ett fejk-larm som bara blinkar.....

Sök