4421
Sök

Bygga a6-00:a till Civil Polisbil HJÄLP!

622 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Jag vill bygga om min Audi till en Civil polisbil,men jag behöver hjälp me det...
Är trött på alla volvo poliskopior...dags o göra något extra En tysk Civilare tongue

Det jag hade tänkt göra är, Tona rutorna hela vägen fram, Installera Xenon ljus, och ha polis ljus i fronten (vid dimljusen) och på framrutan dvs. stoppljus....som ni ser på bilderna så har jag redan en enorm Antenn därbak..men jag ska sätta dit fler tongue så det ser mer äkta ut..hehe...
och nu behöver jag hjälp med att hitta dessa grejerna.och ni som har installerat polislampor hur gjorde ni?..och vad kan man göra mer för att det ska bli riktigt häftigt!!

M.V.H Saman

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.

Neerd
1 596 Inlägg
13 januari 2009
har för mig att blueride.se har lite sånt^^

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

379 Inlägg
13 januari 2009
Är inte det olagligt att sätta "polis ljus" på en vanlig bil? För mig jag har läst det någonstans...

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Neerd
1 596 Inlägg
13 januari 2009
AttackMedic skrev:
Är inte det olagligt att sätta "polis ljus" på en vanlig bil? För mig jag har läst det någonstans...

vet inte om det är olagligt så.. du kanske får ha det som "show" men annars är det ju som vanligt...gult/vitt fram o röd bak.. inget annat.. sen vet jag att man åker på feet böter om man leker polis smile

186 Inlägg
13 januari 2009
detta är en typisk "varför" tråd....så ja undrar nu....varför?
tona rutor å sånt förstår ja klart å tydligt...men lampor?

726 Inlägg
13 januari 2009
haack skrev:
detta är en typisk "varför" tråd....så ja undrar nu....varför?
tona rutor å sånt förstår ja klart å tydligt...men lampor?

låt killen leka om han vill! inte dummare än någon annan tråd. men som nämnt tror jag blueride.se har en del sånt godis smile

DFFL
9 020 Inlägg
13 januari 2009
alex_side skrev:
AttackMedic skrev:

vet inte om det är olagligt så.. du kanske får ha det som "show" men annars är det ju som vanligt...gult/vitt fram o röd bak.. inget annat.. sen vet jag att man åker på feet böter om man leker polis smile

Finns även fängelsestraff på skalan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Neerd
1 596 Inlägg
13 januari 2009
FireTraXX skrev:
alex_side skrev:
AttackMedic skrev:

Finns även fängelsestraff på skalan.

jäävlar^^ var det så illa lol

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 januari 2009
DjMes skrev:
Jag vill bygga om min Audi till en Civil polisbil,men jag behöver hjälp me det...
Är trött på alla volvo poliskopior...dags o göra något extra En tysk Civilare tongue

Det jag hade tänkt göra är, Tona rutorna hela vägen fram, Installera Xenon ljus, och ha polis ljus i fronten (vid dimljusen) och på framrutan dvs. stoppljus....som ni ser på bilderna så har jag redan en enorm Antenn därbak..men jag ska sätta dit fler tongue så det ser mer äkta ut..hehe...
och nu behöver jag hjälp med att hitta dessa grejerna.och ni som har installerat polislampor hur gjorde ni?..och vad kan man göra mer för att det ska bli riktigt häftigt!!

M.V.H Saman

Här finns kanske ett par lampor du söker iaf http://www.raidopower.se/
Gå in under Blixtljus sektionen.

Finns även en HEL del på ebay.

Sen kanske killen ska ha de till nån speciell show och inte åka å stoppa bilar på motorvägen o då e de helt okej att ha dessa lampor...varför ska de alltid komma två tusen "de e olagligt" inlägg.

622 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Äntligen en person som förstår sig på lite annan styling, klart allting är ju bara för show... jag tänker ju inte köra runt och leka Polis, klart straffen är ju sjukt höga för sånt och det är jag medveten om....

Men det är ju bättre jag bygger om min bil o gör den stilren och häftig, än sätter på ett enormt kjolpaket och en vinge som är 2 meter hög och *Neon ljus*.....

Så därför tänkte jag att jag sätter på lite diskreta Polis lampor i fronten och Vindrutan, och tonar hela vägen.... Lite som typ en Presidentbil tonguetongue

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.

41 Inlägg
13 januari 2009

----------------------------------------------------------------------------------------------------
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan, kort och gott en Göteborgare

5 089 Inlägg
13 januari 2009
AttackMedic skrev:

Det är olagligt att trimma sin bil också, speciellt när den är helbilsgodkännd;)

\Lindgren

Hamster
817 Inlägg
13 januari 2009
AttackMedic skrev:

Inte olagligt att sätta dit dom. Dock olagligt att använda dom.

12 086 Inlägg
14 januari 2009
Du får nog ta o fimpa dom där fälgarna om du vill se ut som en civilsnut tongue

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
14 januari 2009
Tänkte precis säga det.

På med originalfälgarna eller skippa polistänkandet.
Kommer bara se kocko ut om man börjar blanda polis med stylingbil big_smile

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
14 januari 2009
haha de finns ju massor av snutbilar att plocka blåljus ifrån, det gäller bara att vara snabb big_smile

~Andy~

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
5 februari 2011
allvarligt brott, man åker delvis dit för urkundsförfalskning. då man uppger sig vara någon man inte är. sen är de mera allvarligt då man låtsas vara en polis:D

159 Inlägg
6 februari 2011
tooffen skrev:
allvarligt brott, man åker delvis dit för urkundsförfalskning. då man uppger sig vara någon man inte är. sen är de mera allvarligt då man låtsas vara en polis:D

Nja, föregivande av allmän ställning är det du åtalas för, det vill säga att utge sig för att vara en myndighetsperson, är ett brott i Sverige enligt 17 kap. 15 § Brottsbalken.

Den gör sig skyldig till föregivande av allmän ställning som felaktigt utger sig för att utöva myndighet eller olovligen bär uniform eller tjänstetecken för försvarsmakten eller andra myndighetsutövande organisationer, till exempel polis, tull, kustbevakning, räddningstjänst, ordningsvakt eller skyddsvakt. Det är även ett brott att på samma sätt utge sig för att tillhöra någon yrkeskår inom bland annat kollektivtrafiken eller el- och vattenförsörjningen.

Straffet för föregivande av allmän ställning är dagsböter eller fängelse i högst sex månader. Om brottet bedöms som grovt är straffet fängelse i högst två år.

Urkundsförfalskning är något helt annat.

Neerd
1 596 Inlägg
6 februari 2011
tror det är lite sent nu iaf då detta skrevs 2009 xD

7 435 Inlägg
6 februari 2011
killen skrev ju att han ska ha den i tyskt utförande wink meo ingen som tror han är en polis wink själv har jag varit sugen på att bygga en en engelsk polisbil wink men inte idats eller hittat nån bra BILLIG utgångsobjekt
jag säger bara GO for it, å fränt,,
som svar till TS googla bara bixtljus så får du fram många roliga svenska sidor,, wink

Sök