det är ingen ide att stirra sig blind på vad firmorna uppger för effekt för du kommer aldig att få samma som det dom har uppgivit ändå då det är många faktorer som spelar in, tex hur dom har mätt (statiskt eller dynamiskt), vad för utrustning (rotortest eller rullar), temperaturen där mätningen utförs, skicket på motorn mm.
På min förra bil som va en C70 T5 ´99 så hade jag först SCT chip, 3" dp och 2,5" halvsats ifrån ferrita och det skulle enligt dom ge x antal Hk och Nm men sen efter typ 1år så bytte jag ut chipet mot ett i från Autotech men innan dom bytte så bänkade vi bilen i deras rotortest för att se vad den lämnade med SCT chipet för att se vad det blev för skillnad och jag kan säga så här att det va inte ens i närheten av vad dom på SCT sa att den skulle ha och efter att dom bytt chip så bänkades bilen igen och den lämnade ca 10Hk mer med Autotech chipet och gick klart bättre, fick helt annan motorkaraktär och den tom lät anorlunda hur den nu kan göra det genom att bara byta chip.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.