3299
Sök

850 turbo/t5 tips på chip mm

*BECE**
334 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#1
Ska köpa mig en 850 turbo/t5 i veckan, 225hk versionen. De första jag hade tänkt mig att fixa är ett chip och en dump. Någon som har några tips på vilket chip hos vilken firma som är bra? Någon bra dump som är prisvärd. Några andra tips för att höja effekten?
Tacksam för alla svar


741 Inlägg
13 januari 2009
#2
Autotech står väl volvo ganska nära i trimmandet om jag inte har fel?

Andra tips för att höja effekten?

Köp steg 3, är den för slö köp steg 4 big_smile

499 Inlägg
13 januari 2009
#3
Autotech! www.atechmotor.se

Kör med deras kit på min bil. Riktigt bra ställe och de är lätta att ha att göra med!


Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
13 januari 2009
#4
Hellquist skrev:
Autotech! www.atechmotor.se

Kör med deras kit på min bil. Riktigt bra ställe och de är lätta att ha att göra med!
+1

*BECE**
334 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#5
Jag tror inte att steg 2-3 och uppåt blir aktuellt då detta bara kommer vara min andrabil. Jag ser att autotechs chip ger 10hk mindre än tex bsr:s. Är det bara 10hk mindre på pappret eller någon som vet om det skiljer något i verkligheten också? Självklart vill man ha så mycket som möjligt för så lite som möjligt:) Så folk som har någon erfarenhet av detta får gärna skriva:)


7 274 Inlägg
14 januari 2009
#6
Autotech är riktigt bra på volvo, skulle helt klart välja dom.
Om det är 10hk mindre har jag ingen aning, skulle dock inte förvåna mig om det är enbart på pappret...

Sen så duger orginal dumpen gott och väl.


*BECE**
334 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#7
hade vart kul om de vore någon som hade jämfört olika chip:)


Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
14 januari 2009
#8
hampa87 skrev:
Jag tror inte att steg 2-3 och uppåt blir aktuellt då detta bara kommer vara min andrabil. Jag ser att autotechs chip ger 10hk mindre än tex bsr:s. Är det bara 10hk mindre på pappret eller någon som vet om det skiljer något i verkligheten också? Självklart vill man ha så mycket som möjligt för så lite som möjligt:) Så folk som har någon erfarenhet av detta får gärna skriva:)
Min 850 är min förstabil wink
Jag tror mig ha sett bromspapper på att Autotech i realiteten haft lite mer effekt. Men det spelar egentligen ingen roll, individuella skillnader mellan motorer etc. spelar större roll!

Ska du bara chippa spelar det ingen roll om du väljer BSR eller Autotech, de är båda mycket bra trimfirmor som erbjuder bra lösningar. Ska du däremot gå längre kan jag rekommendera Autotech!

4 821 Inlägg
14 januari 2009
#9
det är ingen ide att stirra sig blind på vad firmorna uppger för effekt för du kommer aldig att få samma som det dom har uppgivit ändå då det är många faktorer som spelar in, tex hur dom har mätt (statiskt eller dynamiskt), vad för utrustning (rotortest eller rullar), temperaturen där mätningen utförs, skicket på motorn mm.

På min förra bil som va en C70 T5 ´99 så hade jag först SCT chip, 3" dp och 2,5" halvsats ifrån ferrita och det skulle enligt dom ge x antal Hk och Nm men sen efter typ 1år så bytte jag ut chipet mot ett i från Autotech men innan dom bytte så bänkade vi bilen i deras rotortest för att se vad den lämnade med SCT chipet för att se vad det blev för skillnad och jag kan säga så här att det va inte ens i närheten av vad dom på SCT sa att den skulle ha och efter att dom bytt chip så bänkades bilen igen och den lämnade ca 10Hk mer med Autotech chipet och gick klart bättre, fick helt annan motorkaraktär och den tom lät anorlunda hur den nu kan göra det genom att bara byta chip.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Reservdansk
6 271 Inlägg
14 januari 2009
#10
hampa87 skrev:
Ska köpa mig en 850 turbo/t5 i veckan, 225hk versionen. De första jag hade tänkt mig att fixa är ett chip och en dump. Någon som har några tips på vilket chip hos vilken firma som är bra? Någon bra dump som är prisvärd. Några andra tips för att höja effekten?
Tacksam för alla svar
Många byter till öppen dump, men det rekommenderar jag inte.
Om du tvunget ska byta till extern dump, byt till en hybrid eller återcirkulerande.
Dels är det bra för miljön, SBP tycker bättre om dig, samt att motorn gillar dig också bättre. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 854 Inlägg
14 januari 2009
#11
Har du vägarna förbi katrineholm sväng in till TM Racing, riktigt duktiga.

Jag hade nått billigt chip i min när jag köpte den tänker inte nämna vilka, men det gick piss med det iaf.

TM Racing programera om bilen och nu går den hur bra som hellst.

OBS Man får vad man betalar för! Köp inte det billigaste speciellt inte nått skit från blocket som e begagnat!

*BECE**
334 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
#12
Begagnat chip är inte aktuellt utan de jag står och väger mellan är BSR och autotech, någon mer som har några råd eller tips?


Reservdansk
6 271 Inlägg
15 januari 2009
#13
hampa87 skrev:
Begagnat chip är inte aktuellt utan de jag står och väger mellan är BSR och autotech, någon mer som har några råd eller tips?
Det spelar nog inte någon större roll.
De båda firmornas trimsteg är så pass lika. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 878 Inlägg
15 januari 2009
#14
Finns redan tonvis utav dessa trådar. Autotech eller BSR. de är två mycket snarlika chip. Men Hos autotech verkar det som de tar bättre hand om kunderna/bilarna. Då det verkar vara mycket Goodwill hos Autotech. och det är bra mycket bättre!


689 Inlägg
15 januari 2009
#15
Frozen1985 skrev:
Finns redan tonvis utav dessa trådar. Autotech eller BSR. de är två mycket snarlika chip. Men Hos autotech verkar det som de tar bättre hand om kunderna/bilarna. Då det verkar vara mycket Goodwill hos Autotech. och det är bra mycket bättre!
Har handlat en del av autotech och kan bara hålla med

8 242 Inlägg
15 januari 2009
#16
hampa87 skrev:
Begagnat chip är inte aktuellt utan de jag står och väger mellan är BSR och autotech, någon mer som har några råd eller tips?
Bara att åka till dem som ligger närmast. Rent effektmässigt är det sak samma vart du åker. Personligen hade jag valt BSR


2 452 Inlägg
15 januari 2009
#17
är ingen fara att köpa begagnat heller har gjort kopior både till min bil o pojkens bil samnt ett par till,är ju samma programvara som man läser ur ju....600kr är ju billigare än 4000kr...

döden kommer tillbaka

1 024 Inlägg
15 januari 2009
#18
jag har lödat orginal chipp funkar kanon! big_smile


Hojmek
748 Inlägg
15 januari 2009
#19
Åker med autotech chip i min, funkar kanon! smile

631 Inlägg
15 januari 2009
#20
Bra tråd, Ska själv Chippa min bil, lutar väl åt Autotech.


Sök