Dumpventil e jag 100% säker på att dom har bosch modell plast samma sket som sitter i saabarna
jag e 99% säker på att på den motorn jag bytte oljereturtätningarna te snurrorna att den ena inte hade nån wg...varken klocka eller axel i avgashuse :p
Det är två stycken mitsu-aggregat, storlek 8G, om jag inte har fel. Och vad jag vet så har alla aggregat i den serien inbyggd återcirkulerande dumpventil. Så som visats förut i tråden.
ok, det var ju lika logiskt som en Volvo är ungefär sicket ormbo...
Du får erkänna att det är rätt imponerande att få in en rak sexa med dubbla turboaggregat... på bredden! Samt växellåda och de nyare går ju att få med AWD också. Eller V8 och AWD.
Men nej, jag misstänker fortfarande att det är inbyggd dump, man kan iaf inte se någonting på bilden, men det säger ju egentligen ingenting.
Senast redigerat av TurbOla (14 januari 2009)
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Längst till vänster på insuget sitter de en nippel med grov slang te bromscylindern Precis bredvid går de en liten vanlig vakuumslang å man ser lite lite grann av locket/toppen på den återcirkulernade bosch ventilen
S80 t6 turbo..inge dump i kompressor huset på den snurran
Finns kanske 2 väldigt olika motorer
En med 2 st likadana aggregat med inbyggd wg å inbyggd dump
sen en variant med 2 st olika aggregat 1 med å 1 utan wg samt Enbart återcirkulerande för de har jag för mig de var på dom aggen jag skruva bort vid oljeretursbytet