3170
Sök

Öka laddet på en og900s -90

1 253 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#1
Går det att göra? ska ju eventuellt köpa en sådan bil o den går väl inte så värst på 0,45 i ladd som den är original eller? Hört mycket om pystrimmning o vissa säger ajabaja o andra säger så länge man höjer med förnuft så är det ingen fara. Vill gärna veta lite mer  o vad ni tycker o kanske tips o så

Lev livet nu innan det är för sent

1 036 Inlägg
14 januari 2009
#2
du måste slänga dit ett apc system  till din.. kika in på www.popeye.rty.nu och kika


1 253 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#3
Hmm okej så jag måste fixa ett sådan för att kunna det, går det inte med pystrimma? bara så man kan komma upp till 0.8 iaf eller så. Hur går de original då annars?

Lev livet nu innan det är för sent

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
14 januari 2009
#4
Måste och måste.. Det behövs inte. Om du vet vad du gör. Jag kör utan Apc, laddar 1,4 med min gamle 99.a turbo.

Släng på en Ic på den om det nu inte sitter där. Köp dig en pysventil. Skruva upp den till 0,6-0,7. Det ska den nog kunna klara. Köp en spikmätare annars ? Finns på speedparts. Jag har inte det, men kan ju vara smart.

Det skulle jag göra om jag köpte en 900s. Annars så köp dig en fulltryckare direkt ?

//David

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
14 januari 2009
#5
Vet ej. Men har hört rykten om att det är högre kompi en i en og900s mot vad det är i en fulltryckare ? Inget jag vet om det är sant. Men vet en som höjde laddet på sin 900s till 0,8-0.9 typ. Blev motorras på den. Fast kan ha varit en dålig motor med!

//David

1 253 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#6
Okej så original är de inte dugliga som turbo då eller vad tycker du?? det är en T16LTT såg jag på mekonomens sidam ja kanske bara fanns som 16 v vad vet jag:rolleyes:
Senast redigerat av opeldrifter (14 januari 2009)

Lev livet nu innan det är för sent

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
14 januari 2009
#7
Jo, vad ska du ha den till ? Lekbil ? Bruksbil?.. Den är billig och äga och går billigt.

Köp du den, släng på en 9000ic och 3" avgas från turbon och öka laddet till 0,8. Släng på ett bränslechipp med. Sen går den helt ok. Skillnaden är att din turbo börjar ladda tidigt.
Min effekt kommer vid 2700-3000. Sen har jag lågkompskolvar + org bränsletillägg, därför kan jag ladda så mycket utan att fixa mer bränsle. Men för att spara lite på turbon så gick jag ner från 1,5 till 1,3.

//David

1 253 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#8
Okej jo den ska vara bruksbil för mig o sambon. Men tills man kan köpa dessa grejer på den duger den som den är nu med med 145hk? För vad kostar en IC från 9000? O vad kostar bränslechippet? Kollade på speedparts sida men där var det ju komplett sportfilter, bränslechip, laddtrycksreglering för 2100: - vilket iofs inte var så blodigt med tanke på att man får 18 hk iaf extra o har man då satt dit en IC redan så borde det ju bli några till kanske...
Senast redigerat av opeldrifter (14 januari 2009)

Lev livet nu innan det är för sent

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
14 januari 2009
#9
Ja det gör den. Är ju ingen rallybil tongue Men den tar dig från A-B. Kolla på rost bara, länkarmsinfästningar, skärmar, domkraftsfästerna osv. Dörrana är ju standard. Går ju rätt så billigt och billiga att äga.

//David

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
14 januari 2009
#10
En 9000ic kostar 600-1000kr vad jag sett. Sen behöver du ju bygga rör till det också. Jo 18hk+ där. Sen med 3" avgas från turbon. Kommer la upp till runt 190hk tror jag i all fall. Ic gör sin effekt. Märkte står skillnad när jag satte på min lilla ic på 99.an!

//David

1 253 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#11
lite draga kanske det är i den då tills man kan skrämma upp den lite:) Går det montera öppet filter lätt på den då? så man får höra lite nys iaf då man släpper gasen:P
Senast redigerat av opeldrifter (14 januari 2009)

Lev livet nu innan det är för sent

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
14 januari 2009
#12
Jo, är bara att slänga på ett öppet filter på den. Vad jag vet ska inte luftmassemätaren ta skada på dem.


//David

1 253 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#13
Tackar smile

Lev livet nu innan det är för sent

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
14 januari 2009
#14
Va så lite så tongue

//David

Fattig student
1 282 Inlägg
14 januari 2009
#15
99_turbo skrev:
Måste och måste.. Det behövs inte. Om du vet vad du gör. Jag kör utan Apc, laddar 1,4 med min gamle 99.a turbo.

Släng på en Ic på den om det nu inte sitter där. Köp dig en pysventil. Skruva upp den till 0,6-0,7. Det ska den nog kunna klara. Köp en spikmätare annars ? Finns på speedparts. Jag har inte det, men kan ju vara smart.

Det skulle jag göra om jag köpte en 900s. Annars så köp dig en fulltryckare direkt ?

//David

Vilken mätare menar du då?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
14 januari 2009
#16
http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_instr_ovr.shtml

Menar den. Verkar som de letar efter ny leverantör. Men de gick o köpa den där förut.

//David

Med lem
1 127 Inlägg
14 januari 2009
#17
99_turbo skrev:
En 9000ic kostar 600-1000kr vad jag sett. Sen behöver du ju bygga rör till det också. Jo 18hk+ där. Sen med 3" avgas från turbon. Kommer la upp till runt 190hk tror jag i all fall. Ic gör sin effekt. Märkte står skillnad när jag satte på min lilla ic på 99.an!

//David

För  under 1000kr får man ju en aluminum intercooler från klracing som är mycket effektivare än en från 9000..

Trimma en S, göra något annat än montera APC är ju väldigt osmart. Elektronisk laddtrycksstyrning som fungerar skitbra, passar bolt on.
Senast redigerat av H3dlund (14 januari 2009)


1 253 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#18
Bolt on, läste på popeyes sida o där såg det ju ut som det var miljoner kablar att koppla men kanske har fel då smile

Lev livet nu innan det är för sent

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
14 januari 2009
#19
9000ic är bra, klart man kan ha en hel alu. Men 9000ic är stor, och passar bra.

Bolt on vet jag inte? Är en jävla massa kablar. Men det går det gör det. Klart det är bättre. Men jag kör utan, jag har inget problem. Vet om många som kör utan. Vet man vad man gör så går det.

//David

1 253 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#20
Med vet vad man gör menar du att man ställer trycket efter huvvet o inte med högerfoten? wink

Lev livet nu innan det är för sent


Sök