4499
Sök

Magsäcks operation för fettma, någon som genomgått en sådan ??

236 Inlägg
16 januari 2009
I Örebro gör dom en titthåls operation och
i Lindesberg öppnar dom helt.
Så jag skulle nog välja Örebro.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
16 januari 2009
Här har du en tjej som gjort det.  http://missmaddis.com/
Där kan du läsa om vad hon tyckte och hur det gått efteråt. Man kan inte tro att det är samma person.
Finns bilder före och efter.
Hon har även tagit bort skinn efter att hon gått ned massa för som ni säger, skinner hänger inte med.

Hoppas du hittar svaren du söker och om du gör det så lycka till smile

I do it my way

Norrlänning
1 453 Inlägg
16 januari 2009
SweetBabyDoll skrev:
Här har du en tjej som gjort det.  http://missmaddis.com/
Där kan du läsa om vad hon tyckte och hur det gått efteråt. Man kan inte tro att det är samma person.
Finns bilder före och efter.
Hon har även tagit bort skinn efter att hon gått ned massa för som ni säger, skinner hänger inte med.

Hoppas du hittar svaren du söker och om du gör det så lycka till smile

Det där med att ta bort skinn ska tydligen vara nått av de mest smärtssamma man kan göra. Jag är lite negativ till alla sorters operationer i viktminskningst syfte.  Äter man lika lite som efter operationen så går man ner lika mycket. Simpel ekvation. Men psykiskt kan de kanske hjälpa.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Kanon..
1 473 Inlägg
16 januari 2009
Man har en strikt diet att följa efter operationen, varför inte skippa operationen o följa den strikta dieten ändå?

1 963 Inlägg
16 januari 2009
leksak skrev:
Man har en strikt diet att följa efter operationen, varför inte skippa operationen o följa den strikta dieten ändå?

När man gjort operationen kan man inte äta så mycke ju.. De kan man annars och då gör man det. Sen att bandet blir uttöjt, de blir de ju också men man spänner ju åt det med jämna mellanrum..

Men are not born - Men are made

Kanon..
1 473 Inlägg
16 januari 2009
Felax skrev:
leksak skrev:

När man gjort operationen kan man inte äta så mycke ju.. De kan man annars och då gör man det. Sen att bandet blir uttöjt, de blir de ju också men man spänner ju åt det med jämna mellanrum..

Ja precis, man kan äta o då gör man det.
Men vill man nu gå ner i vikt så kanske man ska ge fan i att äta då.
Man måste ju som sagt ändå hålla en strikt diet efter operation så why not börja med att hålla den dieten ett tag innan operation o se va som händer.

Norrlänning
1 453 Inlägg
16 januari 2009
leksak skrev:
Felax skrev:
leksak skrev:

Ja precis, man kan äta o då gör man det.
Men vill man nu gå ner i vikt så kanske man ska ge fan i att äta då.
Man måste ju som sagt ändå hålla en strikt diet efter operation så why not börja med att hålla den dieten ett tag innan operation o se va som händer.

Håller med... Lite självdisciplin måste man ha. Det handlar ju om sitt eget bästa.

- Har du champagne?

Fetast i stan !!
991 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Det kanske inte är så lätt att gå och vara ständigt hungrig när man vet att det finns mat att tillgå för att få bort hungern hmm

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Scania arbetare
364 Inlägg
17 januari 2009
Klorin_Elvis skrev:
Hejsan gott folk smile

Går i tankar och funderingar på att göra en sådan inom en snar framtid p.g.a. fettman jag lider av (har talat med min doktor om det )   
Och nu undrar jag om någon här på garaget har genomgått en sådan operation elr om någon närstående har genomgått de och har några för och nackdelar om det hela ?? 
Skulle vara kul och bra att få information om det av någon som själv genomgått en sådan  smile

Tacksam för svar smile   Mvh Emil

Min fru ska göra en titthålsoperatin

Audiholic!

Norrlänning
1 453 Inlägg
17 januari 2009
Klorin_Elvis skrev:
Det kanske inte är så lätt att gå och vara ständigt hungrig när man vet att det finns mat att tillgå för att få bort hungern hmm

Precis... De är där självdisciplin kommer inte i bilden. De finns ju folk överallt som klarar de. De gäller att stå emot, precis som med allt annat.

- Har du champagne?

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
17 januari 2009
Endel väljer att göra en op andra inte, och jag tycker att det är ens egna val.

Och nej, det är inte den enkla vägen. Dem får ändå äta mindre och träna efteråt.

Folk skulle säkert kunna gå ned i vikt utan op men sen är det det att dem kan ändå äta hur mycket dem vill. Och då funkar det inte. Dem äter ändå.

Fettma klassas ju som en sjukdom. Som alkohol och knark. Dem kan inte sluta äta.

Jag tycker att om läkare och du tycker att du borde göra en op så gör det om det känns rätt.

I do it my way

Fisketokig
2 997 Inlägg
17 januari 2009
Gör de alltid sådana operationer man ser på tv? Så att den nya magsäcken blir bara 10% av den gamla och man blir mätt på en halv macka?

Verkar väldigt extremt och sen kan personer rasa så mycket som 50-100kg på ett år hmm

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
17 januari 2009
Ozzy Osbournes fru Sharon har gjort en sån.
Hon berättade att hon var så knubbig att när hon satt på ett möte så kunde hon inte resa sig från stolen för röven hade kilats fast mellan armstöden. big_smile
Nu ser hon ju bra ut!
Bläddra ner till Health här: http://en.wikipedia.org/wiki/Sharon_Osbourne
Står att hon loosade 45 kilo.

En polares farsa ska göra sån där operation också, verkar vara poppis.

236 Inlägg
18 januari 2009
Jag kan tänka mej att genomgå denna operation.
Det är så lätt att gå upp i vikt och det är ett helvete att gå ner
ett par kilo, därav det oftast blir en jojjo banting.
När man väl har satt fast att man ska gå ner tex 10kg
så är dom första 5 kg ganska lätta men sen blir det någe stopp i kroppen så
man kan göra vad som helst och ändå går man inte ner dom sista.
Kolla vad viktväktarna har i sina menyer varje dag, jag äter inte ens hälfen av det.
Jag tycker det är bra lösning för dom som behöver denna operation.

Kanon..
1 473 Inlägg
18 januari 2009
Jag har sett feta som börjat träna o äta rätt för att gå ner, sen sitter dem där på träningscykeln o kämpar o dricker powerade eller nå annan energidryck o undrar varför de inte går ner nåt.

Klyftigt...

Fetast i stan !!
991 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
SuperNova skrev:
Jag kan tänka mej att genomgå denna operation.
Det är så lätt att gå upp i vikt och det är ett helvete att gå ner
ett par kilo, därav det oftast blir en jojjo banting.
När man väl har satt fast att man ska gå ner tex 10kg
så är dom första 5 kg ganska lätta men sen blir det någe stopp i kroppen så
man kan göra vad som helst och ändå går man inte ner dom sista.
Kolla vad viktväktarna har i sina menyer varje dag, jag äter inte ens hälfen av det.
Jag tycker det är bra lösning för dom som behöver denna operation.

Precis så som det är för mig hmm  dom första kilona går hur fort som helst och sen blir de tvärnit sad

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Kanon..
1 473 Inlägg
19 januari 2009
Hur är det med en ballong i magsäcken?
Utförs det i Sverige o funkar det?

Det är ju en operation på typ en kvart o kräver inga snitt.

236 Inlägg
19 januari 2009
leksak skrev:
Hur är det med en ballong i magsäcken?
Utförs det i Sverige o funkar det?

Det är ju en operation på typ en kvart o kräver inga snitt.

Ballong?? vad är det för någe??

252 Inlägg
19 januari 2009
Vad är världen påväg?  Helt sjukt att ens tänka på en operation. Du tar en GENVÄG! Så enkelt är det. Och säg inte att du testat allt. Du har ingen disiplin med andra ord.

Vad hände med den gamla hederliga, äta nyttig och TRÄNA? Jag känner en kille som var överviktig i gymnasiet, han tog sig i kragen och började träna, 2 år senare kände jag knappt igen honom.

Så det enda du ska göra är att ta dig i kragen och börja träna, gå in helhjärtat för det. Jag lovar dig du kommer må betydligt bättre om du på egen hand går ner i vikt än att låta en doktor ta bort fettet.

Mvh Andrée

Muttley
19 januari 2009
Kickboxer skrev:
Vad är världen påväg?  Helt sjukt att ens tänka på en operation. Du tar en GENVÄG! Så enkelt är det. Och säg inte att du testat allt. Du har ingen disiplin med andra ord.

Vad hände med den gamla hederliga, äta nyttig och TRÄNA? Jag känner en kille som var överviktig i gymnasiet, han tog sig i kragen och började träna, 2 år senare kände jag knappt igen honom.

Så det enda du ska göra är att ta dig i kragen och börja träna, gå in helhjärtat för det. Jag lovar dig du kommer må betydligt bättre om du på egen hand går ner i vikt än att låta en doktor ta bort fettet.

Mvh Andrée

Det är ju skitsnack,smile de är ingen genväg att göra operation för de är de svåraste du kan göra för att gå ner i vikt. Först ska man operera sig, sen är de flytande föda minst 2 månader. Sen strikt med mat resten av tiden.
Och klart de kan säga att de testat allt, alla går inte ner i vikt. Klarar man inte av att gå ner i vikt så är de faktiskt bra att man kan operera sig.
Sen är de inte världens lättaste och börja träna om man väger 150-200. Fanns ju inte heller några större risker med operationen.

Sök