Evil-Pain Garage (Pain´s garage) BMW -MDS showcar 2012. BILD update 10 Nov s.224

PAIN
12 juni 2010 · 2 103 Inlägg

Lonefox skrev:
Nä fy fan......

BYT TILL RÖD DIOD I SKALLEN! big_smile

OOOOOOOOOOOOOOOOOM du läst i tråden till bilden på skallen så står det: KOMMER LACKAS RÖÖÖÖÖD wink
text e bra vettu...fått fler som missat å läsa detta *harkel* detta e en projtråd både med bild å text haha..inte en barn bok med *bara bilder* lol
Som film dåre jag är med 3328 dvd filmer hemma så *tror* jag mig veta att Terminator har rött öga...borrade tom ut det gamla som inte funka ..som var RÖD tongue
//Mvh

Senast redigerat av PAIN (12 juni 2010)

PAIN
12 juni 2010 · 2 103 Inlägg

Blondie1 skrev:
fyy faaan va grym du ärbig_smile bilstereo guru O.o

Nja guru vette sjutton men lätt amatör byggare wink

PAIN
12 juni 2010 · 2 103 Inlägg

skoda104 skrev:
grymt snyggt big_smile

big_smilebig_smile

PAIN
12 juni 2010 · 2 103 Inlägg

Braweheart skrev:

Galic_Andro skrev:
Du är galen PAIN, gillar verkligen att du verkställer dina sjuka idér!! Kromet och dioderna måste nog lysa upp allting duktigt i mörker!!

Nu blev man sugen på basbygge i min 328!!

Fortsätta så, KING i mina ögon!!

Mvh Andro

Ja Andro har så rätt kan bara hålla med här

tack bockar & bugar smile

PAIN
12 juni 2010 · 2 103 Inlägg

Nomenia skrev:
haha satan va grymmt big_smile

tack tack smile

PAIN
12 juni 2010 · 2 103 Inlägg

linuslinje skrev:
hah grymt med huvudet. Kommer den kunna snurra?

tack smile nope det ska inte snurra...får väl bli nåt tema med Exorcisten isåfall om man ska spinna skallar lol

PAIN
12 juni 2010 · 2 103 Inlägg

reggae skrev:
Mycket coolt... Gillar ditt tankesätt med bygget!
Mycket bra gjort! Längtar tills slutspurten på de hela.
Vad heter låten som spelas?

Tackar smile  jo den spurten längta jag också till hahaha
Låten: Brooklyn Bounce- The Melody

PAIN
12 juni 2010 · 2 103 Inlägg

groogster skrev:
Du är grym Pain. fattar inte hur du kan big_smile MVH

Tack ..kul å höra smile ...kan å kan ..man får vara lite korkad å sen verkställa sina ideer å hoppas att det funkar big_smile

Senast redigerat av PAIN (12 juni 2010)

groogster Avstängd
12 juni 2010 · 34 Inlägg

PAIN skrev:

groogster skrev:
Du är grym Pain. fattar inte hur du kan big_smile MVH

Tack ..kul å höra smile ...kan å kan ..man får vara lite korkad å sen verkställa sina ideer å hoppas att det funkar big_smile

haha ja visst big_smile jävligt gtym ide med arnold faktisk big_smile sjukt grymt, hoppas den blir klar snart så man får se resultatet smile

Lonefox Bad music kills good sound
12 juni 2010 · 7 241 Inlägg

PAIN skrev:

Lonefox skrev:
Nä fy fan......

BYT TILL RÖD DIOD I SKALLEN! big_smile

OOOOOOOOOOOOOOOOOM du läst i tråden till bilden på skallen så står det: KOMMER LACKAS RÖÖÖÖÖD wink
text e bra vettu...fått fler som missat å läsa detta *harkel* detta e en projtråd både med bild å text haha..inte en barn bok med *bara bilder* lol
Som film dåre jag är med 3328 dvd filmer hemma så *tror* jag mig veta att Terminator har rött öga...borrade tom ut det gamla som inte funka ..som var RÖD tongue
//Mvh

Jo jag läste det, men de ggr jag lackat utanpå blå diod så har det blåa trängt fram ändå sad

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
PAIN
12 juni 2010 · 2 103 Inlägg

groogster skrev:

PAIN skrev:

groogster skrev:
Du är grym Pain. fattar inte hur du kan big_smile MVH

Tack ..kul å höra smile ...kan å kan ..man får vara lite korkad å sen verkställa sina ideer å hoppas att det funkar big_smile

haha ja visst big_smile jävligt gtym ide med arnold faktisk big_smile sjukt grymt, hoppas den blir klar snart så man får se resultatet smile

den ska nog komma ut snart...men man kommer ju hela tiden på nya tokiga ideer som man vill göra som gör att man blir försenad..å gör man dom inte så blir man bara knäppare än man redan är HAHAHA big_smile

men e en bit kvar med slutstegs racket...
...väntar på nya batterierna...
...lite kabel dragning...
synligt delningsfilter rack med 4 st på varje sida i fram i bilen med robotslangar mm för hålla sig till temat.
...M3 stolarna ska in...
en *liten justering av höger sidas bakaxel.
.....bygga nytt avgas system med heldraget 3" å en putte liten dämpare nånstans tongue
...klä samt lackering av detaljer.
....hatt hyllan ska byggas å läggas in högtalare i.
..... färgade dioder under handtagens utsida.
...lackering av tack-huv-bakluck i annan färg.

.......så ..hmmmm roll lol fan de e lite kvar lol lol men de e ju slutspurten tongue


med andra ord ..det kommer hållas fart i denna tråd big_smile

Senast redigerat av PAIN (12 juni 2010)

ChriZtoffer GAS democar 2018!
12 juni 2010 · 8 744 Inlägg

Varför inte stoppa i en röd diod på en gång istället? smile Fränt projekt hur som helst även om jag tycker det har spårat ur lite, föredrar när det är renare stuk och inte så mycket plåtter. Men är det show så är det! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
PAIN
12 juni 2010 · 2 103 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Varför inte stoppa i en röd diod på en gång istället? smile Fränt projekt hur som helst även om jag tycker det har spårat ur lite, föredrar när det är renare stuk och inte så mycket plåtter. Men är det show så är det! smile

precis som jag vill ha det..spåra ur e min grej tongue

Varför inte stoppa i en röd diod på en gång istället? -FÖR jag vill ha en högintensiv strobe diod ...annars hade jag inte BORRAT UR den gamla roll wink
Har spons från Blueride.se på alla dioder - LED så denna produkt var tillämpad för detta smile

PAIN
12 juni 2010 · 2 103 Inlägg

Lonefox skrev:

PAIN skrev:

Lonefox skrev:
Nä fy fan......

BYT TILL RÖD DIOD I SKALLEN! big_smile

OOOOOOOOOOOOOOOOOM du läst i tråden till bilden på skallen så står det: KOMMER LACKAS RÖÖÖÖÖD wink
text e bra vettu...fått fler som missat å läsa detta *harkel* detta e en projtråd både med bild å text haha..inte en barn bok med *bara bilder* lol
Som film dåre jag är med 3328 dvd filmer hemma så *tror* jag mig veta att Terminator har rött öga...borrade tom ut det gamla som inte funka ..som var RÖD tongue
//Mvh

Jo jag läste det, men de ggr jag lackat utanpå blå diod så har det blåa trängt fram ändå sad

precis ..blå brukar göra det hmm
..men dioden blinkar tok vit wink ..e kameran som gör att den ser blå ut bara wink
å nagel lack e perfa för detta ....har redan provat på en annan diod för å vara säker smile

Senast redigerat av PAIN (12 juni 2010)

groogster Avstängd
13 juni 2010 · 34 Inlägg

PAIN skrev:

groogster skrev:

PAIN skrev:

Tack ..kul å höra smile ...kan å kan ..man får vara lite korkad å sen verkställa sina ideer å hoppas att det funkar big_smile

haha ja visst big_smile jävligt gtym ide med arnold faktisk big_smile sjukt grymt, hoppas den blir klar snart så man får se resultatet smile

den ska nog komma ut snart...men man kommer ju hela tiden på nya tokiga ideer som man vill göra som gör att man blir försenad..å gör man dom inte så blir man bara knäppare än man redan är HAHAHA big_smile

men e en bit kvar med slutstegs racket...
...väntar på nya batterierna...
...lite kabel dragning...
synligt delningsfilter rack med 4 st på varje sida i fram i bilen med robotslangar mm för hålla sig till temat.
...M3 stolarna ska in...
en *liten justering av höger sidas bakaxel.
.....bygga nytt avgas system med heldraget 3" å en putte liten dämpare nånstans tongue
...klä samt lackering av detaljer.
....hatt hyllan ska byggas å läggas in högtalare i.
..... färgade dioder under handtagens utsida.
...lackering av tack-huv-bakluck i annan färg.

.......så ..hmmmm roll lol fan de e lite kvar lol lol men de e ju slutspurten tongue


med andra ord ..det kommer hållas fart i denna tråd big_smile

okej smile men de fixar du tummen upp för dig smile vart har du tänkt att ställa ut den då? smile

Raider
13 juni 2010 · 3 Inlägg

Pain varför lyssnar du inte på mig?tongue
det var ju bara att trycka ut dioden sa ja ju åt dig och dels så vill jag gärna måla om skallen igen innan du fäster något i den ser på bilderna att färgen håller på att lossna big time på flera olika ställen. men du kan detta mer än mig så jag låter dig göra hur fasen du vill:)

MVH/du vet vem

Senast redigerat av Raider (14 juni 2010)

en allmän idiot.
PAIN
13 juni 2010 · 2 103 Inlägg

Raider skrev:
Pain varför lyssnar du inte på mig?
det var ju bara att trycka ut dioden sa ja ju åt dig och dels så vill jag gärna måla om skallen igen innan du fäster något i den ser på bilderna att färgen håller på att lossna big time på flera olika ställen.

MVH/du vet vem

För om jag borra ur den, så skruvade den ur sig... än om jag tryckte ur den ...då det är större risk för sprickor....taaaaaaaada tongue

haha prutt på dig..... här ska inte målas om nååååååt den ska slitas ut i regn å rusk Å solsken på utställningar lol

fjärt pärrt påre lol

PAIN
13 juni 2010 · 2 103 Inlägg

groogster skrev:

PAIN skrev:

groogster skrev:

haha ja visst big_smile jävligt gtym ide med arnold faktisk big_smile sjukt grymt, hoppas den blir klar snart så man får se resultatet smile

den ska nog komma ut snart...men man kommer ju hela tiden på nya tokiga ideer som man vill göra som gör att man blir försenad..å gör man dom inte så blir man bara knäppare än man redan är HAHAHA big_smile

men e en bit kvar med slutstegs racket...
...väntar på nya batterierna...
...lite kabel dragning...
synligt delningsfilter rack med 4 st på varje sida i fram i bilen med robotslangar mm för hålla sig till temat.
...M3 stolarna ska in...
en *liten justering av höger sidas bakaxel.
.....bygga nytt avgas system med heldraget 3" å en putte liten dämpare nånstans tongue
...klä samt lackering av detaljer.
....hatt hyllan ska byggas å läggas in högtalare i.
..... färgade dioder under handtagens utsida.
...lackering av tack-huv-bakluck i annan färg.

.......så ..hmmmm roll lol fan de e lite kvar lol lol men de e ju slutspurten tongue


med andra ord ..det kommer hållas fart i denna tråd big_smile

okej smile men de fixar du tummen upp för dig smile vart har du tänkt att ställa ut den då? smile

blir lite överallt där jag känner för det ....å först där många av mina polare ställer ut runtom i svergie så man kan träffas å snacka smile

Så inget spickat ännu...bygger i lagom takt så det blir bra cool

groogster Avstängd
13 juni 2010 · 34 Inlägg

PAIN skrev:

groogster skrev:

PAIN skrev:

den ska nog komma ut snart...men man kommer ju hela tiden på nya tokiga ideer som man vill göra som gör att man blir försenad..å gör man dom inte så blir man bara knäppare än man redan är HAHAHA big_smile

men e en bit kvar med slutstegs racket...
...väntar på nya batterierna...
...lite kabel dragning...
synligt delningsfilter rack med 4 st på varje sida i fram i bilen med robotslangar mm för hålla sig till temat.
...M3 stolarna ska in...
en *liten justering av höger sidas bakaxel.
.....bygga nytt avgas system med heldraget 3" å en putte liten dämpare nånstans tongue
...klä samt lackering av detaljer.
....hatt hyllan ska byggas å läggas in högtalare i.
..... färgade dioder under handtagens utsida.
...lackering av tack-huv-bakluck i annan färg.

.......så ..hmmmm roll lol fan de e lite kvar lol lol men de e ju slutspurten tongue


med andra ord ..det kommer hållas fart i denna tråd big_smile

okej smile men de fixar du tummen upp för dig smile vart har du tänkt att ställa ut den då? smile

blir lite överallt där jag känner för det ....å först där många av mina polare ställer ut runtom i svergie så man kan träffas å snacka smile

Så inget spickat ännu...bygger i lagom takt så det blir bra cool

okej okej kanske ser dig någonstans big_smile lycka till smile

PAIN
14 juni 2010 · 2 103 Inlägg

mini update smile

Blev lite mindre bilbygg men lite iallafall.....

Jag & Qpon med några vänner kommer vara med i Red Bull Flugtag 2010.... så Jag & Qpon höll på med att bygga våran farkost istället ....vi ska fan flyga världs rekord hahaha big_smile
Klart vi är tokiga nog att göra detta event lol

Så börjar med lite bilder från när vi byggde den...e endel kvar ännu men en sneak peak wink
Qpon ska lägga på ramverket till våran *lilla* vinge
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33879/949895_rtxp6x.jpg

den lilla vingen....bilden tagen från den höjden vi kommer flyga från rampen dvs 6 meter upp lol
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33879/949896_5xgdzf.jpg

Pilot Qpon provar cockpiten:)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33879/949898_5i0a6u.jpg

från sidan
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33879/949899_6rhl4o.jpg


Sen fortsatte jag lite med slutstegsracket...provmontering å sen ut igen för moddning
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33879/949902_yz0s21.jpg

Robot tema = robotslang
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33879/949904_n8zg36.jpg

mer mer på sidorna
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33879/949905_teq5bm.jpg

rensågning
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33879/949909_caz8kp.jpg

Chrome lackning = metall look smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33879/949911_mg8las.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/33879/949913_8c03pu.jpg

hade klätt med svart MDS tyg uppe på så fick maska lite.... fick lägga ett lager chrome till wink
på mitten av racket under den lilla *drop kanten* kommer det läggas in  LED rör som kommer skimra mot robot slangarna....ska lita annat in där sen men det var det som hans med just nu smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33879/949916_hqirax.jpg

allt för nu smile

Senast redigerat av PAIN (14 juni 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang