3121
Sök

Vilken leverantör av bredband samt telefoni ska man välja?

748 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Ska flytta till en större lägenhet om 2 veckor och ska då byta teleoperatör samt bredbandsbolag. Men frågan är vilket man ska välja? Vill ha bredband samt telefoni hos samma leverantör och hastighet på 24mbit. Vilka bolag har ni och är ni nöjda med respektive bolag?

[Turbolover]

1 353 Inlägg
19 januari 2009
Kan bara prata för mig själv, men jag är jävligt missnöjd med Telia iallafall.

Ringde en nisse och erbjöd morsan Telia digital TV för endast 99kr i månaden, morsan tackade nej, han tjatade typ 3-4 gånger, morsan sa nej alla gånger.

3 dagar senare dyker det upp en telia tekniker som påstår att i beställt digital tv, och han skulle koppla in det, och vi skulle få betala  500 kr för det. Vi nekar såklart, och ringer upp telia, får prata med någon annan nisse där, han säger att det måste blivit något missförstånd, så vi skulle få inkopplingen gratis, samt få det gratis i 3 månader. så långt allting bra, förutom att den där telia teknikern kopplade allting fel när han fixade det, så internet dog varje gång någon ringde + att vi hade enbart 3-4 mbit efter det, hade legat på 15-17 före det.

ringde och pratade ytterligare med telia, och dom förstod inte hur det kunde vara så segt..
allt som allt så hamnade slutnotan på omkring 1400:- för att telia inte vet vad dom gör...

900:- för en tekniker att koppla om det telia hade strulat till
500:- för ett nytt modem(som telia lurade oss att köpa, var inget fel på det gamla)

There's no replacement for displacement

2 337 Inlägg
19 januari 2009
Jag har bara gott att säga om Bredbandsbolaget / Telenor.

Muttley
19 januari 2009
har telia och de har aldrig någonsin strulat för mig. internet har alltid fungerat felfritt.
De är dessutom rätt billigt med tanke på servicen du får hos telia. Om de skulle hända något så kan de ordna det själva direkt.

flickvännen har telenor och de rekommenderas inte pga deras kundtjänst verkar födda från stenåldern, de gjorde felsökning på hennes mobila bredband för 2 veckor sedan men ingen har ringt henne ännu. så när hon ringde idag så visste de inte vad hon prata om.

Jag jobbade för tele2 för några år sedan, och de strulade i princip hela tiden. pluss alla försäljare som lurade av gamla tanter pengar. men de är en annan historia.
Senast redigerat av tkd_rille (19 januari 2009)

2 337 Inlägg
19 januari 2009
Skumt, det är till stor del Telenors kundtjänst som har fått mig att stanna kvar hos dem i snart tio år (Europolitan -> Vodafone -> Telenor). Jag ringde om mobila bredbandet igår vid tio-snåret på kvällen, 10 minuter senare var problemet löst.

71 Inlägg
19 januari 2009
Har Telecom 3 som bredbandsoperatör i stadsnätet här i stan, funkar kanon med support och så man får hjälp snabbt om någonting skue krångla.

En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.

Muttley
19 januari 2009
Sarge skrev:
Skumt, det är till stor del Telenors kundtjänst som har fått mig att stanna kvar hos dem i snart tio år (Europolitan -> Vodafone -> Telenor). Jag ringde om mobila bredbandet igår vid tio-snåret på kvällen, 10 minuter senare var problemet löst.

konstigt, hennes mobila lägger plötsligt bara av, sen kopplar de upp igen. Sen lägger de av igen, de håller på så hela tiden för henne. Och kundtjänsten är inte särskilt hjälpsam verkar de som, när de lovar att göra en ordentlig felsökning verkar de skita i de totalt. Och då har hon dem som hemtelefon och mobiltelefon med.

blacken
19 januari 2009
Det spelar ingen roll vad du väljer, du blir ändå kn""ad i arslet och blåst av dom. Ända man kan avgöra är HUR mycket rövkn"""ad man blir

Sleeper
3 084 Inlägg
19 januari 2009
Batta skrev:
Kan bara prata för mig själv, men jag är jävligt missnöjd med Telia iallafall.

Ringde en nisse och erbjöd morsan Telia digital TV för endast 99kr i månaden, morsan tackade nej, han tjatade typ 3-4 gånger, morsan sa nej alla gånger.

3 dagar senare dyker det upp en telia tekniker som påstår att i beställt digital tv, och han skulle koppla in det, och vi skulle få betala  500 kr för det. Vi nekar såklart, och ringer upp telia, får prata med någon annan nisse där, han säger att det måste blivit något missförstånd, så vi skulle få inkopplingen gratis, samt få det gratis i 3 månader. så långt allting bra, förutom att den där telia teknikern kopplade allting fel när han fixade det, så internet dog varje gång någon ringde + att vi hade enbart 3-4 mbit efter det, hade legat på 15-17 före det.

ringde och pratade ytterligare med telia, och dom förstod inte hur det kunde vara så segt..
allt som allt så hamnade slutnotan på omkring 1400:- för att telia inte vet vad dom gör...

900:- för en tekniker att koppla om det telia hade strulat till
500:- för ett nytt modem(som telia lurade oss att köpa, var inget fel på det gamla)

Ja men det gäller och se till att man kopplar in det i första uttaget, annars blir det så med adsl.
morsan och farsan har 2 första uttag tex och använder man det andra till tex telefon så bryts internetuppkopplingen.
Annars har mor och far telia, och vad jag vet så har det inte krånglat så vitt jag kan komma ihåg de senaste tre åren. Innan det så var det rätt mycket krångel på Felia. Men dem är inte sämre än någon annan internetlev. idag.
Lurade er att köpa?
Senast redigerat av Sushikocken (19 januari 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

German Engineering
9 083 Inlägg
20 januari 2009
Jag bor själv nu i en 2:a på 58 kvm och har bredbandstelefoni och internet (sk fiberlan) med Telia och jag är nöjd med deras service. Det enda som var komplicerat var att koppla in telefonen tongue Men fick hjälp av supporten smile Internet, bredbandstelefon och digitaltv ingår i hyran wink Har inga separata avgifter alls tongue
Senast redigerat av CarpeDiem (4 december 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 januari 2009
kan säga efter många års erfarenhet att jag kommer aldrig att välja bredbandsbolaget igen. Inte om de inte kan ge fiber åtminstone.
Haft BBB VDSL 12/9 och sedan bytte de "upp" oss till 20/3 till samma månadskostnad och sedan att de skulle vara temporärt tills de byggt ut vdsl2, skulle dessutom få 3 månader gratis för besväret.
Vips så kopplade de bara ut vdsl utan att säga till i förväg. Mitt på dan.
Detta resulterade i INGEN telefoni eller Internet. Fick ringa idioterna på mobilen och då sa de "oj då" och att "Skanova har gjort fel", som alltid, och säger att de kopplat in 20/3 anslutningen men att modemet inte kommit fram.

Skickar då modemhelvetet, får de efter 2 veckor. Kopplar in skiten och då funkar det inte. Ringer idioterna igen och de säger "oj då, skanova har kopplat in de fel". Blir sur och ber om trådlöst bredband iaf under tiden och får det, efter 1 vecka.
Sen efter ett par dagar ytterligare kopplar de rätt skiten i stationen, då visa sig modemet vara fel så vi ska få ett nytt....

Summan av detta blev iaf att vi till slut hade 4 modem i huset, de skickade flera bredbandsmodem utan att ha koll på dem, med olika fabrikat och vi fick välja vilket vi ville av dom tydligen...
Skickade sen tillbaka resterande crap och mobila bredbandet. Nu i ett par månader har de terrat en om att skicka tillbaka mobila bredbandet....som de redan fått....

Som kompensation för allt detta fick vi 500 spänn som skulle täcka mobilräkningar tyckte de.
Av de 3 gratis månaderna fick vi en och de andra två är borttappade.

Fick sedan veta av dom, genom att ringa o terrorisera, att VDSL2 INTE kommer att byggas ut dit så de har alltså sänkt SINA kostnader men behållit samma för kunden och en sämre produkt.

Inte första gången som bredbandet och telefonin skitit ner sig totalt, en sommar var vi utan telefon+bredband i 1½ månad...
Aldrig BBB igen!

Har nu ComHem XL (50mbit) och de e fan kanoners. Kör telefon+tv+bredband av de. Bredbandet var hur enkelt som helst å koppla in och starta o funka direkt. Dessutom ger de MER än 50/10mbit vilket e ganska bra smile
Enda jobbiga med ComHem e att de ringt 5 gånger om att fråga om vi vill ha digital-tv. När de ringde "hej, de e från ComHem" sa ja: "mm bara de itne gäller de jävla digital tvn igen för de vill ja inte ha"  "hmm, ne, bara undra om ni var nöjda".
Ringer han dan efter, samma dude hör jag, och får då prata med sambon, då gällde de visst digital-tvn ändå.
Och en halvtimme innan han ringt va en nisse och RINGDE PÅ och fråga om vi ville ha digital-tv.
Nu har de hållit käften några veckor iaf...

627 Inlägg
20 januari 2009
Håller med ovanstående talare.. kör också comhem 50mbit och det är fan första gången jag hamnar på mer än vad något bolag lovat. Ligger konstant på 52mbit nerström och 11mbit uppström. Kör dessutom tfn via comhem. Funkar hur bra som helst och supporten är super jämfört med BBB. Kan man överleva att dom tjatar om digital-tv så rekommenderar jag dom varmt!

We Ride Togheter, We Die Togheter!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
20 januari 2009
Här kan ni läsa en tabell som är gjort av konsument och som skrev på  tidning Göteborg posten.
Det kan man spara rätt mycket om man väljer rätt.
http://www.gp.se/content/1/c6/47/09/69/ … oni_el.pdf
MVH.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Muttley
20 januari 2009
Sarge skrev:
Jag har bara gott att säga om Bredbandsbolaget / Telenor.

ja jag missade nästan det. när jag bodde hemma hade jag bredbandsbolaget, då de inte gick ihop med telenor.
Fick ringa deras kundtjänst 2 gånger månaden, funkade dåligt och till sist sades de upp helt och där gick jag över till telia=).

Sök