3288
Sök

Vad är inte tillåtet som motiv på bil, T.ex " Varning för "...

Inläggskritiker
990 Inlägg
19 januari 2009
Freddeponken skrev:
Hammarslag skrev:
Freddeponken skrev:
dekaler på bilen ser bara tattigt ut och säger automatiskt att personen i fråga vill ha uppmärksamhet för han har liten balle eller jävligt ful bil...oftast en 740.

Dock ej svar på frågan men det skiter jag i

Beror på, kanske ett par snygga klibbor nere vid listerna och nån vid B stolpen tvärs kan vara snyggt med namnet på trimfirman, mycket mer ska man inte ha.

Njae jag hatar dekaler...var väl tufft i yngre dar at smeta på dessa lite var som men jag nu är mottot..Less is more. men alla har ju olika smak och det respekterar jag.

Ja men skiter väl i vad du hatar eller inte, ja sa bara min åsikt. Ja gillar stilrent, och ett par välplacerade dekaler behöver inte göra en bil mindre stilren.
På en gammal bmw som din skulle det däremot bara se dumt ut med dekaler.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

OpelFredrik
19 januari 2009
rickylicious skrev:
Fundera lite på varför dom sitter i reservat också.

Hehe jag fundera på du wink Finns många svar på frågan

//Fredrik

Muttley
19 januari 2009
OpelFredrik skrev:
Jag hade en dekal med texten "Indianerna gjorde inget åt invandringen, nu sitter dom i reservat" på 740n när jag var 18... Fick väldigt mycket skit för den men jag fick lungt förklara att det var simpel fakta inget annat smile

//Fredrik

halvdålig fakta=) de var invandrare själva.

Muttley
19 januari 2009
AirOne skrev:
Ivoo skrev:
Maximaracingoils skrev:
jag har A.C.A.B. och F.T.P. dekaler på epan.. har inte hunnigt visa upp dom för polisen än men jag vet inte om dom kommer reagera smile

Barnsligt!

..bara jag som inte vet vad fasen det betyder..acab? ftp?

Någon skrev i en annan tråd. All criminals are buttfucked. passar bra=)..

men annars med dekaler är ju faktiskt allt som inte kränker lagligt, de är ju precis som allt annat.

107 Inlägg
19 januari 2009
Vet om en i min närhet som fått feta böter för A.C.A.B dekal i bakrutan på en Volvo 745. Rekomenderas inte att klistra dit!

631 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Ja, det var ju inte riktigt sånna barnsliga saker jag hade tänkt mig, skulle väl ha en I LOVE COPS i så fall tongue tongue

Nää, men jag har funderingar i stil med " Radioaktivt avfall " osv.. inte orginal då.. men men smile

Muttley
19 januari 2009
Arradin skrev:
Ja, det var ju inte riktigt sånna barnsliga saker jag hade tänkt mig, skulle väl ha en I LOVE COPS i så fall tongue tongue

Nää, men jag har funderingar i stil med " Radioaktivt avfall " osv.. inte orginal då.. men men smile

Det är troligen inga problem att ha sådant.

107 Inlägg
19 januari 2009
Nä det är nog inga problem

Pan
19 januari 2009
http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.799051!defaultImage/4013011737.jpg

Den där sitter på bakluckan på min vinterpulka. Kul att reta folk big_smile Men hade jag haft en seriöst bil hade jag nog inte satt dekaler på utsidan kanske i skuffen eller ngt.

Professionell amatör
451 Inlägg
19 januari 2009
Pan skrev:
http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.7 … 011737.jpg

Den där sitter på bakluckan på min vinterpulka. Kul att reta folk big_smile Men hade jag haft en seriöst bil hade jag nog inte satt dekaler på utsidan kanske i skuffen eller ngt.

kan du inte fixa en bild på de ? förjävla ballt ^^

AUDI - Four rings to rule them all

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
19 januari 2009
_GhostDriver_ skrev:
Vet om en i min närhet som fått feta böter för A.C.A.B dekal i bakrutan på en Volvo 745. Rekomenderas inte att klistra dit!

Nej det har han inte, finns ingen lag som förbjuder dig att använda det klistermärket, hur barnsligt det än är.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Pan
19 januari 2009
Grimling skrev:
kan du inte fixa en bild på de ? förjävla ballt ^^

får ta och göra det smile Köpte den dekalen på Gatebil Mantorp.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
19 januari 2009
Hammarslag skrev:
Coddas skrev:
Mr_EmCom skrev:
Lånar tråden lite, jag har hört att det ska vara otilåtet med skyltar/dekaler med
Hata Länstryrelsen, vilkent är helt förstårligt.
Men att: Jag hatar länstyrelsen ska vara helt okej, då det då tolkas som ens egna uppfattning och inte ett "uppmanande"

Ligger det nån sanning i det?

yttrandefrihet finns i sverige så du kan seja vad du tycker/känner utan att du ska bli straffad.

Hehe ja precis, därför 2 av mina gamla vänner dömdes för HMF till samhällstjänst för att sagt precis vad dom tyckte.
Man ska passa sig, yttrandefriheten gäller inte alla i Sverige!

Jo det gör den, samma lagar gäller alla i sverige, sen att det finns individer som är för korkade för att skilja mellan vad som är okej att säga i vardagsrummet och vad som är okej att skrika på ett torg är bara tragiskt.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Med.lem
3 759 Inlägg
19 januari 2009
Freddeponken skrev:
dekaler på bilen ser bara tattigt ut och säger automatiskt att personen i fråga vill ha uppmärksamhet för han har liten balle eller jävligt ful bil...oftast en 740.

Eller visa att man inte är helt seriös med sin vinterbil tongue
https://www1.garaget.org/archive/50/49646/116913/116913-1203395.jpg

Tack för svaret på min fråga föresten!
Senast redigerat av Mr_EmCom (19 januari 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Mästare
2 947 Inlägg
19 januari 2009
tkd_rille skrev:
AirOne skrev:
..bara jag som inte vet vad fasen det betyder..acab? ftp?

Någon skrev i en annan tråd. All criminals are buttfucked. passar bra=)..

All Cops Are Bastard annars om man är riktigt gangstah vill säga! :cool:

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Meister
6 763 Inlägg
19 januari 2009
jonnielahti skrev:
Gulmun skrev:
Varningsskyltar som ser ut som riktiga med modifikationer (typ "Djurrtransport - 300 hästar längst fram" o.dyl.) är helt lagliga.
Ärekränkning, förtal, hets mot folkgrupp och liknande ska du vara försiktig med.

varnig för "Djurrtransport - 300 hästar längst fram" för jävla bra  big_smile

Fick en idé till 740in "Slakttransport - 100 döda hästar längst fram"

MulleRacing
499 Inlägg
12 februari 2009
Freddeponken skrev:

Én 740 med tjaffsiga dekaler är ju riktigt fult, det är stiligare med rena bilar med någon liten diskret dekal någonstans

Med.lem
3 759 Inlägg
12 februari 2009
GLT_Racing_ skrev:
Freddeponken skrev:

Én 740 med tjaffsiga dekaler är ju riktigt fult, det är stiligare med rena bilar med någon liten diskret dekal någonstans

Tack, mycket givande inlägg...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

3 295 Inlägg
12 februari 2009
GLT_Racing_ skrev:
Freddeponken skrev:

en 740 är ju inte snygg överhuvudtaget..roll

jag gillar dekaler, det kan vara barnsligt men är dom snyggt placerade och har en viss anledning av att sitta där så ser det bra ut, tycker JAG.cool

V10
12 februari 2009
Hammarslag skrev:
Coddas skrev:
Mr_EmCom skrev:
Lånar tråden lite, jag har hört att det ska vara otilåtet med skyltar/dekaler med
Hata Länstryrelsen, vilkent är helt förstårligt.
Men att: Jag hatar länstyrelsen ska vara helt okej, då det då tolkas som ens egna uppfattning och inte ett "uppmanande"

Ligger det nån sanning i det?

yttrandefrihet finns i sverige så du kan seja vad du tycker/känner utan att du ska bli straffad.

Hehe ja precis, därför 2 av mina gamla vänner dömdes för HMF till samhällstjänst för att sagt precis vad dom tyckte.
Man ska passa sig, yttrandefriheten gäller inte alla i Sverige!

Det är skillnad på yttrandefrihet och hets mot folkgrupp!

För övrigt så beror det helt på vad det är för dekaler. En råbarkad Impreza STI eller Evo med dekaler liknande dom i rallyt är faktiskt stenhårt, ser så race ut som det kan bli big_smile

Sök