Hejsan! För någon dag sen fick jag äntligen ihop mitt "projekt" igen. Jag hade kört sönder kopplingen, så fick plocka ner och byta, vilket jag inte gjort tidigare så det var en del pyssel. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116282
När jag provkörde så gick det till en början bra. Men sen uppkom ett oljud, en knackande/slående ljud som om att något är löst eller skramlar/vibrerar väldigt. Efter lite efterforskning har jag konstaterat att det har inget med växlingen att göra. Ljudet gör sig ljudande mellan ca 40-50km/h jämt. Inga undantag, kvittar vilken växel jag ahr i elelr om jag kopplar ur eller liknande. Allt annat fungerar som det ska. Vad kan jag ha fått ihop fel?
Åhh precis samma symptom fick jag vid det arbetet. Har fortfarande (efter några månader) inte blivit av med det, för visso inte gjort några stora ingrepp för att bli av med det heller. Och bilen verkar ha hållt hittills Men det låter ju inte friskt, så ifall någon känner igen detta och vet vad vi kan prova så vore det guld värt för mig med!
Ja jag fick ju lossa kardan från växellådans axel. Men mer har jag inte gjort med kardan. Kan jag ha fått ihop den fel i den kopplingen? Måste det sitta i något visst läge med gummibiten imellan där som jag kan ha missat!? Jag tyckte det var logiskt och enketl och bara gick att sätta på ett sätt men...
Ja ristade in märken på min kardan men råkade slipa bort märkena så nu har ja vibrationer Kanske sätter dit nån från reservdelsbilen. men orka göre de just nu. snö å slask
Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet