2579
Sök

Mer effekt till 3 serie - E90

205 Inlägg
17 mars 2006
Trådstartare
Jag skulle villja få mer effekt i min 3 serie, nån som vet vart man kan hitta te.x chip eller nåt annat ?
Jag har inte hittat det någonstans hmm

Mycket tacksam för svar.

63 Inlägg
17 mars 2006
Hej!

Vet inte om pengar är något hinder för dig men är det inte det ska du tänka på följande:

Chipp
Kamaxlar
Sportavgas
Lämna in toppen för portning

Sen är den så pass ny att chipp kanske inte har kommit ut till den, men har det inte gjort det så borde det väll komma ut nu snart.

Jag tänker inte säga som alla andra att du skulle ha köpt bilen med större motor osv men däremot att det kanske är lite synd att trimma en så pass ny o fin bil.

mvh Vlado

63 Inlägg
17 mars 2006
När det gäller kamaxlar så kan kanske Schrick kamaxlar vara att rekomendera till din bil. Lite dyrare än andra kanske men jättebra kvalitet på dom.

mvh Vlado

11 Inlägg
17 mars 2006
Som sagt så beror de på hur mycket pengar man vill lägga ut..Har set att det finns ganska prisvärda bolt on kompressor kit till e46 och e90...

Det skulle väl var nått..smile

205 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
G60 V-Spec skrev:
Hej!

Vet inte om pengar är något hinder för dig men är det inte det ska du tänka på följande:

Chipp
Kamaxlar
Sportavgas
Lämna in toppen för portning

Sen är den så pass ny att chipp kanske inte har kommit ut till den, men har det inte gjort det så borde det väll komma ut nu snart.

Jag tänker inte säga som alla andra att du skulle ha köpt bilen med större motor osv men däremot att det kanske är lite synd att trimma en så pass ny o fin bil.

mvh Vlado

Har funderat lite på chip och sportavgas, vet inte om man vågar te.x porta toppen när den är så ny hmm

Försäkringen styr ganska mkt eftersom jag måste ha den på mig själv, annars hade det blivit en med mycket större motor smile

205 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
G60 V-Spec skrev:
När det gäller kamaxlar så kan kanske Schrick kamaxlar vara att rekomendera till din bil. Lite dyrare än andra kanske men jättebra kvalitet på dom.

mvh Vlado

Vart hittar jag dom ?

205 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
Tosson skrev:
Som sagt så beror de på hur mycket pengar man vill lägga ut..Har set att det finns ganska prisvärda bolt on kompressor kit till e46 och e90...

Det skulle väl var nått..smile

I vilken prisklass ligger den ?

63 Inlägg
19 mars 2006
Shrick kamaxlar tillverkas i Tyskland. Har för mig att jag skrev hemsidan till dom i Tyskland men det finns många återförsäljare här i Sverige. Här har du en bra hemsida som du säkert kommer tycka om.

http://www.motornord.se/default.asp

mvh Vlado

Sök