10 mars 2009
Trådstartare
Evert skrev:
850_GLT skrev:
ToBe skrev:
ja 50 - 60 meter är nog det minsta man kan hålla.. Är ju nästan 200hundra bilar och det kan ju vara dumt att dra till sig polisens uppmärksamhet men en onödigt dom är ju ganska så hårda under Elmia veckan med och åka dit på att inte hålla avståndet är ju jävligt onödigt tycker jag!!!
Kan hålla med om att man måste ha en kort reaktionstid isåfall. Men karavanen kommer bli sjukt lång då. Vi kanske inte måste köra i 120? kanske bättre att sänka hastighet och kunna köra mer tätt som en karavan
. bättre långsamt och säkert än snabb o osäkert.
Tål att funderas på...
Håller vi 80-90 på motorvägen syns vi bättre som karavan, men är vi lagliga då? Behöver vi polisens tillstånd för att framföra en karavan med 200 bilar i 80-90 på motorväg?
Många andra bilister kanske blir arga och ringer polisen och tycker att vi hindrar annan trafik då (främst vid på och avfarter)?
Och om vi "bara" ska hålla 80-90 kanske vi ska fundera på vägvalet? Kanske finns det trevligare vägar än E4:an till Jönköping? Och då kanske man kommer förbi fler mindre städer/byar, vilket gör att pressen lättare kan ta bilder?
Vad vet jag?
/Evert
Jag tycker fortfarande att vi ska hålla oss till E4:a och 120 km/h. Att karavanen blir lång tycker inte jag spelar någon större roll. Alla kommer ändå se att vi är från samma karavan tack vare dekalen som kommer delas ut.
Jag kikade på lite på alternativa vägar. Men känns bara som det blir krångligt med massa stopp och allt övrigt det innebär. På E4:an kan vi hålla samma tempo hela tiden och risken att karavanen bryts är väldigt liten om man jämför mot en alternativ väg.
Senast redigerat av Oboy6 (10 mars 2009)
RB25DET, probably the best motorsound in the world!