3482
Sök

Volvo v70 montage av 19"?

6 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Undrar lite om vad som krävs för att montera 19" R-älgar på min Volvo v70 2001?
Har hört mig för på olika ställen och dom säger att det kommer krävas spacers för att inte skrapa i innersidan av hjulhuset, jag hade även tänkt att sänka bilen 30-35 mm i samband med detta. Har sett ganska många v70 med just R fälgar 19" så det kan inte vara en allt för stor operation man måste göra eller?

4 824 Inlägg
26 januari 2009
Jonki skrev:
Undrar lite om vad som krävs för att montera 19" R-älgar på min Volvo v70 2001?
Har hört mig för på olika ställen och dom säger att det kommer krävas spacers för att inte skrapa i innersidan av hjulhuset, jag hade även tänkt att sänka bilen 30-35 mm i samband med detta. Har sett ganska många v70 med just R fälgar 19" så det kan inte vara en allt för stor operation man måste göra eller?

Du behöver inte göra nånting förutom att kanske montera större utslagsbegränsare berorende på vilka du har nu och vilka du har nu beror på vad bilen såldes med för fälgar tex såldes den med 17" så har du dom största medans om den såldes med 15" så du dom minsta.
Antar att du tänkt köpa nya och då säger du ju vilken bil dom ska sitta på och då får du rätt ET och sen kör dom flesta med 235/35-19 och det fungerar alldeles utmärkt.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

6 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Man tackar för svaren. Den är köpt med 17" fälgar från början så det ska i sånna fall sitta dom största som du säger. Någon som kan rekommendera nån firma som säljer bra replikor på R fälgarna? Har hört att några har haft problem med lacksläpp på sina?!

4 824 Inlägg
26 januari 2009
Jag hade sånna fälgar förrut och dom köpte jag på gummihuset och jag hade inga problem med dom under dom ca 3 åren jag körde med dom.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök