2673
Sök

En fråga om Polisbilar

1 722 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Finns många polisbilar som har Plyschklädsel fram och galonklädsel bak ?? varför det ? big_smile Varför har dom inte skinn då fram ? (Volvo) ?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 januari 2009
Dem har nog någon typ av överdragsklädsel baktill då de ska transportera bovar och banditer som kanske blöder, spyr, pissar ner sig eller på annat sätt är skitiga. Då är det lättare att tvätta om det inte är tyg.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

687 Inlägg
27 januari 2009
te_wik skrev:
Dem har nog någon typ av överdragsklädsel baktill då de ska transportera bovar och banditer som kanske blöder, spyr, pissar ner sig eller på annat sätt är skitiga. Då är det lättare att tvätta om det inte är tyg.

Mvh Tommy

Stämmer bra, och för de riktigt jobbiga (läs kräkandes, kissandes och annat roligt) så finns det även en "babyfilt" ett fint litet överkast man virar in personen några varv i... Tappat namnat på vad det kallas.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
27 januari 2009
Kanelbullen skrev:
Finns många polisbilar som har Plyschklädsel fram och galonklädsel bak ?? varför det ? big_smile Varför har dom inte skinn då fram ? (Volvo) ?

Därför att plysch e billigare...? My god

1 703 Inlägg
27 januari 2009
De har skinnklädsel i baksätet just på grund att det är lättare att torka rent när svenne banan ska fraktas till fyllecellen.

DFFL
9 020 Inlägg
27 januari 2009
henkebenke skrev:
De har skinnklädsel i baksätet just på grund att det är lättare att torka rent när svenne banan ska fraktas till fyllecellen.

Haha, trodde att det bara var jag som sa Svenne Banan när man pratar om vem som helst. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 722 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
varför har dom då inte skinn fram också big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

3 714 Inlägg
27 januari 2009
Kanelbullen skrev:

Dom är väl får snåla helt enkelt eller så är det en pengafråga

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

DFFL
9 020 Inlägg
27 januari 2009
Kanelbullen skrev:

Billigare utan.
Plus att skinn suger.
Iskallt på vintern, varmare än solen på sommaren.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
27 januari 2009
Nehe skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Stämmer bra, och för de riktigt jobbiga (läs kräkandes, kissandes och annat roligt) så finns det även en "babyfilt" ett fint litet överkast man virar in personen några varv i... Tappat namnat på vad det kallas.

"Snuttefilten".. lol

Jeep Tom
276 Inlägg
27 januari 2009
Spyöverdrag fanns det även på gamla 240 polisbilar, har ett sådant så. Fula som stryk är dom, men önskar vissa helger att jag skulle ha haft det i bilen smile

Feeling free to do my own thing

69 Inlägg
29 januari 2009
blacken skrev:
Nehe skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

"Snuttefilten".. lol

Nja...  snarare "snut(e)filten" big_smile

Livsnjutare
155 Inlägg
29 januari 2009
När jag gick som lärling på en ditec firma så fick vi en snut bil som skulle göras om till vanlig bil igen så alla dekaler o skit skulle av och inredningen är som du sa. Där va skinnklädsel bak och vanliga fram så jag frågade han andra som hjälpte till och hans svar va då: För det är ''lite'' lättare att städa/rengöra baksätet om någon skulle pissa på saj,kräka m.m.  och framsätena var inte skinn då skinn säten inte är lika bekvämt som vanliga när man kör längre sträckor.  wink

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
29 januari 2009
i saabrna har dom ju hel skin och en pressening som går att fälla ner över sätet tongue

Pekabow i can see u
644 Inlägg
30 januari 2009
för de inte ha skin där framme är för ingen få sitta därframe än polismannen ,, boven få alltid sitta där bak wink

1 570 Inlägg
30 januari 2009
latex fram och bak i de nya bilarna. vänta bara.. piskor och paddles istället för batonger. det blir en upplevelse att åka med dom.

kör raggar traktor
203 Inlägg
31 januari 2009
Sen en anledning till att dom bara har tyg fram är för att dom sliter ut stolarna riktigt fort..
sommarjobbar rätt mkt inne hos pappa o dom har Saab polis bilar där.. i vissa så finns där revor som e 30cm långa..

Burn tire not your soul

12 086 Inlägg
31 januari 2009
Har ni suttit bak i en polisbil? De känns som man sitter i en 240 med skinnklädsel det är smutsigt o äckligt o revor o hål överallt i inredningen.

Sök