fy f-n vad grymma dessa blir... kollat in ferrarin några gånger och inte hänt nåt på länge.. ska bli kul att se den bnli färdig nu, och dtm bilarna kommer också bli sjukt grymma.. synd du har gjort dig av med m3 e46an... den kunde ju blitt en motståndare till Loaded...
Rent ekonomiskt så är jag egentligen fortfarande delägare i M3-an, men redan i somras kom vi överens om att de skulle köpa ut mig ur den. Där är dock lite delar kvar som ska gjutas upp till den.
Det är Ferrarin som jag fokuserar på att få ihop nu nu.
Jag ser fram emot att se hur det här ska gå ihop med verkstadsbygge, TRE bilbyggen, och undrar hur du DESSUTOM ska hinna uppdatera en tråd, men det får du allt se till att sköta, det här vill säkert fler än jag följa!
Så här långt ser det ju lovande ut i alla fall!
Lycka till! Kram!
Ah man börjar jobba när man vaknar och slutar när man stupar Nya verkstan behöver ju egentligen inte bli klar förräns i Maj, så jag känner mig inte särskilt stressad på den biten Men det är klart att tråden ska hållas uppdaterad
Vad som hänt idag är att jag har varit i Viktors verkstad i Vinslöv och hjälpt en kompis att svarva lite delar till baknaven på en maserati så vi kan flytta ut bultcirkeln. Viktor har ju två fina svarvar hehe Varför vi svarvade var för att de ska passa till de nya fälgarna med BC 112,5/5 istället för original 106/5 utan att flytta ET, det kommer bilder på detta Imorgon ska vi sätta upp naven i min lilla fräs och göra nya bultcirkeln. Jag ska rikta en tröskel till en Audi S4 också så den kan åka till lackeraren (som förhoppningsvis är färdig med formen till ferrarins stötfångarhörn)
Snyggt arbete Kan du inte berätta lite om tekniken när du gjuter? Vakuum?prepreg?Eller gjuter du på "vanligt" vis?med torr väv och inget vakuum? nyfiken
Ballt Men han med 500:an fråga ja för några veckor sen om bilen kommer ut -08? Och jag fick ett nej?! Men ni har ju figurerat i Bilsport om jag minns rätt
Ballt Men han med 500:an fråga ja för några veckor sen om bilen kommer ut -08? Och jag fick ett nej?! Men ni har ju figurerat i Bilsport om jag minns rätt
Är ju -09 nu så det va väl inte så konstigt
Senast redigerat av Sjogren-Racing (31 januari 2009)
Grymma bilar!! Mersan tillhör min kusin.. En lat jävel,han har hållit på med bilen i allt för många år nu!! Borde bli klar till sommmarn tycker jag!! Bygget kan oxå följas på www.spaso.se
Grymma bilar!! Mersan tillhör min kusin.. En lat jävel,han har hållit på med bilen i allt för många år nu!! Borde bli klar till sommmarn tycker jag!! Bygget kan oxå följas på www.spaso.se
Här är lite bilder på motordelarna till ferrarin som Daniels (han som har maseratin) farsa ordnat fram nere i Italien, fabrikstrim som används på bilarna som går enligt GT1 reglementet i bl.a Le Mans.
Spjällhus:
Insug med restriktorer på, de lämnar ca 640hk med restriktorer, över 700hk utan.