2206
Sök

efter:Cruising Malmö 6 februari

905 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
#21
FireTraXX skrev:
haagi skrev:
Aerodynamik skrev:

Åka omkring och stajla med vinterbilen(?) tongue

poängen är att få lite insperation med bil bygget nu i det mörka och kalla vintern. .

Ok, så om jag förstått det rätt så spenderar ni hellre tid bakom ratten än med andra människor en fredagkväll? tongue

haha. . du vet att natten är ung. . det finns gått om tid för de också. . .


DFFL
9 020 Inlägg
5 februari 2009
#22
haagi skrev:
FireTraXX skrev:
haagi skrev:

poängen är att få lite insperation med bil bygget nu i det mörka och kalla vintern. .

Ok, så om jag förstått det rätt så spenderar ni hellre tid bakom ratten än med andra människor en fredagkväll? tongue

haha. . du vet att natten är ung. . det finns gått om tid för de också. . .

Äsch, man måste ju börja i tid.
Annars hinner man inte däcka minst en gång innan det är dags för utgång. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

993 Inlägg
5 februari 2009
#23
FireTraXX, du vet väll att dom flesta ställen öppnar vid 12-01 i malmö?
svartklubbarna öppnar 05.00...

Fint folk kommer sent...
Senast redigerat av Kungen-EssE (5 februari 2009)


DFFL
9 020 Inlägg
6 februari 2009
#24
Kungen-EssE skrev:
FireTraXX, du vet väll att dom flesta ställen öppnar vid 12-01 i malmö?
svartklubbarna öppnar 05.00...

Fint folk kommer sent...

Ja, och som jag sa så måste man hinna bli full också innan dess annars är det ju inte kul.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

905 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
#25
haha. . men vem är med idag på cruisen???


"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
6 februari 2009
#26
Jag kommer, har inget annat för mig ändå.

Jag antar att de som står på listan också kommer... smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

905 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
#27
najs. . det hoppas jag. . .


V-Power
1 186 Inlägg
6 februari 2009
#28
Jag tittar nog förbi big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

905 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
#29
nice. . . börjar ändå bli något ikväll. . .. kanske bränner lite gummi. .


Det du inte vet, har du ingen aning om...
42 Inlägg
7 februari 2009
#30
Fick ni någon inspiration...hahaha.... lol Vilken ironi... roll

Ska vi inte börja med träffar varje dag i veckan snart också? hmm
Jag tänkte mest, för säkerhetens skull så att man inte glömmer polarens coola
plåtfälgar som inspirerade en igår, till imorgon... cool
(Förra året fanns det tappra försök med alldeles för många träffar i veckan,
alla försökte bli nån "Dominik från F&F"

Hoppas ni hade kul i alla fall..... vad synd att jag jobbade... roll

Min poäng är, kvalitét framför kvantitet...

Ni får mer än gärna ha hur mycket träffar ni vill, personligen (oavsett vad andra tycker) så tror
jag nog att alla kommer vara gladare med lite större uppslutning av schyssta bilar och mer närvaro av solen... Man minns ju hellre "Kommer ni ihåg den schyssta träffen i februari" än "Ja, men crusingen var urusel dagen innan"

Mmm... för att redan nu besvara någon lustigkurre som kommer skriva "Hellre liten träff än ingen alls" eller "Det är ju trevligt att träffas och umgås och lära känna nya människor" Så kan jag ju föreslå en runda på puben, biljardhallen eller dylikt, om ni vill lära känna varann... inte var och en bakom sin egen ratt, inte världen bästa umgängessätt roll och vad ska man med en liten träff till? Bilarna blir ju rätt skitiga direkt och alla projekt är inte avslutade respektive dom som har dom "coolaste" bilarna har inte ute dem än... fast med tanke på mängden deltagare så verkar ju procentsatsen heta bilar blivit relativt hög ändå (förutsatt att alla kom)  cool
För lustigkurre nr2 som kommer gå in på min sida och konstatera vilken bil jag har och skriva "Men du har ju bara en Honda, vafan är det för speciellt med den? Folk kommer med bilar som är 5x mer värda än din" Så, javisst... jag har ingen superspeciell bil (som bara finns i 24ex i Sverige) och den är inte lika dyr som många andra... men den är dels inte färdigskruvad än och sen så vill jag inte köra i detta väder smile

Varsågoda.... nu får ni jättegärna klanka ner på min pessimism (av en del troligtvis tolkad som "God verklighetsuppfattning")

Sköt om er alla!

ps. Ha så kul på träffen senare idag... verkar bli en schysst uppslutning trots den kassa vädret! Kul! smile

MVH E
Senast redigerat av EPHAS (7 februari 2009)

905 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
#31
EPHAS skrev:
Fick ni någon inspiration...hahaha.... lol Vilken ironi... roll

Ska vi inte börja med träffar varje dag i veckan snart också? hmm
Jag tänkte mest, för säkerhetens skull så att man inte glömmer polarens coola
plåtfälgar som inspirerade en igår, till imorgon... cool
(Förra året fanns det tappra försök med alldeles för många träffar i veckan,
alla försökte bli nån "Dominik från F&F"

Hoppas ni hade kul i alla fall..... vad synd att jag jobbade... roll

Min poäng är, kvalitét framför kvantitet...

Ni får mer än gärna ha hur mycket träffar ni vill, personligen (oavsett vad andra tycker) så tror
jag nog att alla kommer vara gladare med lite större uppslutning av schyssta bilar och mer närvaro av solen... Man minns ju hellre "Kommer ni ihåg den schyssta träffen i februari" än "Ja, men crusingen var urusel dagen innan"

Mmm... för att redan nu besvara någon lustigkurre som kommer skriva "Hellre liten träff än ingen alls" eller "Det är ju trevligt att träffas och umgås och lära känna nya människor" Så kan jag ju föreslå en runda på puben, biljardhallen eller dylikt, om ni vill lära känna varann... inte var och en bakom sin egen ratt, inte världen bästa umgängessätt roll och vad ska man med en liten träff till? Bilarna blir ju rätt skitiga direkt och alla projekt är inte avslutade respektive dom som har dom "coolaste" bilarna har inte ute dem än... fast med tanke på mängden deltagare så verkar ju procentsatsen heta bilar blivit relativt hög ändå (förutsatt att alla kom)  cool
För lustigkurre nr2 som kommer gå in på min sida och konstatera vilken bil jag har och skriva "Men du har ju bara en Honda, vafan är det för speciellt med den? Folk kommer med bilar som är 5x mer värda än din" Så, javisst... jag har ingen superspeciell bil (som bara finns i 24ex i Sverige) och den är inte lika dyr som många andra... men den är dels inte färdigskruvad än och sen så vill jag inte köra i detta väder smile

Varsågoda.... nu får ni jättegärna klanka ner på min pessimism (av en del troligtvis tolkad som "God verklighetsuppfattning")

Sköt om er alla!

ps. Ha så kul på träffen senare idag... verkar bli en schysst uppslutning trots den kassa vädret! Kul! smile

MVH E

med tanke på vilken tid du skrev detta inlägg så hade du visst inget att göra mer än att sita på garget och gnälla. . .  dessutom tror jag inte du kör runt med dina 18tums fälgar med lågprofil däck i +1 grad och salt och skit på vägarna.  visst jag kan hålla med dig om att det blev kanske lite för mycket träffar förra året. Men det är väll inget negativt. . men visa dagar kanske inte passar för alla. .  men men. . det var ändå helt ok. . jag fick bränna lite gummi med mina vinterdäck på plåt fälgar . . . .höhö. . . även dunka lite med basen. . .

Blev 5 bilar som hängde med på cruisen. . endå en bra antal med tanke på att det är i februari. . .

Tack för en bra cruise. . .

MVH Daniel


"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
7 februari 2009
#32
Tyckte själv det var roligt, "hyfsat" bra tempo i slutet.

Fast dom som låg bakom mig är nog "smått" rökskadade kan jag tänka mig...haha (oljerök) sorry big_smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

905 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
#33
supersupra87 skrev:
Tyckte själv det var roligt, "hyfsat" bra tempo i slutet.

Fast dom som låg bakom mig är nog "smått" rökskadade kan jag tänka mig...haha (oljerök) sorry big_smile

haha. . såg inget av röken från din bil l . . måste jag se senare idag. .


Det du inte vet, har du ingen aning om...
42 Inlägg
7 februari 2009
#34
med tanke på vilken tid du skrev detta inlägg så hade du visst inget att göra mer än att sita på garget och gnälla. . .  dessutom tror jag inte du kör runt med dina 18tums fälgar med lågprofil däck i +1 grad och salt och skit på vägarna.  visst jag kan hålla med dig om att det blev kanske lite för mycket träffar förra året. Men det är väll inget negativt. . men visa dagar kanske inte passar för alla. .  men men. . det var ändå helt ok. . jag fick bränna lite gummi med mina vinterdäck på plåt fälgar . . . .höhö. . . även dunka lite med basen. . .

Blev 5 bilar som hängde med på cruisen. . endå en bra antal med tanke på att det är i februari. . .

Tack för en bra cruise. . .

MVH Daniel


Tja.... fan.... den grejen glömde jag förutse.... jag jobbade hela kvällen och hade precis slutat jobba smile

Mycket riktigt hade jag inte velat köra med mina 18".... men dom är ju redan sålda så alternativet var R-däck...... inte så lätt att få upp tempen/fäste i dessa vid nästan -grader och lite fukt smile (Dessutom är bilen isär eftersom jag monterar nytt svänghjul/koppling....

Huvudsaken är väl att ni hade kul!

Har ingenting emot träffar... riktigt kul när det är seriösa sådana....

Sköt om er alla smile

1 488 Inlägg
8 februari 2009
#35
Skapa en ny tråd för att diskutera träffen, ändra inte befintliga till en eftersnack.


Sök