Urk, har suttit halva natten och beställt silikon samt rör till tialen... Hoppas bara att jag inte saknar något sen... Imorgon står det svetsa på menyn
Yes, idag satte jag igång att grisa med svetsen. Detta är nästan det första jag svetsar själv, tack gode gud att det finns avgasbandage!
Det funkade helt ok tills jag skulle sy ihop det på mitten. Lite tynnre material än vad jag är "van" med, hej vad stora hål det blev... Löste sig i slutändan!
Satte hela downpipet på platts och punktade i flänsen. Den måste jag övertala någon annan att svetsa, litar inte riktigt på mig själv så mycket att ja vill börja greja med gjutjärn!
tjo svejs! nu ligger det avgasbandage och vevhusfilter hemma hos mig:cool: slänger över det i garaget imorrn. Sen gjorde jag stortag och köpte skruv, muttrar å brickor i alla tänkbar längder å storlekar så nu slipper man svära över det:P Haade! by the way det ser jäkligt bra ut me downpipen! kul när det går undan:)
tjo svejs! nu ligger det avgasbandage och vevhusfilter hemma hos mig slänger över det i garaget imorrn. Sen gjorde jag stortag och köpte skruv, muttrar å brickor i alla tänkbar längder å storlekar så nu slipper man svära över det:P Haade! by the way det ser jäkligt bra ut me downpipen! kul när det går undan:)
Wohoo, ska bli skönt att dölja mina svetskunskaper med bandage! Skitbra med utökat sortiment, slipper man slita sitt hår, av den anledningen Jo tack, nu har det hänt grejer, hoppas på att få rörleverans från PPF tidigt nästa vecka. Måste skynd mig nu så vi kan våldföra oss på nästa beemer innan fåglarna börjar kvittra allt för glatt! Cya
"Storskogen" vevade igång mig:en och gjorde ett strålande jobb. Stort tack!
Efter det att flänsen kommit på platts så tyckte "storskogen" att han kunde bränna bort lite porer där jag redan hade svetsat. -Ragge, vafan har du gjort? Vipps, det gick hål på röret -Ragge, för i helveeeete!
Tog också hem de nylackade fälgarna och monterade dem med spacers på bilen, damn! Det kommer mera...
grymt bygge. denna tråd kommer att följas. ska bli roligt å se när allt e klart
Tack så mycke, hoppas att det blir grymt i slutänden. Kanonkul att du kommer följa... Ska uppdatera så mycke jag kan för att hålla era intressen vid liv
FreakY skrev:
Måste kännas skojj när det går frammåt hela tiden Kommer bli riktigt nice det här!
Självklart känns det skoj, men nu börjar en klump växa i magen dels för turboprob (se nedan) och att det är nära uppstart nu... Ska bli kul, men tänk OM något låter väldig illa när man startar
har oxå råkat ut för att klumpen rasat. va ute på street race i ösd, brorsans skulle köra mot en kompis, när han skulle vända så lekte han lite å de small bra kan ja lova. va inte många kugg som va hel i den.
har du nå tips om vilken bil man kan plocka lite bättre saker ifrån? tex: bakvagn, framvagn å alla såna saker
har oxå råkat ut för att klumpen rasat. va ute på street race i ösd, brorsans skulle köra mot en kompis, när han skulle vända så lekte han lite å de small bra kan ja lova. va inte många kugg som va hel i den.
har du nå tips om vilken bil man kan plocka lite bättre saker ifrån? tex: bakvagn, framvagn å alla såna saker
Haha, ja det var ju lite värre haveri än vad jag lyckades med som tur var Plocka först och främst 325 grejer, så du får skivor i bak till att börja med. Det är ju en del z3m grejer som passar också
Haha, ja det var ju lite värre haveri än vad jag lyckades med som tur var Plocka först och främst 325 grejer, så du får skivor i bak till att börja med. Det är ju en del z3m grejer som passar också
hehe aa de va ju de. fast de va ganska roligt å se allas miner när vi va ute å åkte ikvällen efter, brorsan låg ute i mörkret å skruva hela natten:P okej 325 saker e ju ganska lätt att få tag på iaf. kanske lite värre me z3.
mycke kvar å göra på din innan den e klar att provköra?
hehe aa de va ju de. fast de va ganska roligt å se allas miner när vi va ute å åkte ikvällen efter, brorsan låg ute i mörkret å skruva hela natten:P okej 325 saker e ju ganska lätt att få tag på iaf. kanske lite värre me z3.
mycke kvar å göra på din innan den e klar att provköra?
Skaffa en komplett bakvagn med diffbroms från 325 så lär det hålla fint för dig om sakerna är i bra skick. Dom höll för mig sommaren ut iallfall.. Och det är ju en hel del effektskillnad.
Skaffa en komplett bakvagn med diffbroms från 325 så lär det hålla fint för dig om sakerna är i bra skick. Dom höll för mig sommaren ut iallfall.. Och det är ju en hel del effektskillnad.
ska kolla om ja får tag på en sån. om de e nån som har en liggandes så kan ni ju höra av er. har nya skivor å alla andra bromsgrejer som behövs. sorry att ja lånade tråden.