3394
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Race For Fun!
379 Inlägg
30 december 2013
Någon som testat Biltemas resesäng för mindre barn ??
Tänkte använda den nu till nyår när man ska iväg och pappa samt mamma inte gärna vill köra smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

956 Inlägg
1 januari 2014
Biltemas startbatterier, nån som har dåliga erfarenheter av dem?
Jag köpte ett 62ah silver till min 9000 för o slippa bekymmer med urladdade batterier i vinter.
Inte många som slår 4 år garanti med.
Men upplever att det är dåligt med kräm när jag kör runt startmotorn när bilen är kall. I alla fall för att vara ett helt nytt batteri. Ska kolla upp kontaktytan på startmotorn imorgon.

Och sen biltemas upphängningsdetaljer för avgasrör. Nu har jag visserligen ett tungt 3" på min bil.
Men tycker dem är bra "sladdriga och lösa" Systemet kan röra sig nästan helt fritt och slår i här och var trots 5-10cm frigång mellan kaross och rör.
Jag köpte nya på mekonomen, Walker. Ska prova dem och se om dem är bättre:)
Men inget ni känner igen eller har erfarenhet av?

...has left the building...
4 474 Inlägg
1 januari 2014
Sällan batterierna är fulladdade vid köp...Har du "ogynnsam" körpofil, dvs kör kanske max 2-3 mil i stöten så är det inte säkert att generatorn hinner ladda "tillbaka det som gått åt vid starten". Har själv ett 8 år gammal Biltema batteri i min bruxis, inga problem alls, men jag har heller inget som kan kallas för "ogynsam körprofil".

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Avstängd
10 388 Inlägg
1 januari 2014
andreas_1996 skrev:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Slipmaskin/Minislipmaskin-130-W-17083/ någon som har testat den hära ?

Yes

Fungerar bra, kanske något svag motor, men annars så.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Soppgubbe
900 Inlägg
1 januari 2014
andreas_1996 skrev:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Slipmaskin/Minislipmaskin-130-W-17083/ någon som har testat den hära ?

Här har du ett multiverktyg som du kan hänga så du slipper hålla i den klumpiga maskinen i trånga utrymmen, har själv denna och älskar den. 5 års garanti också smile
http://www.clasohlson.com/se/Multiverkt … 8#moreinfo

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

1 020 Inlägg
1 januari 2014
Glader9991 skrev:
Jag köpte ett 62ah silver till min 9000 för o slippa bekymmer med urladdade batterier i vinter.
Men upplever att det är dåligt med kräm när jag kör runt startmotorn när bilen är kall. I alla fall för att vara ett helt nytt batteri. Ska kolla upp kontaktytan på startmotorn imorgon.

Och sen biltemas upphängningsdetaljer för avgasrör. Nu har jag visserligen ett tungt 3" på min bil.
Men tycker dem är bra "sladdriga och lösa" Systemet kan röra sig nästan helt fritt och slår i här och var trots 5-10cm frigång mellan kaross och rör.

Upplevde samma med mitt batteri. Inte alls samma kräm som dom dyrare o ja jag laddade mitt. Var bara när det blev kallare, men starta alltid o sitter i än idag,  är säkert 2 år gammalt nu.
Läser du tester av alla dessa batteri så är det tydligen just det som skiljer sig mellan billiga o dyra.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

5 751 Inlägg
1 januari 2014
andreas1 skrev:
Glader9991 skrev:

Upplevde samma med mitt batteri. Inte alls samma kräm som dom dyrare o ja jag laddade mitt. Var bara när det blev kallare, men starta alltid o sitter i än idag,  är säkert 2 år gammalt nu.
Läser du tester av alla dessa batteri så är det tydligen just det som skiljer sig mellan billiga o dyra.

Samma erfarenheter av billiga batterier jämfört med dyra. Dock aldrig använt mig av biltema-batterier men andra budgetmärken som t.ex bruksbo.
Batterierna fungerar väldigt likvärdigt sålänge det inte är minusgrader och i -20°C och kallare är det riktig stor skillnad.

T.ex bruksbo batteriet på 60Ah jag nämnt kostade 699kr på rusta, reklamerade det efter 6 månader (köptes i juli och reklamerades i Januari)) och köpte då ett Varta D24 för 979kr istället och som nu fungerat perfekt i två års tid även i -30°C.

Vad jag vill påpeka med detta är:
Bor man där det är kallt på vintern så är dessa 200-300kr extra för ett märkes-batteri värt pengarna.

951 Inlägg
2 januari 2014
V70Drive skrev:
andreas_1996 skrev:

Här har du ett multiverktyg som du kan hänga så du slipper hålla i den klumpiga maskinen i trånga utrymmen, har själv denna och älskar den. 5 års garanti också smile
http://www.clasohlson.com/se/Multiverkt … 8#moreinfo

åfan ska åka och se ifall den blir något big_smile tack för hjälpen smile

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
2 januari 2014
Är biltemas solfilm för 229 något att ha eller är den totalt värdelös?

242 Inlägg
2 januari 2014
Pierre_r skrev:
Är biltemas solfilm för 229 något att ha eller är den totalt värdelös?

Blir gärna repigt som fan när man applicerar det och blir lite lila färg. Personligen gillar jag den inte smile

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
2 januari 2014
Ok, att det blir lite lila passar nog inte in om resten av bilen är svart.
låter som att jag kanske ska köpa från ett annat ställe eftersom att jag vill att rutorna ska vara svarta.

74 Inlägg
2 januari 2014
Pierre_r skrev:
Ok, att det blir lite lila passar nog inte in om resten av bilen är svart.
låter som att jag kanske ska köpa från ett annat ställe eftersom att jag vill att rutorna ska vara svarta.

köp biltemas 5% solfilm, då kommer rutorna vara svarta

Ung&Dum
430 Inlägg
2 januari 2014
Biltemas skitfilm går inte att arbeta med , satsa på kvalitet ist ....

In hoc signo vinces

Ubåtsingenjör
7 350 Inlägg
2 januari 2014
biltemas film har funkat bra för mig de gångerna jag har använt den

7 443 Inlägg
2 januari 2014
ärligt talat så är det ganska kul å läsa allt här,, wink ena säger att saker är totalskit medans någon annan säger det är toppen smile

Varvstopparn
460 Inlägg
2 januari 2014
granadadr skrev:
ärligt talat så är det ganska kul å läsa allt här,, wink ena säger att saker är totalskit medans någon annan säger det är toppen smile

Håller med,har provat mycke saker på biltema,och de mesta funkar bra,men kvaliten kan variera stort mellan gångerna tongue

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

4 586 Inlägg
2 januari 2014
Biltemas dyckert pistol var det sämsta jag använt. Missade var 3e spik. Köpte en ifrån duabhuset för 295:- fungerar klockrent

93 Inlägg
2 januari 2014
Runddrog precis tryckrörs bulten på turbon med en ny biltema 13 nyckel smile

4 586 Inlägg
2 januari 2014
Drmysko skrev:
Runddrog precis tryckrörs bulten på turbon med en ny biltema 13 nyckel smile

du skulle haft en biltema 6 kants hylsa istället med spärrskaft den håller att dra med utan att det blir runt

blocknycklar ska man ej lossa saker som sitter som berget med blir garanterat runt

Sök