2267
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Of World
3 376 Inlägg
27 september 2014
Då blir de 3stycken! tack för svar smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

210 Inlägg
28 september 2014
Bosse-buss skrev:
Köpte ett turboaggregat för 3 990 kr till min Saab 9-5 från 1999 hos Biltema för några dagar sedan. Jodå jag monterade det själv och det fungerar ypperligt. Vem som tillverkat det vet jag inte men jag kan misstänka att det kommer från samma fabrik som tillverkar Garrett-aggregaten. Det stansas Garrett på vissa och då betalar kunder mer. Sparade 1 700 kr.

Tittar man på aggregatet och jämför med det gamla så ser det helt ok ut, inga konstigheter utan det andas kvalité på alla punkter. Hade bilen varit värd mer än 10 000 kr så kanske jag köpt original och Garrett. Men samtidigt hörde jag att det är ytterst få reklamationer på Biltemas aggregat så kanske hade jag ändå köpt hos Biltema.

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv … rbo-79700/

Samma fabrik som originalet? Nja om jag tittar på production workshop en bit ner på sidan så kan jag ju undra var Biltemas aggregat är tillverkade. Ser aningen spartanskt ut men de tillverkar ju aggregaten... smile

http://www.alibaba.com/product-detail/s … 70199.html
Senast redigerat av Bosse-buss (28 september 2014)

467 Inlägg
30 september 2014
Köp aldrig silvertejp hos biltema, asen har gjort något med tejpen så den fäster inte över en dag, TOTALT värdelöst.

Avstängd
10 388 Inlägg
30 september 2014
totte1015 skrev:
Köp aldrig silvertejp hos biltema, asen har gjort något med tejpen så den fäster inte över en dag, TOTALT värdelöst.

Har aldrig haft problem med deras silvertejp faktiskt

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

467 Inlägg
30 september 2014
it_mutt skrev:
totte1015 skrev:

Jag har testat att dubbelfästa den på två ytor, en på Torrbollens undersida, och en på gummimattas golv i bilen, fäster inte överhuvudtaget, och då är båda ytorna rengjorda!

Dessutom har jag ett problem med min varnerstriangel-knapp, så den måste vara intryckt hela tiden, då tänkte jag att silvertejp funkar perfekt... Nope, skiten släppte efter en dag och såg min bil stå och blinka hejvilt

Avstängd
10 388 Inlägg
30 september 2014
totte1015 skrev:
it_mutt skrev:
totte1015 skrev:

Jag har testat att dubbelfästa den på två ytor, en på Torrbollens undersida, och en på gummimattas golv i bilen, fäster inte överhuvudtaget, och då är båda ytorna rengjorda!

Dessutom har jag ett problem med min varnerstriangel-knapp, så den måste vara intryckt hela tiden, då tänkte jag att silvertejp funkar perfekt... Nope, skiten släppte efter en dag och såg min bil stå och blinka hejvilt

Spännande att du nämner torrboll faktiskt. Försökte något liknande för 1-1½ månad sen, dock inte med Biltemas silvertejp, gick inte heller faktiskt. Utgick dock bara från att torrbollens plast inte blivit ren nog och löste det på annat vis

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
30 september 2014
Haft gultejp från biltema som inte fasnat för 5öre.

När det ändå redan klagas på Biltema tejpen... tongue

Upplever deras maskeringstejp som värdelös, fäster inte ens på sig själv
Vet inte om jag fick några taskiga exemplar för har tidigare funkat bra för det priset, men inte de senaste rullarna

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

5 752 Inlägg
30 september 2014
RightFront skrev:

Vet inte om jag fick några taskiga exemplar för har tidigare funkat bra för det priset, men inte de senaste rullarna

Haft samma upplevelse själv så verkar vara ett lotteri ifall maskeringstejpen är bra eller inte. Ibland fäster den till och med för bra och lämnar en massa limrester.

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
30 september 2014
RightFront skrev:

Tycker nästan all maskeringstejp är dålig, den ljusbruna versionen. Köpt den på andra ställen med och upplevt samma resultat. Finns en grå som funkar kalas puff bra smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

simlar skrev:
RightFront skrev:

Haft samma upplevelse själv så verkar vara ett lotteri ifall maskeringstejpen är bra eller inte. Ibland fäster den till och med för bra och lämnar en massa limrester.

Ja det är ju nästan värre yikes att behöva pilla bort limrester är ingen höjdare

_Performance_ skrev:
RightFront skrev:

Tycker nästan all maskeringstejp är dålig, den ljusbruna versionen. Köpt den på andra ställen med och upplevt samma resultat. Finns en grå som funkar kalas puff bra smile

Antagligen samma tillverkare smile Blir att testa en dyrare variant!

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

tidsoptimist-javisst!
274 Inlägg
2 oktober 2014
Kan rekommendera Finixa 19mm grön tejp. 13.- rullen på lackbutiken.com har använt den mycket både till vatten och tinnerfärg.

21 Inlägg
5 oktober 2014
Nån som vet hur biltemas kopplingssats funkar till en 740 16v? Håller den bra för 16ventilarens 159 hk eller blir det bara skit efter ett tag? Körde med biltemas koppling på en vanlig GL och hade inga problem alls där...

1 020 Inlägg
5 oktober 2014
w300i skrev:
Nån som vet hur biltemas kopplingssats funkar till en 740 16v? Håller den bra för 16ventilarens 159 hk eller blir det bara skit efter ett tag? Körde med biltemas koppling på en vanlig GL och hade inga problem alls där...

Syrran använde deras på en 945 ltt. Den gick som tidningsbud.
Höll i 1 år utan problem sen såldes bilen

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

21 Inlägg
5 oktober 2014
andreas1 skrev:
w300i skrev:

Syrran använde deras på en 945 ltt. Den gick som tidningsbud.
Höll i 1 år utan problem sen såldes bilen

Kanon då blir det nog till att köpa en kopplingssats därifrån smile

10 Inlägg
8 oktober 2014
tjena hör kanske inte hemma här med :

jag har köpt 940 front som jag ska ha på min volvo 740 ^^91 årsmodell. Och undrar om mina blinkers på 740 passar på 940 fronten? passar grillen på 940 fronten? tack på förhand.

324 Inlägg
8 oktober 2014
Dizzeldoonken skrev:
tjena hör kanske inte hemma här

Det gör det verkligen inte. Jag svarade på din fråga i din egna tråd.

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
8 oktober 2014
Någon som testat deras tändkablar till M40B18?

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

193 Inlägg
9 oktober 2014
Första och sista gången jag handlade lite små saker till bilen på Biltema. Köpte en varvräknare samt voltmätare till vinterbilen, inte en av dem två funkar. Voltmätaren "funkar", dock visar den fel eftersom den visar mellan 9-10v, fast har mätt kabeln hela vägen fram till mätaren och den får ström som den ska. Varvräknare åt andra sidan fungerade i 20 sek, kopplade in den utan att sätta fast den i en hållare först för att se att allting funkar. Monterade den i mätarhållaren, kopplade ihop allt och då vart det kört, den står på max varvtal hela tiden. Så inga vidare erfarenhet för min del, att reklamera kan jag tyvärr inte göra då närmaste Biltema ligger ca 18 mil enkelväg. smile

5 198 Inlägg
10 oktober 2014
BornZombie skrev:
Första och sista gången jag handlade lite små saker till bilen på Biltema. Köpte en varvräknare samt voltmätare till vinterbilen, inte en av dem två funkar. Voltmätaren "funkar", dock visar den fel eftersom den visar mellan 9-10v, fast har mätt kabeln hela vägen fram till mätaren och den får ström som den ska. Varvräknare åt andra sidan fungerade i 20 sek, kopplade in den utan att sätta fast den i en hållare först för att se att allting funkar. Monterade den i mätarhållaren, kopplade ihop allt och då vart det kört, den står på max varvtal hela tiden. Så inga vidare erfarenhet för min del, att reklamera kan jag tyvärr inte göra då närmaste Biltema ligger ca 18 mil enkelväg. smile

Ring.. du kan t o m få ersättning för resan..

Sök