Hexenhammer skrev:
Det här kommer säkert att bli en halv roman. Men ja... mina polare säger ibland att jag kanske inte borde ha
bil, för jag har inte direkt någon tur, om man säger så. Ja, ja. Orkar ni läsa så får ni se.
850 GLT -92Köpte den med ett "litet" fel för 20.000kr. Den var jävligt fin och sådär. Det enda var ju det att kransarna
till ABS:en var spruckna hela vägen runt. Gick på några tusen att byta hos Volvo (roligt, roligt). Sen funkade
ju bilen trots allt ett tag. Och den gick väl hyggligt. Men efter ett tag, när jag skulle åka till jobbet (mitt ute
i ödemarken, vid 04:30 och ja... kolmörkt, mitt i vintern o.s.v.) så började något relä att glappa. Så ibland
när jag bytte från helljus till halvljus (och tvärt om) så hoppade inte lamporna alltid igång. Lagom roligt att
köra på positionsljus i mörkret sådär.
Sedan pajade centrallåset. Och låset till bagagen var redan trasigt. Så om man skulle ner i bagagen så
fick man krypa in igenom baksätet. Och sedan låg nån broms på helt otroligt mycket. Minns att jag tankade
bilen en morgon för att åka till nya jobbet. Tankade för 200 kr. Åkte de 2 km till och från jobbet två gånger,
sen var bensinen slut.
Sedan pajade lagret på bilen så jag kunde inte köra i mer än 50km/h. Och då var det dags för besiktning.
Som tur var gick bilen igenom (den gick ju knappt att köra?). Och ja, lagret var inte billigt att byta på verkstad.
Där efter tändes dessutom servicelampan för den stora servicen, som går på en och annan tusenlapp.
Bör väl sedan nämna att antennen (som var sådär "automatisk") strulade, och lät som om någon körde in
en pinne i en fläkt varje gång man startade/stängde av bilen. Lagom charmigt.
Allt hände inom ett halvår, i princip.