3411
Sök

seriös hjälp sökes till jättekonstigt elfel

232 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
bytte motor i min 740 gl med b230 f motor och efter de så gick den bara på 2 cylindrar och prövade sedan att sätta en tändkabel från tändspolen med ett stift på för att kolla gnistan och den kmr i 2 snäpp hela tiden med mellanrum och inte konstant som den ska göra och ja har bytt tändmodul, tändbox, styrbox, tändspole ,kollat jorden , säkringar , kablar , tändlägesgivare , och kollat svänghulet och kamrem så de inte sitter fel , jaaa precis allt men problemet kvarstår och ja får inte gnistan att gå konstant efter tändspolen som den ska göra och undrar vad det kan va , skulle va hemskt tacksam för tips
mvh andreas

1 785 Inlägg
31 januari 2009
adrez skrev:
bytte motor i min 740 gl med b230 f motor och efter de så gick den bara på 2 cylindrar och prövade sedan att sätta en tändkabel från tändspolen med ett stift på för att kolla gnistan och den kmr i 2 snäpp hela tiden med mellanrum och inte konstant som den ska göra och ja har bytt tändmodul, tändbox, styrbox, tändspole ,kollat jorden , säkringar , kablar , tändlägesgivare , och kollat svänghulet och kamrem så de inte sitter fel , jaaa precis allt men problemet kvarstår och ja får inte gnistan att gå konstant efter tändspolen som den ska göra och undrar vad det kan va , skulle va hemskt tacksam för tips
mvh andreas

Har du kollat felkoderna i systemet?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

232 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
dbjanoz skrev:
adrez skrev:
mvh andreas

Har du kollat felkoderna i systemet?

jaaa och de e koden 111 som visas alltså inga fel och har kollat spridare o de me mera

Random Hero
4 047 Inlägg
31 januari 2009
sätt tändkablarna rätt ?

Dog food lid. Backwards

232 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
sätt tändkablarna rätt ?

som ja sa innan jag satte en tändkabel direkt från tändspolen med ett stift och kollade gnistan så:P

Random Hero
4 047 Inlägg
31 januari 2009
adrez skrev:
DusanMandick skrev:
sätt tändkablarna rätt ?

som ja sa innan jag satte en tändkabel direkt från tändspolen med ett stift och kollade gnistan så:P

åhh missa de tongue

Dog food lid. Backwards

232 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
adrez skrev:
DusanMandick skrev:
sätt tändkablarna rätt ?

åhh missa de tongue

hehe lätt hänt:)

70 Inlägg
31 januari 2009
har du kollat givaren som sitter på svänghjulet? bara en tanke

232 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
volvo___142 skrev:
har du kollat givaren som sitter på svänghjulet? bara en tanke

jaaa bytt 3 ggr

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
31 januari 2009
hallgivaren innanför rotorn?

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

1 785 Inlägg
1 februari 2009
Karlsson_1988 skrev:
hallgivaren innanför rotorn?

Det låter som ett rimligt alternativ

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök