som dag och natt med gas lådan och den här impact ! Impact är ett mkt bra märke oxå... Men sen behövs ett steg och ett passande våre http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=244 ... driver på bra i 1ohm på dessa basar ...
som dag och natt med gas lådan och den här impact ! Impact är ett mkt bra märke oxå... Men sen behövs ett steg och ett passande våre http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=244 ... driver på bra i 1ohm på dessa basar ...
Gaslådan är ett stort besvikelse sorry !!
Nja..tycker att den GAS lådan spelar på ok för de pengar man få ge. Sedan har jag en fundering..hur skall du få ner steget till 1ohm då den lådan du rek. har basar på 2x4ohm? Jag får enbart detta till 2ohm.
finns många bra val . Gaslådan är ett stort besvikelse sorry !!
Tro allvarligt nog inte att du lyssnat på den GAS-lådan.. Den låter bra för sitt pris.
Att du sen dessutom jämför den med pulse.. säger allt.
har du hört på PULSE? jag har hört bägge i en golf. Impact eller DLS och dom andra jag nämde är på vägen till lyckade resultat! vet hand full som inte vart nöjd med GAS lådorna i 2x10 . 2x12 . 1x12 Sen om du gillar GAS lådan så har du låga krav bara. Jag tycker man ska inte rekommendera saker som inte är bra. Som har felbyggd låda helt. Jag kan bygga egen låda och få Gas låta bättre än lådan dom kommer i !
felbyggd låda?? du vet att de inte e samma alpha basar som sitter i dessa lådor som dom du köper löst??
först kostar de andra steget du visar lika mycke som hela GASkitet, sen ska du köpa basar å bygga en låda.. landar runt 4000 innan han e klar.. dvs dubbla priset av GAS kitet.
Vad är ert problem? Allt jag skriver är fakta. Vad tål ni inte? sanningen? Ni som är troll i så fall ! tack för mig i denna tråd
Fakta? Just ja..
Du skrev att du köpt 2x12" basar i färdig låda som var 8 ohm styck som brändes direkt, vilket är bullshit. 1. Jag vet inte, men har svårt att tro att P1 gjordes i 8ohm. 2. Ifall dom skulle vara 8ohm skulle dom troligen körts i 4ohm på en kanal, vilket inte bränner nån bas. 3. IFALL dom hade körts i 16ohm 1 kanal / 8 ohm 2 kanaler så bränner det ingen bas, steget bara ger ut en fjärdedel/ hälften av effekten det skulle ge i 4ohm. Enda sättet att bränna basen då skulle väll vara att vrida på tills det distar och det ska du ju inte vara alltför smart för att göra.
"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
först kostar de andra steget du visar lika mycke som hela GASkitet, sen ska du köpa basar å bygga en låda.. landar runt 4000 innan han e klar.. dvs dubbla priset av GAS kitet.
ja exakt. det kostar det dubbla direkt ! dubbelt så bra ljud blir det inte talan om dock ! så Gas stoppar i andra basar i sina lådor än dom man köper löst? Ungefär som när jag köpte av en amatör på BRL en rockfordlåda 2x12 . de fanns P1 och P2 den tiden.Jag va inte alls så insatt just den sommarn i ljud.hade inte läst nått . hade haft 5års paus på biljud. Jag bad om den starkare lådan han sa P1 är starkast ! hem med det och jag brände ena basen i lådan direkt ! Till min största förvåning att bevittna var att P1 basarna i LÅDAN va på 8ohm
ps: köpte löst 2st P2 basar sen 4ohm . Fick det lira riktigt bra. vart skitnöjd.basarna tålde spelas äntligen. Men priset steg för högt PGA en dum säljare på BRL hade 1000w mono steg RF ett rätt kraftigt och dyrt med andra ord. P1orna gilla inte det alls fast det kördes i 4ohm med tanke på att basarna va 8ohm vilket jag tycker är sjukt dumt . Många steg i 2tusen kr klassen ger i 4ohm skit lite effekt nämligen
exempel på effek förlust i olika ohm
vi kollar in ett Orion HCCA-D1200 slutsteg: här nu som exempel
1x250 Watt RMS i 4 ohm
1x400 Watt RMS i 2 ohm
1x600 Watt RMS i 1 ohm
jag tror inte många skulle bli glada av ha basar på 1x8 ohm i sin låda utan att få veta det ! Inget brux med på lådan! Ingen info på hemsidan om det! ingen i butiken talar om det ! Det är rätt naturligt att man vill köra åtminstone 2ohm en 2x12 vilket inte går med en 2X12 rockford låda ! man kan köra den i bara 4ohm ! för lite effekt med andra ord oftast !
med tanke på att den brändes direkt e du säker på att du ens kan koppla in en baslåda?
de stämmer att de RF dubbellådor BRL säljer e på 2*8 ohm.. skulle de va nån nackdel elle??
ja det är en nackdel effekt förlust på billigare steg blir enormt
DEVIL AUDIO vad är det för annorlunda med GAS basarna i lådorna BRL har? du sa det är inte samma basar som lösa ALPHA. är dom oxå 8ohm? det kan I så fall förklara varför jag inte gillar lådorna från BRL/GAS
tack och bock, väntar på svar bara . sen lämnar jag denna tråd
effekt är inte allt... men vissa verkar ju tro de..
hur kul e de me 2000 watt utan nån som helst kontroll på konen??
då har ja heller 200 watt å bra kontroll.
nope impedansen är samma på basarna men dom e helt olika va gäller design på korg,magnet å¨värden.
nope impedansen är samma på basarna men dom e helt olika va gäller design på korg,magnet å¨värden.
Är det vanligt att det är på det sättet, dvs att elementen i färdigbyggda lådor inte har samma värden som de lösa elementen trots att de ser likadana ut?
Förresten, devilaudio är ju fränt, du borde byta till det nicket.
Är det vanligt att det är på det sättet, dvs att elementen i färdigbyggda lådor inte har samma värden som de lösa elementen trots att de ser likadana ut?
Förresten, devilaudio är ju fränt, du borde byta till det nicket.
tveksamt att ja skulle göra de Evilaudio e ju reggad hos PRV..
vet inte om de e så vanligt men vet dock att är de gäller just dessa basar så e de så...
de e inte ens samma korg på basarna.. allt för att kunna hålla nere priset-