4502
Sök

Jaha nu har man fått idraget körkort då.

1 863 Inlägg
1 februari 2009
Varför skriver alla här och beklagar sig när man blivit av med kortet? Skyll er själva säger jag bara, ni har ingen annan att skylla på!!

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

OEM <3
6 957 Inlägg
1 februari 2009
666_Beast skrev:
Varför skriver alla här och beklagar sig när man blivit av med kortet? Skyll er själva säger jag bara, ni har ingen annan att skylla på!!

Så sant så!

OEM <3

801 Inlägg
1 februari 2009
Firetraxx... jag fattar vad du menar iaf.

Sedan handlar det ju om hur mkt man har kört. detta mäter man väl lättast i antal mil? har haft mitt kort i snart tre år nu, och kört nånstans runt 15-17 000 mil sen jag vart 16 bast och började övningsköra, om man ska gå efter trippmätarna i bilarna, och jag anser inte mig själv vara duktig i trafiken. jag vet inte hur TS situation ser ut..  han måste dock inte vara en dålig bilförare bara för han har kört för fort.
Det har ALLA gjort nångång, och moralkärringar som gnäller i tråden över att ts kör dåligt för att han har kört för fort ska bara hålla käften.

Det är hyckleri på hög nivå.
Senast redigerat av Roundcube (1 februari 2009)

182 Inlägg
1 februari 2009
Roundcube skrev:
Firetraxx... jag fattar vad du menar iaf.

Sedan handlar det ju om hur mkt man har kört. detta mäter man väl lättast i antal mil? har haft mitt kort i snart tre år nu, och kört nånstans runt 15-17 000 mil sen jag vart 16 bast och började övningsköra, om man ska gå efter trippmätarna i bilarna, och jag anser inte mig själv vara duktig i trafiken. jag vet inte hur TS situation ser ut..  han måste dock inte vara en dålig bilförare bara för han har kört för fort.
Det har ALLA gjort nångång, och moralkärringar som gnäller i tråden över att ts kör dåligt för att han har kört för fort ska bara hålla käften.

Det är hyckleri på hög nivå.

Visst är det hyckleri!

Det påminner mycket om fenomenet Gorgare som "hatar" poliser för att de gör sitt jobb och i nästa sekund gråter ut och söker tröst för att ingen polis fanns och hindrade stöld eller vandalisering av deras bil.

Btw, är inte du den största moralkärringen som indirekt säger att det är omoraliskt att kasta sten i glashus? Kanske är det du som ska tagga ner lite?

vinnarskalle!
907 Inlägg
1 februari 2009
kanske alla trådar om körkort borde låsas tongue blir alltid en massa löjligt snack om hurvida personen som blivit av med kortet är en duktig förare eller ej..

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
1 februari 2009
Zazaza va tråkigt , hoppas att du får tillbaka körkortet , en del kör lagligt å andra inte , så att man är på fel plats på fel tillfälle , man gör sina misstag ibland

Nissan Silvia

3 059 Inlägg
1 februari 2009
Framgår inte av trådskaparen vilken anledning det är som gjort att han fått indraget kort.
Kan vara mycket mer än bara hastighet.. köra mot rött t.ex.

I vilket fall som helst så kör trådskaparen som en kratta om man ser till den lilla info han uppgett här.
Hoppas för allt i världen att dom är stenhårda på uppkörningen på dom som fått kortet indraget tidigare.
Senast redigerat av Smajly (1 februari 2009)

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
2 februari 2009
666_Beast skrev:

... Han har inte skyllt ifrån sig på nån/nått ...

Even fools they say, can find a way out of the dark.

12 086 Inlägg
2 februari 2009
bla bla bla

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
2 februari 2009
Reeplayed skrev:
666_Beast skrev:

... Han har inte skyllt ifrån sig på nån/nått ...

Precis.

Ärligt, han ställde en fråga och jag tycker att det hade varit intressant att veta svaret. Tas ngr åtgärder mot nyblivna körkortstagare som blivit av med kortet? Blir bedömningen av uppkörningen strängare eller ej?
Skit samma varför han blivit av med kortet, om han kör bra eller inte, det var inte det han frågade om.

Bra nivå i forumet.

/ichi

464 Inlägg
2 februari 2009
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
sand3rs skrev:

Ok, skulle du inte kunna definiera skillnaden för mig då? Tänkte jag skulle säga det nästa gång jag blir stoppad av polisen.
- Nä, jag körde inte dåligt, bara jääävligt fort...

Det är hastigheten de tar ditt kort för, inte för att du sminkar dig medans du kör.

I och med att man kör för fort, så är man en "dålig" förare just på grund av att man inte kör som man ska..

med andra ord så är varenda person här på gorg dåliga förare? Låter som det iaf.

1 863 Inlägg
2 februari 2009
Då kan ju trådskaparen berätta vad som föranledde indragningen? Tycker iallafall att det är jävligt klantigt att riskera sitt körkort när man har prövotid, så kul är det inte att ta kortet. Jag kör både lastbil och personbil och har aldrig ens fått böter, se till att följa lagen så händer inget heller...

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
2 februari 2009
666_Beast skrev:
Då kan ju trådskaparen berätta vad som föranledde indragningen? Tycker iallafall att det är jävligt klantigt att riskera sitt körkort när man har prövotid, så kul är det inte att ta kortet. Jag kör både lastbil och personbil och har aldrig ens fått böter, se till att följa lagen så händer inget heller...

Varför ska han berätta det? Det är inte relevant i frågeställningen.

Klantigt, ja. Tror inte han är direkt nöjd med det. Det är klantigt att riskera sitt körkort även om man inte har prövotid. Men det är inte heller relevant.

TS har fortfarande inte fått svar på frågan (inte jag heller.)

/ichi

1 863 Inlägg
2 februari 2009
ichibon skrev:
666_Beast skrev:

Varför ska han berätta det? Det är inte relevant i frågeställningen.

Klantigt, ja. Tror inte han är direkt nöjd med det. Det är klantigt att riskera sitt körkort även om man inte har prövotid. Men det är inte heller relevant.

TS har fortfarande inte fått svar på frågan (inte jag heller.)

Det är absolut relevant, beror på vad man har gjort för att få kortet indraget när man sen ska skaffa det igen.
Varför behöver du svar på frågan, inget körkort eller??

2 230 Inlägg
2 februari 2009
du får ett helt vanligt uppkörnings prov samma som alla andra har. inge spec bara för du förlorat kortet. är som du skulle ta det för första gången...

så kan det vara då det inte blev som det skulle

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
2 februari 2009
666_Beast skrev:
Det är absolut relevant, beror på vad man har gjort för att få kortet indraget när man sen ska skaffa det igen.
Varför behöver du svar på frågan, inget körkort eller??

Vad beror på det?

Jag behöver inte svar, jag tycker det vore intressant att veta. Jag har körkort, är DET relevant?

/ichi

Sleeper
3 084 Inlägg
2 februari 2009
kolla på ghostrider vad dålig han är på köra!
saknar ord han är ju helt värdelös...

Han har ju enormt sinne för att läsa trafiken, reaktionssnabbhet och manöverskicklighet. Hade han inte haft det så hade han ju garanterat sett ut som många wannabe ghostriderförare. DÖD
Han är en trafikfarlig förare men han är ju banne mig inte dålig.

Sen nissarna som kan uttala sig om hur bra en förare är genom vad som står i ett forum. Bugar för er ni är mina gudar.
Senast redigerat av Sushikocken (2 februari 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

23 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Okej jag skapade denna tråd för att jag ville ha svar angående en fråga som jag nu fått svar på av Rojpen, tackar för svaret.
Detta skulle INTE bli någon beklagelse/hur vida jag kör bra eller dåligt.
Har aldrig någonsin fått varken p-bot eller på något annat sätt fått böter p.g.a olika anledningar.

Jag körde för fort för dom som MÅSTE veta. Så jag är väll en jävligt kass förare då enligt vissa.
Grejen är att jag hade lite bråttom och så hade jag oturen att polisen stod med laser och kollade av hastighet (bytte precis från 70 till 50).

Inte nöjd med det och jag skiter FULLSTÄNDIGT i vad vissa här tycker som säger "eftersom han blev av med det kör han inte bra bla bla"
Det JAG skapade tråden för var angående denna fråga som jag nu fått svar på och då kan denna låsas så att den inte spårar ur mer än den redan gjort.

Till er som står lite mer på min sida vill jag bara säga tack för att ni inte dömer så mycket på förhand som vissa andra gör.

/Zazaza
Senast redigerat av Zazaza (2 februari 2009)

Avstängd
962 Inlägg
2 februari 2009
Alla kör för fort, men Garaget.org är fyllt med hycklare.

OEM <3
6 957 Inlägg
2 februari 2009
Rojpen skrev:
du får ett helt vanligt uppkörnings prov samma som alla andra har. inge spec bara för du förlorat kortet. är som du skulle ta det för första gången...

Plus att de brukar gå ganska fort för en som blivit av med kortet att ta om det, polaren tog om allt på 1.5 månad, tkr ja sj e ganska snabbt?

OEM <3

Sök