3911
Sök

Oscar´s Audi A4 styling bilen provkörd. å nytt sätt att sänka på påkommit

utbildad klant
2 197 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
Tja alla Just nu känner jag mig välldigt less på bilen å allt. fått tråkiga nyheter om knät i dag å när jag kom hem tänkte ja jag pallar upp röven på bilen åxå. å provar 17" Men dom passa jue inte :S blev välldigt trött så nu står ådin still känns det som utan fälgar jobbigt vart ska jag hitta nya för ett bra pris urk va jobbigt. pillade av jappset åxå se om jag kan få på den lite snyggare lite snett ut. Jag antar att köpa nya fälgar är vikgtigast nu. känns segt.

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
13 februari 2009
oggy_swe skrev:
H40GST skrev:
Angående oljeläckaget så kan det vara en slang som sitter under insuget som går ifrån blocket, tillhör vevhusventilationen och dom brukar spricka och då blir det olje kladd över hela blocket och växellådan smile

/Gurra

TACK du har nog sparat mig 3 timmars letande. ska kolla i morgon big_smile om du har rätt så kan jag inte tacka dig nog:P Ser du bor i KBA har inte sett din bil här tror ja. sad tack för tippset big_smile

Jag hittade mitt läckage när jag plockade ut motorn :p Bara att lossa insuget så ser du slangen precis under och är lätt att byta. bilen va på trimmning endel av sommaren så kanske därför du inte sett den, men den ska va klar till elmia så då kan du få se den och provlyssna ifall du vill smile

/Gurra

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

utbildad klant
2 197 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
big_smile fan va nice kan erkänna jag var uder bilen idag så tittade ajg upp där å kan säga ser en massa kabalr å dom är välldigt kladdiga. så du har nog rätt. något spec jag måste tänka på om jag tar bort insug?
big_smile jaså trimmat vart i Kba bor du om man säger så? jag tycker endå jag borde sett dig nån gång:P
Senast redigerat av oggy_swe (13 februari 2009)

Mvh O.Frankeståhl

267 Inlägg
13 februari 2009
fan har du startat ett nytt projekt nu tongue förjävla fin var den big_smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
Man tackar känns skojj att du hitta hit;) saknat dig:D fast jag säger då det man saknar gammle B20 in;)

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
14 februari 2009
oggy_swe skrev:
big_smile fan va nice kan erkänna jag var uder bilen idag så tittade ajg upp där å kan säga ser en massa kabalr å dom är välldigt kladdiga. så du har nog rätt. något spec jag måste tänka på om jag tar bort insug?
big_smile jaså trimmat vart i Kba bor du om man säger så? jag tycker endå jag borde sett dig nån gång:P

Tror inte det e nått specielt du behöver tänka på när du lossar det, fast när du sätter ihop det så kommer du nog behöva nya slangklämmor för dom flesta e såna pressade engångs.
jag bor ute i förlanda (skogen), och så jobbar jag i göteborg så det blir inte så jätte mycke rullande i kungsbacka.. dessutom så har jag bara bott där ett år så jag känner inte så många i kungsbacka :p

/Gurra

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
14 februari 2009
H40GST skrev:
Angående oljeläckaget så kan det vara en slang som sitter under insuget som går ifrån blocket, tillhör vevhusventilationen och dom brukar spricka och då blir det olje kladd över hela blocket och växellådan smile

/Gurra

Precis som på min wink

Angående sänkningen, du kan köpa både dämpare och fjädrar på www.gemotorsport.se (som TSDI tipsade om) för ca 4000kr, jag handlade där till förra bilen och jag var nöjd med dom.

Kapa bultarna nu  så du får loss flexet wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

utbildad klant
2 197 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
Mäki skrev:
H40GST skrev:

/Gurra

Precis som på min wink

Angående sänkningen, du kan köpa både dämpare och fjädrar på www.gemotorsport.se (som TSDI tipsade om) för ca 4000kr, jag handlade där till förra bilen och jag var nöjd med dom.

Kapa bultarna nu  så du får loss flexet wink

Jo jag kollade på insuget i dag Måste ha massa slaklämmor men dete lugnt har en låda;) kan säga en ganska komisk sak XD bilen var inne på service 2008 å då sa dom din returslang läcker lite bara så du vet. medans jag bara JAJA Å tänkte så säger dom bara för att få pengar. wink men men vad fel man kan ha. Och Mäki jag gav mig på flexet med stor släggan i går tog ut min ilska av allt dåligt den dan:P så det dog nästan. å idag skulle jag sätta vinkelslipen i det men upp täckte att skivan var kass, å kan inte gå å köpa nya får vänta på en bil tongue kommer bilder senare om kameran är laddad smile räcker det inte med bara fjädrar då?

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
Hallo vart ute i kylan å svurit över Ådis alla skuv å slang:P föröskt lossa allt å löst är det men tv å slangar kronglar å jag blir bara så less tongue men ipptäckt ett annat sätt å lossa det på ska prova i morn:P Här får ni lite bilder.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/570374_0rodpa.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/570383_691z77.jpg

Försökte få lite vämme på benen men det gav dåligt med värme  med lampor

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/570386_ol7anf.jpg

Ska ut i morn igen Hoppas jag får i hop detta men det borde jag ju få;)

Mvh O.Frankeståhl

2 638 Inlägg
14 februari 2009
Bra kämpat, kommer följa utveckligen av projektet. Lycka till fortsättningsvis smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
Bra kämpat, kommer följa utveckligen av projektet. Lycka till fortsättningsvis smile

Tack big_smile känns skönt å få lite cred big_smile ju mer som följer desto roligare är nog inte jätte många men är välldigt tacksam för alla som skriver tack wink

Mvh O.Frankeståhl

267 Inlägg
14 februari 2009
du skulle skitit i batteriet o satt på hel ljuset vetja tongue då blir det ju varmt o gött big_smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
jo men det var inte på benen jag ville bli varm utan fingrarna:P

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
14 februari 2009
Tycker du ska satsa på både fjädrar och dämpare, blir nog bäst så.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
hehe jo men ska få av å PÅ insug först XD sen jävlar nya fälgar Å sen fjädrar å dämpare tongue

Mvh O.Frankeståhl

Jlmmy
15 februari 2009
Blir ju fint detta, Bara att säga till sedan om du vill ta ett race i kba wink hehe

mvh

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
hehe visst om du kopplar ur din turbo wink

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
15 februari 2009
Jlmmy skrev:
Blir ju fint detta, Bara att säga till sedan om du vill ta ett race i kba wink hehe

mvh

Såfort jag e klar me bilen så e ja på också :p

/Gurra

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
haha VA FAN tongue ni kommer ju blästra min bil i starten:P fått av insuget nu kommer bilder sen smile Sen ska jag varna er när jag får på vingen så blir det ca 300HK mer i min så ni kankse inte vill ha ett race wink

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
15 februari 2009
oggy_swe skrev:
haha VA FAN tongue ni kommer ju blästra min bil i starten:P fått av insuget nu kommer bilder sen smile Sen ska jag varna er när jag får på vingen så blir det ca 300HK mer i min så ni kankse inte vill ha ett race wink

Kom ihåg att du får inte ut alla 300hk ifrån vingen om du inte har biltemas öppna luftfilter wink

/Gurra

Sök