3204
Sök

Toyota supra 1200hk

Detta är ett projekt som spårat ur:)

375 428 Visningar
Uppdaterades senast 13 mars 2014
152 Inlägg
8 februari 2010
Är en orginal behållare. Orginal sitter den bultad på framsidan fjäderbenstornet.

You can live in your car, but you can't race your house...
1045whp Supra builder

ProWanker
211 Inlägg
8 februari 2010
Vad är det som sitter där orginal?  Svarta saken med slangar på.   

Snyggt bygge detta. Brukar kolla in några gånger om dagen o se vad som händer.

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^

1 153 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
Kolkanisten.Har med bensinångor att göra.

ProWanker
211 Inlägg
9 februari 2010
mkiv77 skrev:

aha okej.  Bara att plugga o ta bort eller måste det luftas ändå? Brukar alltid pysa när jag ska tanka men jag vet inte fall det är vakum eller tryck?

1 153 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
Coddas skrev:
mkiv77 skrev:

aha okej.  Bara att plugga o ta bort eller måste det luftas ändå? Brukar alltid pysa när jag ska tanka men jag vet inte fall det är vakum eller tryck?

Du kör ju bpu än .Då vet jag inte om  man kan ta bort den.Men du verkar ha dålig luftning om de pyser när du ska tanka?

1 513 Inlägg
9 februari 2010
mkiv77 skrev:
Coddas skrev:
mkiv77 skrev:

Du kör ju bpu än .Då vet jag inte om  man kan ta bort den.Men du verkar ha dålig luftning om de pyser när du ska tanka?

du kan kasta den i soptunnan men sbp tycker om den..

ProWanker
211 Inlägg
9 februari 2010
evo_krolle skrev:
mkiv77 skrev:
Coddas skrev:

du kan kasta den i soptunnan men sbp tycker om den..

Aha okej.  Får kolla upp detta när det blivit varmare.  Kollar sbp äns på det?  får då sitta kvar till besiktning sen så får jag kolla upp varför jag har tryck i tanken.  Ska inte kladda ner här mer nu.

Åter till "Silverpilen"

152 Inlägg
9 februari 2010
Evo-Offer skrev:
ska du bara köra emd öppet filter till tanken nu då eller?

Nu luftas tanken genom orignal hålet i toppen på armaturen, sen ner genom en slang under bilen.

1045whp Supra builder

309 Inlägg
9 februari 2010
Fin bil big_smile fint jobb du/ni gör smile

BMW följer inte utvecklingen dom leder den !
Projekttråd BMW E30

1 153 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
jimpa00 skrev:
Fin bil big_smile fint jobb du/ni gör smile

Tackar tackar:)

1 153 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Ante (RWHP) har funderat ett tag på vart man ska koppla in line-lock utan att komma på något bra. Men nu har jag hittat, blir tutan smile Man får köra en switch så man kan ändra från att tuta till att låsa hjulen, verkar bli jävligt smidigt vad jag tror smile Så slipper man ratt med knappar eller en switch som man inte nåt när man står på startlinjen. Bilder kommer på hur det kopplas in, tror jag wink

181 Inlägg
17 februari 2010
vad ska du köra med för linelock system ? funderar själv på ett hurst eller B&M

152 Inlägg
17 februari 2010
Vi kommer köra på B&M. Kostar $69 på Summit!

1045whp Supra builder

1 153 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
vad är line lock för ngt?smile hur går det annars med bilen nu?

Line lock är enkelt översatt till att med en knapptrycknings så låser bara framhjulen sig vid tex när man ska värma däck.Under lättar fipplandet med koppling o broms när de ska börnas.

O för övrigt så går de framåt.Men de är pengar som saknas till dom sista delarna.

1 153 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
mkiv77 skrev:
Evo-Offer skrev:

Line lock är enkelt översatt till att med en knapptrycknings så låser bara framhjulen sig vid tex när man ska värma däck.Under lättar fipplandet med koppling o broms när de ska börnas.

O för övrigt så går de framåt.Men de är pengar som saknas till dom sista delarna.

jaha okey..det låter ju riktigt smidigt:) jo det brukar ju vara så.vad är det för delar då?

Turbo,1 westgate till.Soppapump,kardan.kammar,.
Bara fälgar o trd diff kvar.

Volvo v70r säljes billigt nu;)

1 153 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
det lät dyrt;)

Kostar att ligga på topp:lol:

152 Inlägg
17 februari 2010
Evo-Offer skrev:
mkiv77 skrev:
Evo-Offer skrev:

jaha okey..det låter ju riktigt smidigt:) jo det brukar ju vara så.vad är det för delar då?

För övrigt så kan de också skona AWD drivlina genom att montera linelock på typ höger bak, på så sätt får man spänn på drivlinan.

1045whp Supra builder

1 153 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
Söker billiga 17-18"fälgar med bultmönster 114,3/5.Vill ha däck på dom .Ska användas som slit o släng fälgar till supran.Allt av intresse.

1 153 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
dåligt med updates;) hur går det nu då?

Jagar pengar .Trodde inte de skulle va så svårt att sälja en volvo v70r för små pengar.
Men turbo kitet är väl mer eller mindre sålt:)Så på ondsdag så beställs kammar,weldon soppapump o soppatrycksregulator + nå mer delar Från titanmotorsports.Blir 280 kammar i stället för bara 274or.De här blir bara värre o värre.

Sök