I väntan på delar från USA så har det blivit lite små grejer gjort.. Fått tillbaka OEM sidokjolar från lack.
Införskaffat nya bultar då de gamla har fått fötter, diverse packningar och clips.
Gjort om vattenröret till värmepaketet, vet inte om de gör sån skillnad men det var lackat med en slags coating så de kanske står emot värme lite bättre.
1680cc spridare och nedre delen på insuget är monterat.
You can live in your car, but you can't race your house...
1045whp Supra builder
Fick tag på en special gjord bult så man blir av med oljefilterhuset och kan skruva filtret direkt i blocket Mycket smidigare istället för att ha en stor klump som tar upp en massa plats.
1045whp Supra builder
nu hänger jag inte riktigt med:) är de både du (RWHP) och mkiv77 som äger bilen eller har han sålt den till dej? inte varit inne på denna tråd på länge:P
Jorå grejerna från Summit lämnade USA idag kl 9 på morgonen så de grejerna bör vi ha till veckan om inte posten här hemma fuckar ur! Då kommer det hända mycket, blir mycket som kommer då
1045whp Supra builder
Blev i garaget till halv sex imorse, tar tid att hållla på och löda osv när man inte har rätt grejer men det blev gjort iallafall Så litar jag inte på kabelskor för fem öre, så de typ hårdlöds fast så lite krympslang på de.. Så här är reläna till linelocken.
Jag vet inte men helt plötsligt kändes en oljefilterförflyttare onödig :?
Modifierad strumpa till en orignal bränslepump, nu får Weldon pumpen suga i sig bäst den vill utan skit
1045whp Supra builder
ser inte bra ut det där. muttern måste på bulten MINST lika mkt som bulten är tjock, jag hade aldrig satt på en extra kort mutter på en sådan viktig sak som grenröret. Byt pinnbultarna, den ser ju ut att vara skadad i gängan längst ut med. ' gå in på Swedool o kör specialbrickorna de har - vet ej vad de heter, men de expanderar vid värme & spänner således bultarna/muttrarna hårdare då.
I övrigt, lika trevligt att läsa tråden, fast jag ej kommenterar så mkt.