3143
Sök

Plånboksvänliga bilverkstäder/trimmontörer för Saab i Uppsala

47 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Hej, jag undrar om det är någon som känner till några hyffsat billiga Saab-verkstäder i Uppsala? Har varit i kontakt med Uppsala A*gas****** ang sportsystem men tycker dem tar för bra betalt mot tidigare.
BS*/Nor*ic *hr/Map *un tar även dem rundligt betalt för deras chippade boxar mm.. Jag skulle känna mig lurad om jag köpt en box för 8000:- kr och blivit tvungen att byta in min originalbox. (1/10 av bilens värde). Märkesprodukter eller inte spelar mig ingen roll och har aldrig gjort. Måste finnas liknande firmor med lika bra chip och avgassystem till bättre priser, eller? Import-prylar mm?

Tacksam för värdefulla svar. Ni som har köpt dyra boxar mm behöver inte bryta ut i sång här och berätta hur bra dem är.

7 274 Inlägg
2 februari 2009
Avgassystem så visst kan man komma undan billigare, JT har prisvärda system tycker jag.
Men att snåla in på mjukvaran i bilen som ska få den att gå så bra som möjligt och hålla så bra som möjligt så anser jag att jag hellre betalar lite mer till ett välkänt och duktigt företag än att chansa på någon mindre.

Visst du kanske sparar 3000-4000kr just nu men tänk om det händer något?
Då är det lätt hänt att dina sparade pengar försvinner, plus lite till och en hel del tid.

Du betalar inte bara för en produkt, du betalar även för supporten.

8 883 Inlägg
2 februari 2009
Fick ett pris på 5.500 för twinpipe till min 9-3a och det tycker jag är ett helt Ok pris, givetvis monterat och klart på bilen.
Ang chip/styrbox så avstår jag i från att kommentera, men om du söker så lär du hitta chip från 2000 och uppåt.

Fotograf på tierpidag.se

47 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Vad jag vet så är det funktionsgaranti på dem flesta trimchip.. både på kända och okända märken. Men rasar det så finns det inte mycket mer att göra än att lätta på lädret. Alla vet ju hur det är att ringa en support wink långa väntetider och slutar oftast med att problemet inte är löst. Chippar jag bilen så tar jag en chansning, självklart. Men en 9-3 aero bör klara 250 hk om jag inte buskör allt för mkt. Kopplingen kanske kan rasa men det är smällar man får ta. Det borde inte skilja så mkt på ett märkeschip och ett lite mer okänt chip tycker jag. Iallafall inte så att skillnaden ska behöva vara 3-4000:- kr. Har tittat lite på JT och dem har rätt bra sportavgas, men fortfarande mkt pengar för 1 dämpare och några rör+klamrar. (stål) Men det är väl det mest prisvärda på marknaden antar jag. B-tema är iallafall inte aktuellt än så länge.. eller? smile

2 164 Inlägg
2 februari 2009
_booost_ skrev:
Vad jag vet så är det funktionsgaranti på dem flesta trimchip.. både på kända och okända märken. Men rasar det så finns det inte mycket mer att göra än att lätta på lädret. Alla vet ju hur det är att ringa en support wink långa väntetider och slutar oftast med att problemet inte är löst. Chippar jag bilen så tar jag en chansning, självklart. Men en 9-3 aero bör klara 250 hk om jag inte buskör allt för mkt. Kopplingen kanske kan rasa men det är smällar man får ta. Det borde inte skilja så mkt på ett märkeschip och ett lite mer okänt chip tycker jag. Iallafall inte så att skillnaden ska behöva vara 3-4000:- kr. Har tittat lite på JT och dem har rätt bra sportavgas, men fortfarande mkt pengar för 1 dämpare och några rör+klamrar. (stål) Men det är väl det mest prisvärda på marknaden antar jag. B-tema är iallafall inte aktuellt än så länge.. eller? smile

Du har lite fel där.
De kan skilja väldigt mycket mellan ett bra märke mot ett okänt märke som är billigare.
Jag tar hellre ett dyrare och vet att de funkar än att chansa på ett billigt som gör att motorn rasar.
De har hänt och gör en sökning på STCS forumet så förstår du vad jag menar.

Kvallite kostar pengar!

MVH

F

47 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
"Du har lite fel där.
De kan skilja väldigt mycket mellan ett bra märke mot ett okänt märke som är billigare.
Jag tar hellre ett dyrare och vet att de funkar än att chansa på ett billigt som gör att motorn rasar.
De har hänt och gör en sökning på STCS forumet så förstår du vad jag menar.

Kvallite kostar pengar!

MVH"

Som sagt; bara för att du har köpt trimbox från en märkesfirma så behöver inte det vara det bästa. Dock det dyraste smile Kvaliten tror jag varierar, men inte 4000:- i skillnad från en känd firma respektive från en okänd firma. Det är som att kasta pengarna i sjön tror jag. Känner till flera bilar som skurit både med märkeschip och andra.. Beror lite på hur man kör.
Min fråga här var bara om det finns någon som vet något företag som har prylar till bättre priser? Trim?

47 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Sen finns det ju vissa bilar som skär ihop flera ggr även fast dem har märkestrim..

Du får aldrig igen pengarna du lagt ut när du säljer bilen..

Sök