3340
Sök

Någon som kan hjälpa mig med mitt fel Volvo 740 B230F?

28 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Tjena jag har en volvo 740 b230f -88 som inte går som den ska. Den är klen och svarar inte lika bra på gasen. Den blöddrar vid 2000varv. Jag har testat bytt lamdasonden, lufftmassemätaren, databox, styrenhet för tändningen och fördelare, men inget hjälper. Någon som kan veta vad det är för fel? Felet blev efter att jag körde över en plogvall ute på sjön så det studdsade till lite.

290 Inlägg
2 februari 2009
du kanske har klämt ihop bränsleledningen.
kolla bränsletryck.

Mr White
1 072 Inlägg
2 februari 2009
Pröva att byta BTR..Hade samma symtom på min då var de den som var paj

13 Inlägg
2 februari 2009
kanske bränsle pumps relät som har gått
vet ju aldrig va de kan va

Cimpa

290 Inlägg
2 februari 2009
Opel_racing90 skrev:

har bränslepumpsrelät gått startar inte bilen:P

66 Inlägg
2 februari 2009
möjligtvis avgas röret som kan ha blivit ihop tryckt ? då får motorn inte ut avgaserna som den ska på höga varv

290 Inlägg
2 februari 2009
boffe_racing skrev:
möjligtvis avgas röret som kan ha blivit ihop tryckt ? då får motorn inte ut avgaserna som den ska på höga varv

ingen dum ide alls

28 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Robban 245 skrev:

okej vad är det förnå då? smile är inte så kunnig på vad allt heter/kallas smile

28 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
boffe_racing skrev:

Tänkte på det jag med men har bara tittat på avgasröret å det ser helt å fint ut iaf.. blev så för mig förut då katten pajja. ska testa lossa det vi grenröret när jag får ork tid å lust ;D

Mr White
1 072 Inlägg
2 februari 2009
Jern.Berg skrev:
Robban 245 skrev:

okej vad är det förnå då? smile är inte så kunnig på vad allt heter/kallas smile

Den sitter på spridarbryggan..Lite rund.Bränsletrycksreglator heter den smile

28 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
dr-aero skrev:
du kanske har klämt ihop bränsleledningen.
kolla bränsletryck.

Har kollat på stiftena och det ser bra ut på dom iaf tongue

290 Inlägg
2 februari 2009
btr=bränsle trycks regulator.
men kolla du dom andra tipsen först med tanke på plogvallen:)

28 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Robban 245 skrev:
Jern.Berg skrev:
Robban 245 skrev:

Den sitter på spridarbryggan..Lite rund.Bränsletrycksreglator heter den smile

okej okej tackar. men det ser ut som på stiftena att den får rätt bränsle tryck iaf men ja kan ju kolla den ändå för säkerhetsskull :smile

Mr White
1 072 Inlägg
2 februari 2009
Kan vara insatsen i katen som lossna å täpper till oxå

28 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Robban 245 skrev:
Kan vara insatsen i katen som lossna å täpper till oxå

det hände för mig i sommras så då tog jag bort den big_smile

1 785 Inlägg
2 februari 2009
dr-aero skrev:
Opel_racing90 skrev:

har bränslepumpsrelät gått startar inte bilen:P

Det går att få defekter på bränslepumpsrelät och bilen går ändå. Har du t ex brända kontaktytor i relät levererar den dåligt med kräm till pumpen.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 785 Inlägg
2 februari 2009
Jern.Berg skrev:
Tjena jag har en volvo 740 b230f -88 som inte går som den ska. Den är klen och svarar inte lika bra på gasen. Den blöddrar vid 2000varv. Jag har testat bytt lamdasonden, lufftmassemätaren, databox, styrenhet för tändningen och fördelare, men inget hjälper. Någon som kan veta vad det är för fel? Felet blev efter att jag körde över en plogvall ute på sjön så det studdsade till lite.

Har du några felkoder på bilen?

Hur gick det med pumpen och bränslerfilter när du körde över plogvallen?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

28 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
dbjanoz skrev:
Jern.Berg skrev:

Ja jag har letat efter den dära felkods boxen men hittar den inte :S

Har kollat på soppa pumpen å filtret å de ser bra ut iaf smile Bytte soppafiltret för inte så länge sen.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
3 februari 2009
Jern.Berg skrev:
dbjanoz skrev:
Jern.Berg skrev:

Ja jag har letat efter den dära felkods boxen men hittar den inte :S

Har kollat på soppa pumpen å filtret å de ser bra ut iaf smile Bytte soppafiltret för inte så länge sen.

du kan inte kolla felkoder på den:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
3 februari 2009
sprickor i rotorn?

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

Sök