3505
Sök

Solfilmsmontage!

16 197 Inlägg
23 februari 2009
Edvinoo skrev:
jag frågade hur lång tid det skulle ta och det skulle ta max 30 min,,,
600 kr för 30 min arbete ?
då är jag fan hellre utan asså

jo men den halvtimmen blir ofta lite längre.. själva monteringen kanske tar 30 min men sen ska rutan tvättas, kostnad för lokalen,å sen ska limmet "torka" efter att den e monterad..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
23 februari 2009
no_fake skrev:
men man kan ju testa lägga sj kostar ju inte så mycket om man inte lyckas... e ju inte så svårt att lägga solfilm...

om de vore så väl, ja beställde denna film från usa så att fuckar ja de första gången blir det ingen andra gång.

Ännu en gång ställer jag frågan ( ta det inte fel jag är tacksam för tidigare inlägg )

Finns det någon som vill montera en Modellanpassad framrutestreamer på min bil ?

Helst i tranås/växjö området.

Inspiration comes standard

16 197 Inlägg
23 februari 2009
Edvinoo skrev:
no_fake skrev:
men man kan ju testa lägga sj kostar ju inte så mycket om man inte lyckas... e ju inte så svårt att lägga solfilm...

om de vore så väl, ja beställde denna film från usa så att fuckar ja de första gången blir det ingen andra gång.

Ännu en gång ställer jag frågan ( ta det inte fel jag är tacksam för tidigare inlägg )

Finns det någon som vill montera en Modellanpassad framrutestreamer på min bil ?

Helst i tranås/växjö området.

en fråga bara.. varför beställa från usa???  när de finns 100-50-11 firmor här som gör sånt??
Senast redigerat av evilaudio (23 februari 2009)

1337
1 343 Inlägg
23 februari 2009
Edvinoo skrev:
Xtravagant skrev:
Edvinoo skrev:

sen ska det skatter moms arbetsgivaravgifter osv på 600kr.
Som till slut blev ca 200kr...

Ingen gör det gratis, speciellt inte om du tar med eget material.

jag gör det gärna efter arbetstid big_smile

joo det är klart det fattar jag med men jag tycker faktiskt att det är löjligt att det ska kosta så mkt,
jag tonade alla mina rutor för 5800 och det tyckte ja va lite sådär men men det blev klockrent men då var det ju från grunden med deras film o allt.

Din bil borde du inte betalt mer än 3000kr för. så du har betalt 2800kr i överpris redan.
Vad gör då 600kr till? sen är det som jag sa. Använder man eget material så blir det dyrare..

I'm not a fighter, I'm a lover!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
23 februari 2009
Xtravagant skrev:
Edvinoo skrev:
Xtravagant skrev:

sen ska det skatter moms arbetsgivaravgifter osv på 600kr.
Som till slut blev ca 200kr...

Ingen gör det gratis, speciellt inte om du tar med eget material.

joo det är klart det fattar jag med men jag tycker faktiskt att det är löjligt att det ska kosta så mkt,
jag tonade alla mina rutor för 5800 och det tyckte ja va lite sådär men men det blev klockrent men då var det ju från grunden med deras film o allt.

Din bil borde du inte betalt mer än 3000kr för. så du har betalt 2800kr i överpris redan.
Vad gör då 600kr till? sen är det som jag sa. Använder man eget material så blir det dyrare..

vart var du när jag skulle göra mina rutor,,,

ajaa verkar inte få fram några svar iaf så det kvittar..
( och om jag tolkas som snål för att jag tycker att det är dyrt att betala 600 för en halvtimmes jobb så ja, jag är den snålaste jäveln som finns isånnafall..
kan få en helrekond på bilen här i stan ink. lackskydd för 1500 och det är en hel dags hårt jobb. sen vill nån ha 600kr för 30 min,,  jag vet att det kostar när man har firma men jag påpekade även att jag inte ville göra i firma utan frågade om det finns nån som har lite erfarenhet som vill hjälpa till. Aja tack iaf ]

16 197 Inlägg
23 februari 2009
Edvinoo skrev:
Xtravagant skrev:
Edvinoo skrev:

( och om jag tolkas som snål för att jag tycker att det är dyrt att betala 600 för en halvtimmes jobb så ja, jag är den snålaste jäveln som finns isånnafall..
kan få en helrekond på bilen här i stan ink. lackskydd för 1500 och det är en hel dags hårt jobb. sen vill nån ha 600kr för 30 min,,  jag vet att det kostar när man har firma men jag påpekade även att jag inte ville göra i firma utan frågade om det finns nån som har lite erfarenhet som vill hjälpa till. Aja tack iaf ]

1500 för helrekond inkl lackskydd??    jobbar dom gratis elle??   här hemma kostar de runt 5-6 tusen .

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
23 februari 2009
evilaudio skrev:
Edvinoo skrev:
Xtravagant skrev:

1500 för helrekond inkl lackskydd??    jobbar dom gratis elle??   här hemma kostar de runt 5-6 tusen .

Det är inte i firma, men det är en man som jobbat med det i många år, använder lahega och mr.cap produkter och som sagt för 1500... så att ja då tycker jag att 600 är för mkt om man jämför med vad man kan få för några hundralappar till..

1 833 Inlägg
23 februari 2009
Edvinoo skrev:

Auktoriserad bilfirma tar ju 1200kr timman, Volvo tar väl mer än det.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

1337
1 343 Inlägg
23 februari 2009
Edvinoo skrev:
evilaudio skrev:
Edvinoo skrev:

Det är inte i firma, men det är en man som jobbat med det i många år, använder lahega och mr.cap produkter och som sagt för 1500... så att ja då tycker jag att 600 är för mkt om man jämför med vad man kan få för några hundralappar till..

mr cap har väl inga egna produkter??
är inte det 3M som säljer till Mr Cap?

I'm not a fighter, I'm a lover!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
23 februari 2009
Jo, 3m är det ju, men skitsamma d ja mena är att det är för dyrt. Punkt slut. Iaf för min del

Sök