4439
Sök

Få ner effekten i marken med en framhjulsdriven bil?

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
20 februari 2009
#41
Man kan byta diff så den spinner mindre, men den bli segare än original wink

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

Meister
6 763 Inlägg
20 februari 2009
#42
zijaa skrev:
Man kan byta diff så den spinner mindre, men den bli segare än original wink

Varför skulle den bli segare för? Men visst är en diffbroms a och o om man ska kunna få bra starter


Inläggskritiker
990 Inlägg
20 februari 2009
#43
zijaa skrev:
Man kan byta diff så den spinner mindre, men den bli segare än original wink

Segare än orginal ? aldrig, får ju 100ggr mer grepp med en rejäl diff = bättre acc

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

204 Inlägg
20 februari 2009
#44
zijaa skrev:
Man kan byta diff så den spinner mindre, men den bli segare än original wink

snarare tvärt om då diffen slipper vela mellan höger och vänster då det är 100% på båda hjulen


25 Inlägg
24 februari 2009
#45
en väl innställd diff funkar så att det drar på det hjulet som har sämst fäste men lägger över beroende på vad för diff och hur den är "ställd" spännd" över kraft på den sidan som det är bättre fäste på


German Engineering
9 083 Inlägg
24 februari 2009
#46
Allt går wink Om man har tid och pengar smile

//CarpeDiem

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)


Sök