2896
Sök

Nån som spelar Diablo 2 LOD?

Sleeper
3 084 Inlägg
4 februari 2009
tal0n skrev:
Tycker då att ni ska börja spela igen för har nött till och från sedan 94, var det då det komm?
har kört igenom Nighmere och Hell många gånger.. ^^

hmm 2000 kom diablo 2 2001 expansion enligt wiki
Senast redigerat av Sushikocken (4 februari 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

213 Inlägg
5 februari 2009
ja D2 spela man som en jäkla tok förut tongue

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 februari 2009
Jo, då. Fast nu har det varit lugnt i någon månad p.g.a att jag har bytt till Mac igen. Har haft en tanke på att installera XP via Bootcamp och sedan köra Diablo II och WoW, men det känns så jävla onödigt. Så det blir nog att köpa spelen till Mac istället och börja om från början. wink

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Sushikocken skrev:
tal0n skrev:
Tycker då att ni ska börja spela igen för har nött till och från sedan 94, var det då det komm?
har kört igenom Nighmere och Hell många gånger.. ^^

hmm 2000 kom diablo 2 2001 expansion enligt wiki

haha jag yra kan man göra, tiden går fort tongue

4 682 Inlägg
5 februari 2009
skitfränt spel, spelade det skitmycket för ett par år sen men slutade efter att ha fastnat på sista banan sad.

631 Inlägg
6 februari 2009
Diablo 2 var helt idiotiskt skoj när det släpptes, men nu är det bara samma sak om och om igen... enformigt. Blir väl att köra hardcore när man har tråkigt, hehe.

Det bästa spel som någonsin gjorts är dock Half Life 1 , med uppföljare ( Förrutom Blue Shift )
Helt 'banbrytande' när det släpptes. Sen är Resident Evil 1 sjukt skoj också.. Mm..

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/51436/563364_wt8rn7.jpg

Måste retas med dom som vart sugen på att börja spela igen så fick slå ihjäl Baal på nightmere så jag kunde knäppa på Ko banan wink..  Muumuu

LillNaisarn
6 februari 2009
Självklart så lirar man D2 Lod Lirar SCNL (SoftCore Nonladder) smile
Skulle vara roligt om någon mera från garaget kickar igång D2 vart smått sugen nu på kicka igång D2.

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
Skulle vara roligt om någon mera från garaget kickar igång D2 vart smått sugen nu på kicka igång D2.

SoftCore Nonladder. va ä de? tongue
jo skulle ha fixa en "clan" big_smile

LillNaisarn
7 februari 2009
tal0n skrev:
LillNaisarn skrev:

Soft Core = Din Char är kvar om du dör och all din EQ finns kvar.
Hard core = Din Char försvinner samt att du droppar din EQ om du dör (om du valt det).
Nonladder = Man lirar med folk som lirat från äldre versioner av D2 från 1,08 och framåt (Sämre Exp och sämre drop)
Ladder = Bättre Exp bättre drop (Även vissa drop som ej går att få i nonladder tex Griffon mm), samt att man kan göra RW's som inte går annars.
Senast redigerat av LillNaisarn (7 februari 2009)

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
tal0n skrev:
LillNaisarn skrev:

Soft Core = Din Char är kvar om du dör och all din EQ finns kvar.
Hard core = Din Char försvinner samt att du droppar din EQ om du dör (om du valt det).
Nonladder = Man lirar med folk som lirat från äldre versioner av D2 från 1,08 och framåt (Sämre Exp och sämre drop)
Ladder = Bättre Exp bättre drop (Även vissa drop som ej går att få i nonladder tex Griffon mm), samt att man kan göra RW's som inte går annars.

okej, har bara kört jag, inte brytt mej i sånt där, men om man har nyaste verisionen, är det bättre exp och grejjjor man hittar på eller? : )

1 062 Inlägg
7 februari 2009
Jag e as på om ni vill fixxa en clan big_smile

hade ju vart as fräckt

mvh

Team Björkeryd

998 Inlägg
7 februari 2009
Men va fan, nu vill jag börja spela tongue  får väl ta och leta upp skivorna då.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

LillNaisarn
7 februari 2009
tal0n skrev:
okej, har bara kört jag, inte brytt mej i sånt där, men om man har nyaste verisionen, är det bättre exp och grejjjor man hittar på eller? : )

Nyare versionen tas ner automatisk då du ska börja lira D2 tex om du har 1,09 då tankar det ner nu så du får 1.10 eller om det är 1.11 man är inne på nu.

Nyare versioner så har dom tagit bort buggar och försökt rensa bort alla Bugged (Fuskade saker) tex saker från 1,08 och liknande men det finns kvar en del sånt hade en del 1,09 bugged saker då man lirade som mest. Samt att dom har infört RW's som inte fanns i 1,08.

Fördelen med nonladder= Större risk att möta någon elit som kan spela och inte är någon "Paypal" noob som köpt perf gear.
Nackdelarna = Sämre exp , Sämre drop , massduped Sojs,HR's osv (dvs dom kan "försvinna"), mycket Auradin bug's,EQ bug's och liknande.

Men jag väljer hellre att lira NL finns inga bra claner på Ladder
F.ö Clan leader för PoT (Fd stor tysk clan).

Edit:Vart så sugen så kickade igång D2 nu och kör lite duells märks att man inte spelat på ett tag, charen höll på bli expired dessutom så det märks att man inte varit inne på ett tag lol
Senast redigerat av LillNaisarn (7 februari 2009)

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
LordLife skrev:
Men va fan, nu vill jag börja spela tongue  får väl ta och leta upp skivorna då.

låter skitbra det big_smile

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
wildboy_87_ skrev:
Jag e as på om ni vill fixxa en clan big_smile

hade ju vart as fräckt

mvh

det skulle vara kul tycker ja big_smile

Fire And Silk
2 254 Inlägg
7 februari 2009
Säg till när ni börjar, så installerar jag också, säg också om ni spelar ladder eller none ladder. Hur är det där  med att ändra namn, det går bara att att döpa en gubbe 1 gång eller hur? Alltså vore det kul om någon kom på ett namn eller något liknande som alla har i ''namnet''. Jag han ärligt erkänna att jag är inte sugen på hardcore alls.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

LillNaisarn
7 februari 2009
-Mackan- skrev:
Säg till när ni börjar, så installerar jag också, säg också om ni spelar ladder eller none ladder. Hur är det där  med att ändra namn, det går bara att att döpa en gubbe 1 gång eller hur? Alltså vore det kul om någon kom på ett namn eller något liknande som alla har i ''namnet''. Jag han ärligt erkänna att jag är inte sugen på hardcore alls.

Bara kicka igång wink Sitter nu och kör lite baalruns.
Det namnet du ger din char är permament det går inte att ändra det är isf att göra en ny char.
HC suger finns inga riktiga dueller alla är så fega tycker jag samt då man börjar komma uppåt LVL 70 - 80 och dör känns det ut rätt snopet, prövat på HC en kortare stund men slutade med att man vart förbannad och återgick till "soft core".

Sleeper
3 084 Inlägg
7 februari 2009
LillNaisarn skrev:
tal0n skrev:

Nyare versionen tas ner automatisk då du ska börja lira D2 tex om du har 1,09 då tankar det ner nu så du får 1.10 eller om det är 1.11 man är inne på nu.

Nyare versioner så har dom tagit bort buggar och försökt rensa bort alla Bugged (Fuskade saker) tex saker från 1,08 och liknande men det finns kvar en del sånt hade en del 1,09 bugged saker då man lirade som mest. Samt att dom har infört RW's som inte fanns i 1,08.

Fördelen med nonladder= Större risk att möta någon elit som kan spela och inte är någon "Paypal" noob som köpt perf gear.
Nackdelarna = Sämre exp , Sämre drop , massduped Sojs,HR's osv (dvs dom kan "försvinna"), mycket Auradin bug's,EQ bug's och liknande.

Edit:Vart så sugen så kickade igång D2 nu och kör lite duells märks att man inte spelat på ett tag, charen höll på bli expired dessutom så det märks att man inte varit inne på ett tag lol

och jag som trodde non-ladder var till för sk noobs ^^,

inge kul då alla har perf gear
Senast redigerat av Sushikocken (7 februari 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
7 februari 2009
Sushikocken skrev:
LillNaisarn skrev:
tal0n skrev:

och jag som trodde non-ladder var till för sk noobs ^^,

inge kul då alla har perf gear

Man får inte perf gear över natten, det är mycket geekande och väntande på bra trades innan man har skaffat perfekt gear.....

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Sök