3331
Sök

får inte ut samma kraft ur basen som förr... fel?

1 142 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
höll på att flytta om lite i min baklucka för att få allt så cleant som möjligt. skruven till jordkabeln gick av så ja tog ett annat ställe temporärt. men innan ja börja flytta allt lät de inge bra heller för de kom ut massa luft och basen ska sitta slutet och de åtgärda ja oxå idag... men nu kan ja typ välja ingen bas alls eller att den slår över och ja vet inte om de kan vara att ja har dålig jord för de brummar inte i basen heller.... kommer inte på mer som ja kan ha gjort så ställ gärna frågor..

tacksam för all hjälp som kan lösa detta

Gasglad
3 244 Inlägg
4 februari 2009
Råkat ställa om steget? Kolla igenom alla inställningar..

//Carfreak

1 142 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
har kollat inställningarna men de hjälper inte sad kännes så pissigt att man alltid ska börja pilla så går de åt helvete... men de borde ju fortfarande spela bra även fast de är dålig jord??? för annars brukar de ju bara "brumma" i högtalaren. kan de vara basen som är dålig? det konstiga är ju att jag knappt får någon kraft alls och sen helt plötsligt slår den över när ja försöker ställa in slutsteget...

Gasglad
3 244 Inlägg
4 februari 2009
Hmm, kan det vara så att du sabbat signaljorden? Antingen i HU eller i steget...
Koppla ur batteriet och leta upp en riktigt bra jordpunkt, slipa ytan plåtren och sätt tillbaka kabeln!
Dålig jord kan vara orsak till många symptom har jag lärt mig.

men börja med att se över jorden.

//Carfreak

1 142 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
ok ok då ska ja göra de.... fästet till ryggstödet eller sitt delen av baksätet måste ju vara en bra jordpunkt... eller?

1 142 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
MrCarfreak skrev:
Hmm, kan det vara så att du sabbat signaljorden? Antingen i HU eller i steget...
Koppla ur batteriet och leta upp en riktigt bra jordpunkt, slipa ytan plåtren och sätt tillbaka kabeln!
Dålig jord kan vara orsak till många symptom har jag lärt mig.

men börja med att se över jorden.

om ja sabbat signal jorden hur åtgärdar man de? om de nu går?

961 Inlägg
5 februari 2009
vart har du fäst jorden ?

Pure DieselPower

1 142 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
talibangran skrev:
vart har du fäst jorden ?

tror de är en balk som håller min bak kofångare fast...

Gasglad
3 244 Inlägg
5 februari 2009
Det som rekommenderas är ju bältenfästerna för baksätet, de sitter direkt i balken vilket oftast ger en bra jord!!

//Carfreak

1 142 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
ok ok då ska ja flytta den imorgon... har tagit hem stora kabelskor från jobbet som ja tänkte andvända så man inte kör med massa fransar..

961 Inlägg
5 februari 2009
MrCarfreak skrev:
Det som rekommenderas är ju bältenfästerna för baksätet, de sitter direkt i balken vilket oftast ger en bra jord!!

fasen !!! du va före mad wink

dom fästena har jag alltid använt och funkar klockrent !

Pure DieselPower

1 142 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
ok ok tongue hehe lite offtopic men varje gång ja ser namnet " talibangran" så skrattar jag:P antingen är de ett väldigt roligt namn eller så äre för att ja inte har sovit på länge:P

497 Inlägg
5 februari 2009
annars kan du också mäta dig till om jordpunkten är dålig man brukar se tydlig spänningsfall om jorden är dålig men som sagt bälteshålarna is the shit.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
5 februari 2009
Drog du ur signalkablarna innan du flyttade jorden, liten fundering bara.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

329 Inlägg
5 februari 2009
talibangran skrev:
MrCarfreak skrev:

och sen gäller det ju att jord kabeln vid batteriet också är bra ansluten helst ska man dra en ny där framme också... för är den dålig spelar det ingen roll hur bra den är bak vid steget...

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 februari 2009
Herr Nilsson skrev:
talibangran skrev:
MrCarfreak skrev:

och sen gäller det ju att jord kabeln vid batteriet också är bra ansluten helst ska man dra en ny där framme också... för är den dålig spelar det ingen roll hur bra den är bak vid steget...

*Nickar instämmande*
Själv bultade jag fast jordkabeln frn generatorn med en av bultarna till framvagnsbalken. Den balken som ärlängsgående där är stöddig och helsvetsat med karossen just där.
Sedan till batteri och jordanslutningen till stegen så hade jag trevliga M8-skruvar med en platta (fot om man så vill) som lämpade sig riktigt bra för att svetsa i karossen. Bara detta gjorde runt 0.2-0.3V mindre i spänningsfall (som att jag hade mkt innan) roll

Nej men summa sumarum. ALLAanslutningar är viktiga att de är bra då ingen länk i kedjan är starkare än dess svagaste länk.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

236 Inlägg
5 februari 2009
Låter som att du har råkat ställa steget i en annan om troligen högre så remoten har löst ut.

445 Inlägg
20 mars 2009
talibangran skrev:
MrCarfreak skrev:

jag har samma fel med mitt ljud me, nu jävlar ska vi byta jordpunkt! big_smile

733 Inlägg
21 mars 2009
Audi-powah skrev:
annars kan du också mäta dig till om jordpunkten är dålig man brukar se tydlig spänningsfall om jorden är dålig men som sagt bälteshålarna is the shit.

nä.. "jorda" direkt på batteriets minus "is the shit", om man har tillräckligt tjock kabel vill säga.. minus kommer ju ändå från batteriet, inte från plåten om vi ska vara riktigt ärliga. anledningen till att man jordar i plåt är för att det finns original jordkabel från batteri minus, till plåt, så slipper man dra en lång minuskabel också genom bilen, men det borde vara det bästa, då det ändå kommer från batteriet och så får man inte någon dålig kontakt heller som man ibland kan få när man ska fästa en kabelsko i plåten i bilen.

M.v.h. Emil

2 914 Inlägg
21 mars 2009
men om man har batteri bredvid steget / det som slukar ström ska man inte sätta dit en kabel till batteriet sen vidare ner i plåten?

Sök