Jag tog fiskelina och började "såga" fram och tillbaka men fick inte med mig klistret, så jag drog bort dom för hand och sen skrapade bort det värsta med en mjuk plastbit. sen var det bara att rubba och vaxa:)
vad tänka på för att inte sabba lacken etc..verktyg? förberedelser?
Som andra skriver här så funkar fiskelina bra, sen blir det ofta klisterrester kvar. Dom får du bort med tex klisterborttagare. Sen är det bara att polara och vaxa lite på fläcken
Som andra skriver här så funkar fiskelina bra, sen blir det ofta klisterrester kvar. Dom får du bort med tex klisterborttagare. Sen är det bara att polara och vaxa lite på fläcken
Vart kan man köpa klisterborttagare alt. limtvätt?
Man kan använda sig av en hårhön oxå, men man får ju röra på den och ha den en bit ifrån så man inte bränner lacken (?) Det har ja använt på mina bilar och sen bara lite vax efteråt, blir finfint Fast medlet ska ja nog kika närmare på kan ju va ännu bättre
Visste inte att biltema hade, men där fick du svar på det
Vi använder autosmarts grejor som vi köper från autosmart själva, kanske finns att få tag i på micro då de har delar av deras sortiment.
Jag har alltid kört med varmluftspistol och de har funkat fint! Limmet smälter och bokstäverna ramlar av nästan av sig själv.. Brukar inte bli allt för mycke limrester kvar på lacken heller!
Jag har alltid kört med varmluftspistol och de har funkat fint! Limmet smälter och bokstäverna ramlar av nästan av sig själv.. Brukar inte bli allt för mycke limrester kvar på lacken heller!
Har hört att varmluftpistol gör att de blir för varmt, att man måste hålla den på ett bra avstånd för att inte bränna lacken ?? Tänkte bara kolla om du vet om de stämmer