2729
Sök

Ovanlig volvo 245a??

232 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
hej har fått tag i en billig 245 och den är lite speciell för den e 4 växlad och har ingen servo men det är en årsmodell 88 med f motor och kat och sen sitter de bensinvärmare på den me så helt tom på tillbehör e den inte men denna kombination e ju kanske inte så vanlig och ja undrar om nån vet va de kan va för "modell" ??
mvh andreas

Konsult
1 247 Inlägg
11 februari 2009
hm.. kanske om man provar skriva punkt ibland.. förstår inte vad du menar..

232 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Tagg3N skrev:

okej får väl tänka på de i fortsättningen ^^

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
11 februari 2009
kan ju vara så att det är en sniksnik som dem har bytt motor i och eftermonterat soppavärmaren?

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
11 februari 2009
Tagg3N skrev:

Ursäkta off-topic, men hur fan orkar du sitta och skriva om du ändå bara ska klaga på folks stavning?! Man förstår mycket väl vad tråden handlar om, även fast han kanske inte använde onödigt många punkter. Bara hitta på något vettigt istället. Ta en promenad eller vad fan som helst, men bara ge fan i att smutsa ner forumet med korkade inlägg som bara trackar ner på folk som inte skriver perfekt. För ditt inlägg stör och förstör mer än en hel tråd utan punkter, bara så jävla onödigt.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

232 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
rickylicious skrev:
Tagg3N skrev:

Ursäkta off-topic, men hur fan orkar du sitta och skriva om du ändå bara ska klaga på folks stavning?! Man förstår mycket väl vad tråden handlar om, även fast han kanske inte använde onödigt många punkter. Bara hitta på något vettigt istället. Ta en promenad eller vad fan som helst, men bara ge fan i att smutsa ner forumet med korkade inlägg som bara trackar ner på folk som inte skriver perfekt. För ditt inlägg stör och förstör mer än en hel tråd utan punkter, bara så jävla onödigt.

tack visste inte va ja skulle skriva som svar till han men du vet:)

1 562 Inlägg
11 februari 2009
ja låter ju som en typisk DL

232 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
mange_240 skrev:
ja låter ju som en typisk DL

men det är en gl med f motor o allt:P lustigt nog de som "fattas" e ju lixom 5ans växel ;D och servo men det är en bussratt i istället:P

Avstängd
914 Inlägg
11 februari 2009
rickylicious skrev:
Tagg3N skrev:

Håller med där.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Konsult
1 247 Inlägg
11 februari 2009
Inte för att vara negativ. Men jag vet att det är fler än mig som stör sig på långa inlägg utan ens ett försök att använda punkter. Det är väl bara att lägga ner lite energi på att försöka formulera sig bättre. Ärligt talat börjar jag tröttna på det här, ger g.org forumet pris för "2009 års lunarstorm kopia"

Men åter till topic då.
Som tidigare nämnt låter det som en helt vanlig gl.

8 254 Inlägg
11 februari 2009
Är väl nån som köpt en DL, vilka va ovanliga på så "nya" 240, men det fanns, sen precis som vanligt kunde man ju beställa extra saker om man så ville det.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
11 februari 2009
Tagg3N skrev:
Inte för att vara negativ. Men jag vet att det är fler än mig som stör sig på långa inlägg utan ens ett försök att använda punkter. Det är väl bara att lägga ner lite energi på att försöka formulera sig bättre. Ärligt talat börjar jag tröttna på det här, ger g.org forumet pris för "2009 års lunarstorm kopia"

Men åter till topic då.

Fast tidigare nämnde ju helt vanlig DL. Nu gör du stackarn förvirrad när du säger GL smile

Håller i övrigt med...när man skapar en tråd bör man kanske försöka ge så bra beskrivning på saker och ting som möjligt och göra folk intresserade att orka kolla igenom.
Och jag tror inte riktigt att ditt inlägg var tänkt som "ett jävla gnäll" som folk brukar så fint uttrycka de, utan mer som en rekommendation för att han ska kunna få så bra svar som möjligt?

232 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Är väl nån som köpt en DL, vilka va ovanliga på så "nya" 240, men det fanns, sen precis som vanligt kunde man ju beställa extra saker om man så ville det.

okej men det kan inte va vanligt ?
eller??

Konsult
1 247 Inlägg
11 februari 2009
Mortalis skrev:
Tagg3N skrev:

Men åter till topic då.

Fast tidigare nämnde ju helt vanlig DL. Nu gör du stackarn förvirrad när du säger GL smile

Håller i övrigt med...när man skapar en tråd bör man kanske försöka ge så bra beskrivning på saker och ting som möjligt och göra folk intresserade att orka kolla igenom.
Och jag tror inte riktigt att ditt inlägg var tänkt som "ett jävla gnäll" som folk brukar så fint uttrycka de, utan mer som en rekommendation för att han ska kunna få så bra svar som möjligt?

Menade förstås DL. Även solen har sina mörka fläckar som man kan uttrycka sig.

Du har helt rätt, hade jag velat skälla ut trådskaparen tror jag det hade dykt upp en varning illa kvickt.

/Kim

8 254 Inlägg
11 februari 2009
adrez skrev:
Marlboroman skrev:

eller??

Nej, som sagt, det är inte vanligt alls, men det finns ett fåtal. De flesta la ju på de sista kronorna och köpte en GL istället. Men det finns ju alltid folk som vill ha en bil så billigt som möjligt.

232 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
adrez skrev:
Marlboroman skrev:

eller??

Nej, som sagt, det är inte vanligt alls, men det finns ett fåtal. De flesta la ju på de sista kronorna och köpte en GL istället. Men det finns ju alltid folk som vill ha en bil så billigt som möjligt.

er
jaaa en som ja känner snacka om export men de låter lite väl ja tror mer på snik tongue
men vrf sitter de då yex nackstöd fram och bensinvärmare som inte alls e vanligt på 240 egentligen??

8 254 Inlägg
11 februari 2009
adrez skrev:
Marlboroman skrev:
adrez skrev:

eller??

er
jaaa en som ja känner snacka om export men de låter lite väl ja tror mer på snik tongue
men vrf sitter de då yex nackstöd fram och bensinvärmare som inte alls e vanligt på 240 egentligen??

Ja du... Det lär man fråga den som beställde bilen från början. DL va ju den snikigaste som gick att köpa, sen kunde du ju kryssa i allt du vill ha. vilket en del gjort vilket lett till en del skumma kombinationer.

2 182 Inlägg
11 februari 2009
Du är säker på att dem inte satt ditt en annan knopp på växelspaken? Kan jue vara en overdrive låda med fel knopp.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

232 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Niklas1987 skrev:
Du är säker på att dem inte satt ditt en annan knopp på växelspaken? Kan jue vara en overdrive låda med fel knopp.

helt säker

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 februari 2009
adrez skrev:
hej har fått tag i en billig 245 och den är lite speciell för den e 4 växlad och har ingen servo men det är en årsmodell 88 med f motor och kat och sen sitter de bensinvärmare på den me så helt tom på tillbehör e den inte men denna kombination e ju kanske inte så vanlig och ja undrar om nån vet va de kan va för "modell" ??
mvh andreas

inte så att de bara e servo pumpen som e trasig/ ?.. mkt av volvos extra tillbehör efter monteras så  spec på de  gamla modellerna

de 240is som saknar tex servo som jag vet är ju dl modellen dvs utlimat snik i allt men de gjordes inte 88 har jag för mig

och om de är overdrive lådan så är den mkt längre än de vanliga bara krypa under så ser man
Senast redigerat av volvo_dude (11 februari 2009)

Sök