2373
Sök

Ovanlig volvo 245a??

232 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
volvo_dude skrev:
adrez skrev:
hej har fått tag i en billig 245 och den är lite speciell för den e 4 växlad och har ingen servo men det är en årsmodell 88 med f motor och kat och sen sitter de bensinvärmare på den me så helt tom på tillbehör e den inte men denna kombination e ju kanske inte så vanlig och ja undrar om nån vet va de kan va för "modell" ??
mvh andreas

inte så att de bara e servo pumpen som e trasig/ ?.. mkt av volvos extra tillbehör efter monteras så  spec på de  gamla modellerna

de 240is som saknar tex servo som jag vet är ju dl modellen dvs utlimat snik i allt men de gjordes inte 88 har jag för mig

och om de är overdrive lådan så är den mkt längre än de vanliga bara krypa under så ser man

det har aldrig suttit servo på den tongue ratten är annorlunda d.v.s bussratt:) och lådan är en 4 växlad och bilen är från 88a smile de väcker liv i mitt huvud med för ja fattar inte tongue

Forummoderator
26 418 Inlägg
11 februari 2009
adrez skrev:
volvo_dude skrev:
adrez skrev:
hej har fått tag i en billig 245 och den är lite speciell för den e 4 växlad och har ingen servo men det är en årsmodell 88 med f motor och kat och sen sitter de bensinvärmare på den me så helt tom på tillbehör e den inte men denna kombination e ju kanske inte så vanlig och ja undrar om nån vet va de kan va för "modell" ??
mvh andreas

inte så att de bara e servo pumpen som e trasig/ ?.. mkt av volvos extra tillbehör efter monteras så  spec på de  gamla modellerna

de 240is som saknar tex servo som jag vet är ju dl modellen dvs utlimat snik i allt men de gjordes inte 88 har jag för mig

och om de är overdrive lådan så är den mkt längre än de vanliga bara krypa under så ser man

det har aldrig suttit servo på den tongue ratten är annorlunda d.v.s bussratt:) och lådan är en 4 växlad och bilen är från 88a smile de väcker liv i mitt huvud med för ja fattar inte tongue

Både såväl ratt som växellåda är ju ingen konst att byta. Mycket händer på 21 år.
Bensinvärmare kan ju ha lagts till när den köptes.
1988 fanns det fortfarande att välja på om man ville ha katt eller inte. De som köptes med
katt hade B230F-motorn så inget konstigt där i alla fall.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

147 Inlägg
11 februari 2009
Har för mej att det var en som hadde betäckningen L,,,men jag kan ha fel

Audi S4

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
11 februari 2009
ja hade en likadan 245a! 4-petad låda och utan servo och bussratt års -88 haha visst är de lite ovanligt big_smile och de stog gl på bakluckan fast de va en dl..
Senast redigerat av Nichlas_H (11 februari 2009)

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

232 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Nichlas_H skrev:
ja hade en likadan 245a! 4-petad låda och utan servo och bussratt års -88 haha visst är de lite ovanligt big_smile och de stog gl på bakluckan fast de va en dl..

okej då vet jag lite mer iaf hehe smile fast blir de inte jobbigt utan servo???

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 februari 2009
adrez skrev:
Nichlas_H skrev:

Det finns något som heter muskel-servo wink Har du det inte nu så kommer du få det senare, haha.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

232 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
adrez skrev:
Nichlas_H skrev:

Det finns något som heter muskel-servo wink Har du det inte nu så kommer du få det senare, haha.

Mvh Tommy

hehe jaa de låter ju bra för ja behöver lite träning xD nee då men de går nog o ställa opp en sån bil me:)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 februari 2009
adrez skrev:
te_wik skrev:
adrez skrev:

Mvh Tommy

hehe jaa de låter ju bra för ja behöver lite träning xD nee då men de går nog o ställa opp en sån bil me:)

Har en 83as 244 DL utan servo, med B21a motorn... Visst går de att ställa me den, inga problem.

Att köra utan servo går hur bra som helst, en vanesak ifall man bara kört med servo innan.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

232 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
adrez skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Har en 83as 244 DL utan servo, med B21a motorn... Visst går de att ställa me den, inga problem.

Att köra utan servo går hur bra som helst, en vanesak ifall man bara kört med servo innan.

Mvh Tommy

jaaa då behöver ja inte oroa mig för de:) hehe
nee men ska fixa iordning den så fort ja får hem den smile

7 100 Inlägg
11 februari 2009
kanske är en ombyggd 145:a tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Teddan
2 495 Inlägg
11 februari 2009
ovanlig eller inte , det är fortfarande en gammal 245.
I detta läget så kanske vanligare med 5växlad låda hadde varit att föredra ?

jag har själv haft en 245 -88 med 4växlad låda, den hadde tidigare gått hos försvarsmakten.
Och nog hadde den försvar i sig , tog flera timmar att döda den big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

blacken
11 februari 2009
Den kan ha varit ett statligt fordon eller dylikt. dom kan vara grymt snik i bland..

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
11 februari 2009
adrez skrev:
Nichlas_H skrev:

jo de va jobbigt speciellt med sportratt haha

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

232 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
bmx skrev:
kanske är en ombyggd 145:a tongue

nejnej:P

232 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
r-ted skrev:
ovanlig eller inte , det är fortfarande en gammal 245.
I detta läget så kanske vanligare med 5växlad låda hadde varit att föredra ?

jag har själv haft en 245 -88 med 4växlad låda, den hadde tidigare gått hos försvarsmakten.
Och nog hadde den försvar i sig , tog flera timmar att döda den big_smile

visst han ska få leva men inte dö kanske hmm smile

4 637 Inlägg
11 februari 2009
DL-modellen säljs inte längre i Sverige år 1988. Istället kunde man beställa en "snik-GL" med 4-växlad låda och utan servostyrning. Läste om detta igår tror jag på http://www.240sidan.com/ klicka på 240 historik/fakta.
Senast redigerat av EmilHammarlund (11 februari 2009)

Fri fart för ett fritt folk!
14 366 Inlägg
11 februari 2009
min kusse hade en 92:Ans 245 med B230F M45(4vxl) och utan servo
orange var den dessutom alltså en televerksbil

inte jätte vanligt men som sagt en DL är vad det handlar om

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 366 Inlägg
11 februari 2009
EmilHammarlund skrev:
Tillverkningen av Volvo 240 DL upphörde år 1987. Istället kunde man om man så önskade som få sin GL med bara fyra växlar och utan servostyrnig.

även om modellnamnet försvann gick det att beställa den med ett Dl paket som tex samtliga telverksbilar som ett exempel

Kör fort så hinner inget hända...

4 637 Inlägg
11 februari 2009
adrez skrev:
fast blir de inte jobbigt utan servo???

Om man vant sig med en bil med servostyrning märks det att man inte har servo men ganska snart glömmer man bort att bilen saknar servostyrning. Det finns gamla tanter och gubbar som kör gamla 140 utan servo och de klarar av det, även fast en 140 är mer tungstyrd än 240 p g a annan framvagn. Servostyrning är för tjejer! lol

1 800 Inlägg
11 februari 2009
Stora beställare som t ex Televerket och försvarsmakten valde lite enklare utrustning, det beställdes ju X antal per gång och då kan man spara in massor av slantar totalt sett.

Sök