Flänsen borttagen i grenröret.. Har även svetsat om grenrörsplattan/vänt pga. Toppmonterad Turbo.. så var tvungen att vända och svetsa om...
Komplett packningssats till hela motorn.. har även ARP-bult och nya vevlager m.m. till motorn.. Beställt från LG-speed
H-profil vevstakar till B230FT och Vevlager+ARP-Bult
passade på att polera upp en ventilkåpa.. Tar ju sin lilla tid med bra blir det
Här har veven och kolvarna åkt ur.. H-profil ska i + Nya lager : )
Allting urplockat.. Nu ska det i nytt : )
Härligt med nya lager.. De gamla var slitna..
FT-stakar VS H-profil : ) Klena är vad FT-stakarna som tandpetare
FT-kolavarna i helt OK skick.. ska tvättas
In med kolvarna i Diskmaskinen
veven i nu igen med nya lager väntar på kolvarna och H-profil nu : ) snart i dom med : )
På rummet ligger Turbo/grenrör/spridare/pump å väntar på sin tur : )
En liten testmontering på ett gammalt B230F block:P Turbinhuset är nu vridet rätt : )
Blir Ev min Volvo 740 GL -88 denna motor ska i senare.. med detta är inte helt säckert en pga.. regga om en GL -88 blir nästan omöjligt : ( så ev en 940 Turbo.. får se hur det blir : )
m90 lådan : ) nån som vet vad jag får tag på ny tryckplatta sachs -712 med tillhörande lamell ?..
Ser ut att kunna bli riktigt bra ju. Håll koll på svetsarna på grenröret bara, dem har en tendens till att spricka vad jag har hört, många som har sagt det och många som har haft problem med det verkar det som.
Ser ut att kunna bli riktigt bra ju. Håll koll på svetsarna på grenröret bara, dem har en tendens till att spricka vad jag har hört, många som har sagt det och många som har haft problem med det verkar det som.
/Påsen
jo har hört talas om detta med.. så får la se hur länge det håller : )
Blir Ev min Volvo 740 GL -88 denna motor ska i senare.. med detta är inte helt säckert en pga.. regga om en GL -88 blir nästan omöjligt : ( så ev en 940 Turbo.. får se hur det blir : )
Fälgarna verkar vara likadana som mina vinterrackare, dessutom heter jag Lindblom. Det här får jag lov att följa
Går det inte regga om en 88 eller vad? Folk brukar ju stoppa i t5or och regga Kan inget om sånt men men
det är möjligt att de går.. men det är inte lätt.. vet att de går lättare med -87 å neråt.. men får ringa nån dag å ta tag i de : ) annars blir det 940
Köpte idag bilen som ska byggas på.. motorn ska ur å i med den andra+ nya lameller å tryckplatta m.m.. har även komplett Hällsjö kjolpaket till den : )
volvo 940 Turbo 1993 fulltryck.. NEJ det är ingen GL.. bara för att vara diskret
Nu får man ju ta å hålla koll på denna tråden då min gamla bil hamnat i din ägo ju
Om du skulle få för dig å vilja köpa ett riktigt grenrör så har jag som sagt ett liggandes
/Påsen
japp blir en hel del ombyggnad.. blev stoppad på e4:an av 3st polisbilar på väg hem.. fick blåsa m.m. sen kollar du körkort å tyckte de gick lite fort hehe ... tur att de missa kolla däcken då hade de blivit dyrt.. var jue tyg kvar runt om haha:P men nu är bilen hemma iaf : )
Nu får man ju ta å hålla koll på denna tråden då min gamla bil hamnat i din ägo ju
Om du skulle få för dig å vilja köpa ett riktigt grenrör så har jag som sagt ett liggandes
/Påsen
japp blir en hel del ombyggnad.. blev stoppad på e4:an av 3st polisbilar på väg hem.. fick blåsa m.m. sen kollar du körkort å tyckte de gick lite fort hehe ... tur att de missa kolla däcken då hade de blivit dyrt.. var jue tyg kvar runt om haha:P men nu är bilen hemma iaf : )
Okej, kollade dem inte regnummer och så? Eller du sa att du precis hade varit och köpt den så den va snälla? Va ju en jäkla tur att dem inte kollade däcken måste jag säga.
/Påsen
Okej, kollade dem inte regnummer och så? Eller du sa att du precis hade varit och köpt den så den va snälla? Va ju en jäkla tur att dem inte kollade däcken måste jag säga.
/Påsen
haha AAA.. ja satt å bad för mig själv.. SNÄLLA kolla inte däcken snälla hahaha hade blivit dyrt
Passade på att Hona upp blocket idag : ) hade tid över ... men en kolvring (den understa) gick av.. Undrar om någon vet om den understa ringen är samma till alla b230 ? MVH...