Jag skulle inte våga köpa något annat än det Volvo säljer, för det är gjort för motorer och oljebeständigt bl.a.
VERSA CHEM 650 High Temp
High-Temp Red Silicone specifically formulated for today's high-revving, hot-running engines! Replaces gaskets for oil pans, valve covers, transmission fluid, rear-end housings and more! Single-component RTV compound effectively seals a variety of mechanical assemblies Once cured, the non-sagging silicone rubber forms a tough, flexible, waterproof seal Resists aging, weathering without hardeni ng, shrinking or cracking VersaChem High-Temp Red Silicone is a great utility sealant—use it to replace gaskets on valve covers, timing gear covers, water pumps, oil pans, thermostat housings or wherever you need a leak-proof gasket. Sets in 8-10 minutes and is ready to use in 12-24 hours. Non-flammable. Temperature resistance from -76° to 650°F intermittent, 600° continuous. 310 PSI tensile strength. Dries red.
Jag skulle inte våga köpa något annat än det Volvo säljer, för det är gjort för motorer och oljebeständigt bl.a.
VERSA CHEM 650 High Temp
High-Temp Red Silicone specifically formulated for today's high-revving, hot-running engines! Replaces gaskets for oil pans, valve covers, transmission fluid, rear-end housings and more! Single-component RTV compound effectively seals a variety of mechanical assemblies Once cured, the non-sagging silicone rubber forms a tough, flexible, waterproof seal Resists aging, weathering without hardeni ng, shrinking or cracking VersaChem High-Temp Red Silicone is a great utility sealant—use it to replace gaskets on valve covers, timing gear covers, water pumps, oil pans, thermostat housings or wherever you need a leak-proof gasket. Sets in 8-10 minutes and is ready to use in 12-24 hours. Non-flammable. Temperature resistance from -76° to 650°F intermittent, 600° continuous. 310 PSI tensile strength. Dries red.
Man måste ju testa för att få reda på något
(dock blir det nog volvo orginal till ventilkåpan
Loctite ska funka till toppen Kmr inte ihåg vilken dock! Tyckte volvos var så jävla dyr
faan gött att se att du har nått att göra....blir det elmia nu då eller.....då ses vi där hehehehe.
hehe jo ja har rätt mycket å göra nu hehe har inte planerat att ställa ut på elmia detta året.. men år 2011 är det spikat! detta året blir ett testår för att få allt att lira som det ska... Sen blir det hellackering m.m. innan den ska ställas ut .. men kommer nog vara med å leka på kvällen efter elmia även vara med på övriga träffar som tex. Vallåkra
Priset på detta funderade jag på? Stand alone? Bara att riva ur all annan gammal el i bilen å låta den köra på själv? 3 kort för 3 olika mappningar? Vilket fall som helst grymt bygge!
Liten Förtydling på detta
Du har alltid mappen i Civinco boxen. Dock lagras olika mappar på korten som enkelt läses in på 1sek och mappen i boxen har då bytts.
Kortet behöver alltså ej sitta kvar i enheten vid drift
Spridare inkopplade iaf kom inte längre idag saknar tändspolar:( Kommer i veckan
En fråga.. Någon som vet i vilken ordning tändspolarna/cylindrarna tänds? Och om någon vet om det sitter inbyggda Igniter i varje separat tändpole (volvo orginal Vitsexa)
faan gött att se att du har nått att göra....blir det elmia nu då eller.....då ses vi där hehehehe.
hehe jo ja har rätt mycket å göra nu hehe har inte planerat att ställa ut på elmia detta året.. men år 2011 är det spikat! detta året blir ett testår för att få allt att lira som det ska... Sen blir det hellackering m.m. innan den ska ställas ut .. men kommer nog vara med å leka på kvällen efter elmia även vara med på övriga träffar som tex. Vallåkra
ok gött som faan....vänta på att min bil ska bli färdig från motivlackeringen.sen är den jävlen klar....förutom trigerhjulet som ska bytas å lite oljelekage...men det är ju piss of kake hehehehe
faan gött att se att du har nått att göra....blir det elmia nu då eller.....då ses vi där hehehehe.
hehe jo ja har rätt mycket å göra nu hehe har inte planerat att ställa ut på elmia detta året.. men år 2011 är det spikat! detta året blir ett testår för att få allt att lira som det ska... Sen blir det hellackering m.m. innan den ska ställas ut .. men kommer nog vara med å leka på kvällen efter elmia även vara med på övriga träffar som tex. Vallåkra
ok gött som faan....vänta på att min bil ska bli färdig från motivlackeringen.sen är den jävlen klar....förutom trigerhjulet som ska bytas å lite oljelekage...men det är ju piss of kake hehehehe
hehe precis ska bli kul å se när din är färdig själv har man lite kvar åker inom kort på en GT42 turbo iaf
Fy satan vilken tråd!!! hur länge ska du ha denna motor då? du är grymt duktig på det du gör!! många tummar upp!!!
en fråga! är det svårt att byta till manuell från automat på en 16V 740 från 90? å vad ska man ha för låda med kommande tillbehör, då jag är sugen men vill veta vad man behöver!