2834
Sök

Motorlampa lyser efter montering av downpipe.

19 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
Motorlampan började lysa några mil efter jag monterade ditt nya downpipen med racecat. jag släkte lampan men den kom upp igen efter någon mil, kan det vara så att man förstörde labmdan eller något annat? bilen går precis som den gjoprde innan jag monterade ditt downpipen=Bra.

Gjort en till felsökning och fick att huvudkatalysator nedbrytning för låg. Någon som har ett bra svar på detta?

Tacksam för svar!
Senast redigerat av Snowflake (17 februari 2009)

5 089 Inlägg
14 februari 2009
antingen så är lambdan pajj. eller så renar inte den nya katten lika mycket som orginalet så styrboxen tror att någonting är fel.

\Lindgren

156 Inlägg
14 februari 2009
Låter som databoxen får för sig att Lambdan inte läser rätt värde så den tror att de är fel på den då Race katalysatorn släpper igenom mer. Vilket blir ett felvärde i databoxen. Åk in på Volvo eller liknande och be dom ändra de eller någon mappningsfirma. DE borde ordna det.

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
14 februari 2009
Testa å byt lambda, tror nästan att den kan ha gått sönder på någon vänster.
Varifrån köpte du downpipen med racekatt? Om det är något billigt märke så kan det vara att den inte lyckas rena tillräckligt bra eller så behöver den bli varmare innan den renar som den ska så det är därför som motorlampan tänds.
Men testa å byt lambdasond annars.

/Påsen

PÅSEN RACING

1 353 Inlägg
14 februari 2009
ehum. sitter din lambda före eller efter katten? på min sitter den innan katt så...
kan juh även va så att du har läckage nånstans i avgassystemet. så länge läckaget sitter innan lamda så mäter den upp fel.

inget annat som du glömt koppla in när du bytte? lambdan kanske inte är i kopplad, luftmassemätare eller annan givare?

MVH

19 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
köpte den beg men tyligen gått ca 3000mil och downpipen är gjorde på t.m.e! Sitter 2st en just efter turbon och en vid katten.
gjorde ju en felsökningen och vad jag förstod så fick lambdan någon fel signal, men jag tänkte att e kanske bara vart nått när jag bytte downpipen, ska göra om felsökningen igen och kolla exakt vad det är.

4 822 Inlägg
14 februari 2009
Som sagt det sitter en innan och en efter katten och jag har läst om flera som fått problem med att motorlampan börjat lysa efter det att dom monterat 3" Dp med race/sportkat så du är inte ensam om det.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

19 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
men vad är då själva problemet? är det på nått sätt skadligt för motorn?

22 Inlägg
14 februari 2009
va downpipen dålig eftersom du bytte och den går precis likadant som den gjorde innan? låter som du fått me de troliga felen i de tidigare svaren, pajj lambda eller att katten inte renar på rätt sätt i förhållande till orginal inge. kan ju kanske ge motorn lite fel bränsle/luft in så de borde du kolla upp. vi vet ju va som kan hända om man kör för hårt me fel bränsleblandning sad
Senast redigerat av posen (14 februari 2009)

19 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
nej den var ej dålig, jag bytte för att jag ville ha 3tum från turbo med racekatt

Sök