Tack, jo ska bli intressant att se vad dom säger när den ska reggas
Nja, blir ju en del mek men som tex elsystemet hade jag kunnat använda original förutom motor-elen om jag haft en 89,a istället för en 88,a
Hade jag haft en g60 som utgångsbil hade jag i princip klarat mig med en reg-besiktning som utbytt motor om jag kört med 174hk - motorn, så man har ju igentligen tagit den långa vägen, men man lär så länge man meckar
Ska se om jag hinner plåta lite imorgon
Fick ju ett litet bekymmer med att den dog efter 5min ibland, 20min ibland och ibland inte alls. Fick ett tips på zatzy att kolla elkablarna till tändmodulen, tänkte att det låter märkligt men mycket riktigt så fort man nuddade kablarna dog bilen, så bytte kontakt och tändmodul så var det löst
tvungen att disikera den gamla modulen och tycker det är lite kass lösning med mikroskopiska trådar som går mella bläcken kretsarna och i princip bara hålls på plats med gel. Men men det blev ju bra
För övrigt har jag:
*Fått in stolarna
*Kopplat tutan
*Beställt splinka nya kofångare bak/fram
*Nytt batteri
*Ställt växellänkaget så alla växlar hoppar i som dom ska
Kvar att göra:
*Ut med stolarna igen och lacka underredena
*Förlänga sidostötterna
*Lacka kofångarna samt bygga om den bakre för infälning av skyllt
*Framvagnsinställning
*Besiktiga (SFRO/ Regga)
Mvh/ Kibbe