2951
Sök

Hur låter det när man har en böjd stake i motorn?

Kyltekniker
166 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Tjena tänkte fråga om en böjd stake gör missljud. Har nya vevlager i motorn men den gör fortfarande samma klonk. Om det är den, isf hur?

Tack på förhand

73 Inlägg
17 februari 2009
ja det brukar kunna låta, om staken är lite sne så kan den ta i veven och skapa ett tickande/slående ljud!

eller låter det annorlunda?

1 661 Inlägg
17 februari 2009
Slipade du veven när du bytte vevlager? Annars kan du mkt väl ha lagerras igen.

Kyltekniker
166 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Hardjim skrev:

veven ska bytas till helgen. den låter precis som innan. ni kan kolla in min video om ni vill.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
17 februari 2009
Fixa rubriken lite.. Två skäl, admin kommer inte att gilla den, sen finns det vi med ful humor.. Fattar den helt fel. wink

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Makaronborrare
993 Inlägg
17 februari 2009
Irmscher Vectra skrev:
Fixa rubriken lite.. Två skäl, admin kommer inte att gilla den, sen finns det vi med ful humor.. Fattar den helt fel. wink

MVH T.

Hehe en till som tänkte på annat när jag såg rubriken roll

385 Inlägg
17 februari 2009
calibra1992 skrev:
Irmscher Vectra skrev:

MVH T.

Hehe en till som tänkte på annat när jag såg rubriken roll

Hehe, jag med... tongue Tänkte skriva några roligheter, men orkade inte =S Klockan e trots allt över 3!
...Vad fasen gör man uppe?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
17 februari 2009
Inte världens trick kanske, men dra runt motorn för hand. Känns det skumt så kan staken mkt väl vara böjd

Rock'n Roll

Entreprenör
1 784 Inlägg
17 februari 2009
bemve skrev:
Hardjim skrev:

veven ska bytas till helgen. den låter precis som innan. ni kan kolla in min video om ni vill.

Menar du att du bytt vevlager men inte slipat veven...Å nu ska du byta vev...?  å med en krokoig stake dessutom...Fattar inget..som någon sa..kan mycket väl vara ras igen.!

1 488 Inlägg
17 februari 2009
Fixade rubriken lite åt dig, tänk på det framöver.

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 februari 2009
Han som bytte vevlager tittade alltså inte om stakarna var krökta?  varför inte bara montera i en bättre begagnad motor?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Kyltekniker
166 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
torpis skrev:
Han som bytte vevlager tittade alltså inte om stakarna var krökta?  varför inte bara montera i en bättre begagnad motor?

han såg att en stake var böjd. jag undrade bara hur den kunde göra missljud.

Kyltekniker
166 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Hade en fråga till. Vilken effekt sägs det att stakarna ska klara utan att de ska böjas? För jag antar att detta hände pågrund av mitt laddtryck. Mätarn säger 1.5, men tror inte de stämmer.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
17 februari 2009
tumreglen säger ju 1.2 bar på den 5 cylindriga, jag vet tyvär inte hur det är på 4an...

Sök