så åkte jag 110 på 90-väg... men det stod STOCKHOLM sen en motorvägsskylt.. så jag antog att det var 110.. såg inga andra skyltar...
Anta aldrig!
Är du osäker så faller du tillbaka på grundhastigheterna, dvs 50 i tätort, 70 på landsväg. Om de klagar över att du kör slött så är det iaf försvarbart och visar väl snarare att du tar ansvar. "Antar" du något så kan ju kontrollanten lika gärna tro att du antar vid övergångsställen, som t ex "här brukar det alldrig komma någon så jag antar det inte kommer nån idag heller", och blåser förbi i på tok för hög fast och dålig uppmärksammhet, vilket resulterar i en underkänd körning.
MEN hon sa att jag kunde boka tid imorgon kl 12 igen, menar hon att jag kan "köra" men vara mer uppmärksam på skyltar m.m ?
Att du kör fel är ju en sak, men missar du de skyltarna kan du ju kanske missa skyltar om hastigheter, enkelriktning, stoppskylt osv. Håll benhård koll i alla speglar och frammåt. "Blicken långt fram och rörlig" remember? =P
Körde upp som privatist om det spelar någon roll
Antagligen inte, det kanske bara är saker du antingen missat lära dig, tränat för lite på eller bara missade på uppkörningen.
Lycka till nästa gång! Håller tummarna.