2989
Sök

Uppkörning imorgon!!!

914 Inlägg
29 september 2006
#21
då jag körde upp första gången vart jag kuggad främst pga2 olika saker
1: Backa runt ett hörn jag hade för dålig sikt framför bilen. Jag hade kunnat kört på en cyklist eller nåt som kom ut framför den. Hur det skulle gått till kunde jag inte begripa och fick inget svar av vv gubben.
2: I rondellen var det 5-6 bilar som svängde in på infarten till vänster om mig men ingen blinkade att dom skulle av så jag antog att dom skulle till avfarten till höger ommig. Men vv-snubben tyckte jag tog förlång tid på mig och att jag bara skulle kört rätt ut.

Ronnie


200 Inlägg
29 september 2006
#22
min bästa vän körde upp iförrgår .. han kuggade bara för att han körde me 3ans växel över en järnväg man ska ha 2an annars finns risken för motorstopp ..1450kr åt helvete!
Senast redigerat av m3l1n (29 september 2006)

Fisketokig
2 997 Inlägg
29 september 2006
#23
m3l1n skrev:
min bästa vän körde upp iförrgår .. han kuggade bara för att han körde me 3ans växel över en järnväg man ska ha 2an annars finns risken för motorstopp ..1450kr åt helvete!

Tjatigt men nu vet han det iaf, annars hade han kanske fått motorstopp på spåret en dag, orsakat urspårning av tåg och massor av folks liv samt flera miljoner kronor i skador   roll

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

preem pump
836 Inlägg
29 september 2006
#24
jag kuggadde oxå första gången.

startade i backe på 2:an hehehehem, det gick så där med övningskörningsgolfen.
men det går fint med en riktig bil SAAB

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

Fisketokig
2 997 Inlägg
29 september 2006
#25
mannen666666 skrev:
jag kuggadde oxå första gången.

startade i backe på 2:an hehehehem, det gick så där med övningskörningsgolfen.
men det går fint med en riktig bil SAAB

Starta i backe men tvåan är ju inte så tokigt. Iaf inte om det är nedåt och man rullat igång wink

Misstänker det var uppför :S

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

AT Däck
501 Inlägg
29 september 2006
#26
du måste släppa förbi ett fordon om du håller på att backa runt ett hörn blev kuggad på det första gången

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se

knicker
18 oktober 2006
#27
Då var mardrömmen över. Äntligen kunde jag gå ifrån farsta med ett leende på läpparna. Blev vansinnigt orolig när hon frågade vad "den gröna motorvägsskylten" betydde och jag satt där och puttrade i 70 knyck. Men hon godkände det trots allt.
Ses ute i trafiken alla glada. Lycka till alla framtida uppkörare.

892 Inlägg
18 oktober 2006
#28
så åkte jag 110 på 90-väg... men det stod STOCKHOLM sen en motorvägsskylt.. så jag antog att det var 110.. såg inga andra skyltar...

Anta aldrig! smile
Är du osäker så faller du tillbaka på grundhastigheterna, dvs 50 i tätort, 70 på landsväg. Om de klagar över att du kör slött så är det iaf försvarbart och visar väl snarare att du tar ansvar. "Antar" du något så kan ju kontrollanten lika gärna tro att du antar vid övergångsställen, som t ex "här brukar det alldrig komma någon så jag antar det inte kommer nån idag heller", och blåser förbi i på tok för hög fast och dålig uppmärksammhet, vilket resulterar i en underkänd körning.

MEN hon sa att jag kunde boka tid imorgon kl 12 igen, menar hon att jag kan "köra" men vara mer uppmärksam på skyltar m.m ?

Att du kör fel är ju en sak, men missar du de skyltarna kan du ju kanske missa skyltar om hastigheter, enkelriktning, stoppskylt osv. Håll benhård koll i alla speglar och frammåt. "Blicken långt fram och rörlig" remember? =P

Körde upp som privatist om det spelar någon roll

Antagligen inte, det kanske bara är saker du antingen missat lära dig, tränat för lite på eller bara missade på uppkörningen.

Lycka till nästa gång! Håller tummarna. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd


Sök