2600
Sök

Volvo eller Saab

95 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Dags att köpa mig ny bil igen då, men har besluts ångest sad Vet inte om jag ska köpa mig en Volvo 940 ltt/turbo eller en Saab 9000 Turbo. Vad tycker ni ? smile Kom med för och nackdelar på båda bilarna big_smile

184 Inlägg
20 februari 2009
Ska du bara köra fort så duger väla saaben, men åka brett så e det ju volvon, annars e väl dom bilarna ganska snarlika när det gäller kvaliten och utrustning. Mer än smaksak vad man vill ha. Själv skulle jag tagit volvon pga rwd då jag tröttnat på fwd big_smile

95 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Donken86 skrev:
Ska du bara köra fort så duger väla saaben, men åka brett så e det ju volvon, annars e väl dom bilarna ganska snarlika när det gäller kvaliten och utrustning. Mer än smaksak vad man vill ha. Själv skulle jag tagit volvon pga rwd då jag tröttnat på fwd big_smile

jo jag vet, men saab är kända för att pinjong lagret ger sig när det är turbo sad Har bara kört rwd wink eller ja, har kört fwd åxå men inte ägt någon, men det lutar nog åt 940 Turbo wink kul att åka runt å dumpa å släppa loss bilen lite wink

1 436 Inlägg
20 februari 2009
Volvon är ju en jäkla traktor i jämförelse med saaben. Men jag gillar traktorer så jag skulle lätt ta volvon. Funderar faktiskt på att byta min 9000 mot någon 945a... tongue

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

1 582 Inlägg
20 februari 2009
Finns x antal Volvo vs Saab trådar, det är bara att söka!!! skulle varken välja en Volvo eller Saab, båda är traktorer i mina ögon, men det är bara vad jag tycker.

147 Inlägg
20 februari 2009
Det är bara å testa,,,,,sen e det bara och välja,,,skit i vad andra tycker

Audi S4

Finlirare
478 Inlägg
20 februari 2009
Nog bäst att låsa denna tråden snarast, innan den spårar ut totalt, mellan Volvo och Saab-ägare big_smile

680 Inlägg
20 februari 2009
LIVINL0UD skrev:
Finns x antal Volvo vs Saab trådar, det är bara att söka!!! skulle varken välja en Volvo eller Saab, båda är traktorer i mina ögon, men det är bara vad jag tycker.

bättre å ha en traktor än ingen bil alls lol

631 Inlägg
20 februari 2009
Köp Saab , helt klart.   wink

2 600 Inlägg
20 februari 2009
saab för den är ju snyggare än 940 men är ju vad jag tycker. ditt val !

gör som jag kör gubba racer=)

1 582 Inlägg
20 februari 2009
Hellre är jag billös än kör en sketen 940 eller 9000 cool men det är fortfarande bara vad jag tycker.

demk skrev:
LIVINL0UD skrev:

bättre å ha en traktor än ingen bil alls lol

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
20 februari 2009
Saaben utan tvivel, dels för att jag själv är frälst men även för att de är så ofantligt mkt roligare (bortsett från att 940in har rwd...)

Du får bra mycket mer bil för pengarna men försäkringen är lite dyrare än på en motsvarande Volvo

Rock'n Roll

1 278 Inlägg
20 februari 2009
VOLVO!! 940 har bakhjulsdrift och saab går i konkurs snart:)

Street Knight

956 Inlägg
20 februari 2009
syabo skrev:
VOLVO!! 940 har bakhjulsdrift och saab går i konkurs snart:)

En till som visar sin inkompetens.....

Beror på vad för modell du väljer?
940 vs 9000 cc= 940
940 vs 9000 cs/cse= 9000 utan tvekan.

Administratör
11 961 Inlägg
20 februari 2009
Sök själv för och nackdelar med båda bilarna, skriv upp det du hittar och ställ det sen mot varandra. Du kommer inte få en bättre jämförelse, alla har personliga preferenser och de avspeglas snabbt i en sån här tråd.

Låser här för att undvika onödig pajkastning och eftersom du nog kan besvara din fråga bäst själv, var inte lat nu och sök lite smile

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök