tja.. får tacka för senast va en riktigt kul å omskakande upplevelse att höra din bil live ...satan va det rocka i gölfen Å bilen e kalas-snygg me dina nya lampor Lycka till på elmia å sen får du berätta hur det gick..Så syns vi snart ..mvh patrik
Senast redigerat av racer-putte (5 april 2009)
www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Vilken dag det var på ELMIA. Nu har det blivit av efter allt byggande så provade jag på Entry ESPL och SQ. Klart intresant ESPL var kanske ingen höjdare med nya skivan den var på tok för lågfrekvent så det passa inte bilen alls men jag var ju inte ensam om det . Bedömningen i ESPL blev 30P av 40 klart nöjd var ett par klant missar som kommer att fixas till snarast.
I SQ var det full pott på bygget men det fanns massor med detaljer att fixa till för att få ett bra mycke renare ljud fram.. Men summan av det hela för att bara slängt in det så e jag RIKTIGT nöjd.
Blir troligen lite bilder från ELMIA senare men inte just nu. Nu blir det vila åter kommer senare med lite godis.
Bilder från träffar. WooDMaN? foto Sponsorer|MDS||Bollnäs bilvård |
Tröttna på skrammel i dörrarna så det blev lite M1 matta plus att jag blev tvungen att laga dörrlåsen. Lyset ville inte lira. Hitta ett par kallödningar på kretskorten som numera e fixade och funkar riktigt bra. (Nu vet jag hur man plockar isär dörrsidor och lås i molekyler)
Lite bilder då för dom som vill.
Dörrlås i molekyler
Tada dörrsida dämpad.
Vilken skillnad det blev. Torrt skönt tryck i dörrarna med mera klarhet i ljudet.
Baslådan kommer att moddas mer framöver. Troligen stämmer jag ner den men det får vi se
Om du menar det ute i kanterna mot lysena så ska det fixas till. Sen efter det borde det bli klart (fast man blir aldrig klar)
Provspela lite idag 145dB men så släppte baffeln . Hade gjort ett provisoriskt ihopsättning med gummilist mellan låda och baffel och klantat mig lite med att ha för korta skruv. detta kommer att fixas till. Det blir limmat och längre skruv. Sen så blir det full fart igen
Nu var det ett tag sen jag var här och uppdatera sidan. Det har kommit lite nytt i alla fall. Ett till batteri i bak och ett nytt steg Genesis DA-100 för framsystemet.
Batteriet på plats. Passa som en smäck
Nya steget. Vilket lyft för framsystemet
Det var väl allt för nu. Blev ett steg över om det e någon som vill köpa ett Mutant MT300.4