3632
Sök

Vilket/vilka märke älskar du? och varför?

V-Power
1 186 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Det finns många märken som gör bilar som man kan tycka är jävligt roliga, sådana bilar för mig är ungefär S2000, Evo, och Supra t ex. Men sedan finns det dem märkena som man bara älskar och fastnar för.

För mig är det 3 märken som gäller:

BMW
Mercedes
Ferrari

BMW och Mercedes är för mig den perfekta vardagliga bilen, då snackar jag främst om toppmodellerna, M-Sport, Alpina och AMG m.m. Perfekt mix av komfort och kraft samt en modern och snygg design. Såg en gång en CL63 AMG hos en bilhandlare och stod och kollade på den i säkert 15 minuter utan att kolla på någon annan bil. Med andra ord blev jag helt paralyserad. Hos samma bilhandlare fick jag syn på en F430 Scuderia och jag finner inga ord, himmelriket!

Så vilket eller vilka märken älskar du? Skriv gärna kort vad ni har fastnat för hos märket.

/Rikard
Senast redigerat av R1kard (22 februari 2009)

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
22 februari 2009
Märkena som gäller för finnpajsarn i sthlm är dessa

Subaru
BMW
Ford
Koenigsegg

3 märken är väl vardagliga bilar sen har vi en lite mer "ultimat" märke som är koenigsegg. Subaru som jag själv äger ligger ju självklart i topp.. alltid älskat deras bilar och kommer nog alltid att sitta fast i subaru träsket pga imprezan.  BMW är ju självklart pga deras M3 modell. E30 modellen  sitter mig perfekt i smaken när det gäller RWD och om jag någonsin får för mig att sälja imprezan är ju det här första valet när det kommer till en bakhjulsdriven bil. När det kommer till ford är det väl pga itsfun sierran som gick som en skållad råtta och ja det är ännu en bil som jag skulle kunna tänka mig. Koenigsegg... det räcker med att man säger namnet så blir man ju lite till sig och hade man någon gång råd med en sån här så skulle jag nog göra allt för att förtjäna en!

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...

1 562 Inlägg
22 februari 2009
volvo 240 en barndomsdröm

1 062 Inlägg
22 februari 2009
jag gillar volvo för att det va SVENSKT och bakhjulsdrivet sen att de e billiga delar e ju inte heller fel
Senast redigerat av wildboy_87_ (22 februari 2009)

Team Björkeryd

3 714 Inlägg
22 februari 2009
AUDI
BMW
SAAB
DODGE
CHEVROLET

är väl några favoriter

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Fire And Silk
2 254 Inlägg
22 februari 2009
Mercedes!

En go blandning av Komfort, väghållning, prestanda och skönhet.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Trucker
70 Inlägg
22 februari 2009
finns väl bara 2... en gammal och en ny mercedes!

529 Inlägg
22 februari 2009
Volvo
Oldsmobile
Pontiac
Det är nog mina favoritmärken! smile

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

7 100 Inlägg
22 februari 2009
saab,mercedes,mazda

ja gillar dom helt enkelt!mazda har jag växt upp med iaf smile
merca har ja alltid tyckt om,men har alldrig ägt någon,men de kommer smile
och saab gillar jag bara,såå fina bilar,specielt 900 og big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
22 februari 2009
BMW 750
V12 motor, respons under motorhuvud, lyxig, konfort, prestenda, och mer.
lite nyfiken på den nya porschen Panamera

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

512 Inlägg
22 februari 2009
hakar inte up mig på märke utan jag fastnar för bilmodeller  några favoriterär renault r8/r10 gogomobile (bara för att dom är så små och udda)    opel manta A     bmw e28/e12  delorian ( udda och rostfri) dom flesta hemmabyggda ombyggda fordon tex hotrods tyskstukade bilar mm och många fler av diverse märken  ogillar volvo 240/740 enbart för att när jag växte upp skulle alla ha en sån så jag tyckte det vart för många lika ( men jag har haft volvo som nödlösningsbil för dom är bra och billiga )  skulle vilja ha en extremt ombyggd tex en v8 volvo eller en banracestukad/rallystukad med bur OCH  mycket motor )

2 182 Inlägg
22 februari 2009
Lyx lyx å åter lyx

Oldsmobile
Cadillac
Dodge
Chrysler

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
22 februari 2009
Saab och Citroën är det som gäller för mig.. Mest eftersom jag är uppväxt med dessa, speciellt Saab smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
22 februari 2009
BMW - ligger bra på väggen, uppfyller mina krav o behöv, jag hittar direkt rätt sitt ställning i dom vilket jag inte gör i andra bilar.
Sen så har jag uppväxt bland andra BMW fanatiker (inga pizza bagare) så det blev bara så...

1 585 Inlägg
22 februari 2009
Bmw, Audi, Toyota supra, Nissan skyline, och Ferrari är väll de bilarna jag gillar mest:)

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
22 februari 2009
jag är inte frälst i Märken, jag är mer frälst i Modellerna som dessa olika märken kan erbjuda, t.ex Dodge deras RAM modeller spec 2500, eller en ford F150 lightning och även subuarus impreza, nissan skyline och silvia S15 smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Random Hero
4 047 Inlägg
22 februari 2009
subaru ! vfr ? = boxer o 4wd.

Audi.  vfr ? = de 5 cylindriga motorerna, riktig 4wd o grymt snygga big_smile

Dog food lid. Backwards

167 Inlägg
22 februari 2009
Koenigsegg
Volvo
Toyota supra
Mercedes benz
Audi
och Bmw

Koenigsegg är ju svensk och tycker fan det är skitballt att sverige kan delta i världen med superbilar,
Volvo gör ju pålitliga bilar (vad jag upplevt på mina som jag ägt) också gillar jag femman riktigt mkt big_smile
Suprorna gillar jag mkt pågrund av stilen, bakhjulsdriften, motorerna mm, och att dom är inte sjukt dyra heller, planerad på att skaffa en efter 855an smile
Mercedes föll man ju för riktigt hårt då jag åkte en SL65 amg och jävlar vad den gick big_smile
Jobbade på mercedes en kortare tid och det var riktigt trevligt att arbeta med dom...
Audi har jag inte haft nån riktigt erfarenhet med, men snygga är dom och vissa går ju ruskigt bra. 
Bmw har ju sina äldre modeller som bra roliga första bilar och går att få tag på utan att bli för fattig, soppasnål, bakhjulsdrift smile

Överladd<3

Teddan
2 495 Inlägg
22 februari 2009
Ferrari och Porsche som sportbilar.
Bmw och Honda som bruksbilar

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
22 februari 2009
wildboy_87_ skrev:
jag gillar volvo för att det va svenskt och bakhjulsdrivet sen att de e billiga delar e ju inte heller fel

jag HATAR bmw för att det e för många invandrare/pizzabagare bortskämda bratz som bara får dem
så jag vill inte föknippas med att vara bortskämd för det e jag inte

Vilket idiotiskt inlägg!. Trådskaparen frågade vilka bilar man gillade INTE hatade. Är det så j*vla svårt att hålla sig till topic???

Själv så gillar jag Audi för deras design och prestanda tilltalar mig.

Sök